Portland Communications: Polska awansowała w rankingu miękkiej siły państw

Portland Communications: Polska awansowała w rankingu miękkiej siły państw

Brief.pl / Inspiracje

Termin miękkiej siły państw (soft power) wprowadził niegdyś amerykański politolog, Joseph Nye. W dużym skrócie oznacza ona atrakcyjność kraju pod względem kultury czy gospodarki. Jak się okazuje, Polska wypada pod tym względem stosunkowo dobrze na tle innych państw z całego świata. Nieco gorzej - na tle krajów Europy zachodniej.

-

Polska jest bardziej konkurencyjna i atrakcyjna pod względem gospodarczym niż w ubiegłym roku. Tak przynajmniej wynika z najnowszego rankingu miękkiej siły państw opublikowanego przez Portland Communications. W przeciwieństwie do rankingów, w których brane są pod uwagę twarde dane, w tym zestawieniu analitycy zwrócili szczególną uwagę na reputację danego państwa na arenie międzynarodowej. Na tę złożyło się z kolei kilka pomniejszych czynników, jak wiarygodność czy długoterminowe perspektywy rozwoju gospodarczego. 

W tegorocznej edycji rankingu Polska awansowała o jedną pozycję w porównaniu z poprzednim rokiem, zajmując tym samym 23. miejsce w zestawieniu. W klasyfikacji uwzględnionych zostało jedynie 30 reprezentatywnych państw z różnych rejonów świata. Stosunkowo daleka pozycja na liście nie powinna nas jednak martwić - ranking przygotowywany corocznie przez Portland Communications uwzględnia najbardziej atrakcyjne gospodarczo i konsekwentnie rozwijające się kraje. Sam fakt, że Polska znalazła się wśród 30 wybranych powinien więc napawać nas dumą. Z naszego rejonu poza Polską w zestawieniu znalazły się jeszcze tylko Czechy.

W stosunku do ubiegłego roku nasz kraj poczynił w zestawieniu niewielki, ale istotny postęp, awansując o jedno miejsce. W ubiegłym roku Polska wyprzedzała między innymi Czechy Grecję czy Chiny, ale znalazła się miejsce pod Brazylią. W tym roku Brazylia uplasowała się z kolei o jedno miejsce za nami, a dalej na niższych pozycjach znalazły się też Węgry, Grecja, Rosja, Chiny i Czechy. Wyższe od Polski miejsca zajęły z kolei Południowa Korea, Portugalia i Irlandia.

Na samym szczycie najnowszego rankingu miękkiej siły państw znalazły się Stany Zjednoczone, które awansowały w tym roku z 3. miejsca. Dwie kolejne pozycje na podium przypadły kolejno Wielkiej Brytanii i Niemcom. Zaraz za podium uplasowały się z kolei Kanada, Francja, Australia i Japonia. Pełne zestawienie 30 państw uwzględnionych w zestawieniu znajdziecie TUTAJ.

::


Fot. Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.