TOP 10 NAJPOPULARNIEJSZYCH KAMPANII WIDEO TYGODNIA

TOP 10 NAJPOPULARNIEJSZYCH KAMPANII WIDEO TYGODNIA

Brief.pl / Aktualności

W ostatnim tygodniu mogliśmy oglądać gigantyczną autopromocję Google na YouTubie. Co ciekawe, Google wykorzystał powierzchnię reklamową na wideo in-banner zamiast reklamy in-stream. Wszystko po to, żeby promować Festiwal Gier wspierany przez Google Play oraz kursy online pod hasłem “Wykorzystaj potencjał internetu”. Które jeszcze spoty cieszyły się największym zainteresowaniem? O tym Marta Sułkiewicz, ekspert od reklamy wideo online w firmie Gemius.

-

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(20-26 czerwca)

Banner Festiwalu Gier w Google Play 23 czerwca dotarł do ponad 2,64 mln realnych użytkowników i miał ponad 9 mln odsłon, co dało mu pierwsze miejsce w naszym rankingu. Od 9 do 23 czerwca Google promowało też inne specjalne oferty cenowe w grach dostępnych przez platformę Google Play. Branża gamingowa coraz więcej inwestuje w reklamę ─ udział kampanii promujących gry jest bardzo wysoki ─ 8 proc. w wideo online i 12 proc. w displayu (udział w odsłonach wg badania gemiusAdReal maj 2016).

 
Na drugim miejscu zestawienia znajduje się BGŻ BNP Paribas. Tej wiosny bank zaczął bardzo intensywną promocję zarówno na display jak i w wideo online. 22 czerwca mogliśmy obejrzeć spoty tej marki przede wszystkim na WP.pl i Gazeta.pl ─ dotarły do 2,37 mln realnych użytkowników i miały 7,31 mln rozpoczętych emisji. Kampania skoncentrowana na tym dniu zapewniła tej kreacji drugą pozycję w naszym rankingu. Warto przypomnieć, że bardzo podobne, jednodniowe, wysokozasięgowe obecności BGŻetu na wideo online obserwowaliśmy już w marcu.

 
Na trzecim miejscu naszego zestawienia ponownie Google, tym razem z kursami online “Wykorzystaj potencjał internetu”. Wielokrotnie widziałam tę kampanię na Linkedinie, ale tym razem zaatakowała wysokozasięgowo, docierając 22 czerwca do niemal 10 proc. polskich internautów (na PC) czyli 2,25 mln użytkowników. Emisje oczywiście były na YouTubie ─ 7,47 mln rozpoczętych emisji wideo online. Dlaczego Google dzień po dniu emitował intensywne kampanie autopromocyjne w postaci wideo w bannerze na YouTubie? Może testują nowe ustawienia i planują zmiany w ofercie reklamowej?

 
::

Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.