Polski eksport ze wsparciem Polskiego Funduszu Rozwoju

Polski eksport ze wsparciem Polskiego Funduszu Rozwoju

Brief.pl / Aktualności

Najbliższe lata będą należały do polskiego eksportu. Wszystko za sprawą strategii zrównoważonego rozwoju gospodarczego Polski, która zakłada między innymi istotne wsparcie finansowe dla projektów przyczyniających się do rozwoju przedsiębiorczości naszego kraju. Pomoc możliwa będzie również w zakresie ubezpieczeń eksportowych czy doradztwa dla eksporterów.

-

Polski eksport dostanie wsparcie Polskiego Funduszu Rozwoju. Jak w rozmowie z PAP zadeklarował Paweł Borys, szef PFR, na przestrzeni najbliższych dwóch lat Fundusz będzie w stanie zrealizować kilkanaście dużych projektów inwestycyjnych. Tym samym odczuwalnie poprawić ma się wsparcie dla polskiego eksportu. Na dofinansowanie będą mogły liczyć przede wszystkim projekty, które w dużym stopniu przyczyniają się do rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Ich branże nie są jednak ściślej określone. - Są takie analizy, które mówią, że na świece jest prawie 30 tys. sektorów, więc bardzo trudno jest tak to zdefiniować - mówił szef Polskiego Funduszu Rozwoju.

Jednym z projektów, które mogą liczyć na wsparcie PFR jest program E-bus, który zakłada stworzenie polskiego autobusu elektrycznego. Jak zauważył Paweł Borys, projekt ma olbrzymią użyteczność z punktu widzenia gospodarki czy społeczeństwa. Z jednej strony jest on bowiem oparty o zaawansowane technologie, z drugiej - zakłada ochronę środowiska, dzięki czemu doskonale wpisuje się w przyszłościowe wizje europejskich miast. Dodatkowo dotyczy branży motoryzacyjnej, która w każdym kraju jest jedną z kluczowych jeśli mowa o napędzaniu gospodarki. Co ważne, najważniejsze elementy E-busów, takie jak bateria, układ napędowy czy infrastruktura ładująca, mają być produkowane w Polsce. Jeszcze w tym roku wybrane zostaną pilotażowe miasta uczestniczące w projekcie, a jego zakończenie planowane jest na 2025 rok.

Wsparcie udzielane przez Polski Fundusz Rozwoju nowatorskim na skalę kraju projektom to część strategii zrównoważonego rozwoju gospodarczego Polski na najbliższe 25 lat. Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, nazywany także planem Morawieckiego, zakłada zrównoważony rozwój przedsiębiorczości w Polsce. Warunki do inwestowania mają więc poprawić się znacznie nie tylko w dużych miastach, ale też mniejszych miejscowościach. W kwietniu tego roku, na bazie dotychczasowej spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe, utworzony został właśnie Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest przede wszystkim finansowanie projektów wybranych przedsiębiorców, a tym samym realizacja planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju Polski.

::

Fot. Materiały prasowe

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.