PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

Brief.pl / Aktualności

Partnerzy badania Gemius/PBI rozpoczęli prace nad uruchomieniem pomiaru aplikacji mobilnych. Obydwie firmy zapraszają właścicieli aplikacji do przystąpienia do pomiaru. Aby dana aplikacja pojawiła się w październikowych wynikach badania, proces skryptowania musi być sfinalizowany do końca sierpnia tego roku.

-

Rozpoczął się kolejny etap wdrożenia badania Gemius/PBI, tj. pomiar aplikacji mobilnych. Firmy udostępniły dokumentację (Software Development Kits) dla właścicieli aplikacji. Zawiera ona informacje, jak włączyć do pomiaru aplikacje pracujące na systemach operacyjnych iOS i Android.

Dołączenie do badania wiąże się z przystąpieniem do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius, w ramach badania Gemius/PBI oraz z podpisaniem standardowej umowy z Gemiusem. Od danych za październik wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji Gemius Explorer, ponadto właściciel otrzyma dostęp do interfejsu Gemius Prism, w którym część wskaźników dla aplikacji będzie widoczna tylko dla niego.

Uruchomienie pomiaru aplikacji mobilnych w badaniu Gemius/PBI umożliwi pomiar zasięgu i zaangażowania ich użytkowników. Aktualnie badanie pokazuje wyłącznie wyniki dotyczące korzystania na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) ze stron www. Uwzględnienie pomiaru aplikacji pokaże pełen obraz wykorzystywania internetu mobilnego.

Pełna dokumentacja dla właścicieli aplikacji mobilnych znajduje się tu.

Po raz pierwszy aplikacje mobilne pojawią się w wynikach badania Gemius/PBI za październik 2016. Aby aplikacja pojawiła się w tych wynikach, musi być prawidłowo oskryptowana, przetestowana oraz zgłoszona do sklepu App Store / Google Play do końca sierpnia 2016.

 

::

Foto: Fotolia/sdecoret

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.