Loko, czyli pierwszy polski Tinder modowy

Loko, czyli pierwszy polski Tinder modowy

Brief.pl / Inspiracje

Dlaczego popularna aplikacja randkowa Tinder odniosła tak spektakularny sukces? Jest przede wszystkim prosta w obsłudze i ciekawi nas jej treść. Tę prawidłowość bardzo szybko zauważył polski startup, który postanowił zastosować mechanizm Tindera tworząc własną aplikację modową. Czy Loko w przyszłości ma szansę stać się nieodłącznym elementem zakupów przez Internet?

-

Kupowanie ubrań przez Internet jeszcze nigdy nie było tak proste. Polski startup stworzył aplikację mobilną, dzięki której w łatwy sposób znajdziemy w Internecie to, czego szukamy. Bez scrollowania i przeklikiwania się przez kolejne podstrony. Loko pozwala bowiem na wyszukiwanie i selekcjonowanie interesujących nas przedmiotów w taki sposób, w jaki randkowa aplikacja Tinder umożliwia dobieranie się w pary. Mechanizm jest prosty i logiczny, dzięki czemu znacznie szybciej wyszukać możemy interesujący nas przedmiot.
 
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez centrum zakupów RetalMeNot, Polacy coraz więcej zakupów robią właśnie przy pomocy aplikacji mobilnych. Jak się okazuje, najczęstszy problem dla użytków stanowi jednak nieintuicyjny rozkład witryn sklepów na urządzeniach. W aplikacji Loko ubrania będą z kolei wyświetlać się pojedynczo. Jeśli przedmiot się nie spodoba, wystarczy przesunąć go w lewo, a jeśli nas zainteresuje - w prawo. Dodatkowo preferowane przez nad rzeczy zostaną zapamiętane przez system, który przy kolejnych zakupach podpowie nam, jakie inne przedmioty mogą nas zainteresować. 

Co ciekawe, aplikacja Loko zainstalowana na naszym telefonie synchronizować będzie się z Messengerem. Wszystko po to, by móc pochwalić się znajomym wybranymi ubraniami czy dodatkami. Jak twierdzą twórcy Loko, dzięki tej opcji aplikacja będzie przypominać wizytę w stacjonarnym sklepie. W bazie aplikacji znajdziemy zarówno kolekcje największych globalnych sieciówek, jak i produkty niezależnych projektantów. Na ten moment w Loko dostępne jest ponad 200 tysięcy produktów od 1600 producentów. Te liczby mają jednak stopniowo się zwiększać. 

Aplikacja dostępna jest już w trzech krajach: Polsce, Włoszech i Indonezji. W kolejnym etapie prawdopodobnie trafi też do Francji, Niemiec, Turcji i Korei Południowej, a docelowo ma działać globalnie. Obecnie Loko aktywne jest wyłącznie na telefonach z Androidem, ale twórcy pracują już także nad wersją odpowiednią dla systemu iOS. Ta powinna pojawić się w najbliższych miesiącach. 

::


Fot. Facebook / Loko - Moda, Zakupy, Znajomi

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.