PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

Brief.pl / Aktualności

Partnerzy badania Gemius/PBI rozpoczęli prace nad uruchomieniem pomiaru aplikacji mobilnych. Obydwie firmy zapraszają właścicieli aplikacji do przystąpienia do pomiaru. Aby dana aplikacja pojawiła się w październikowych wynikach badania, proces skryptowania musi być sfinalizowany do końca sierpnia tego roku.

-

Rozpoczął się kolejny etap wdrożenia badania Gemius/PBI, tj. pomiar aplikacji mobilnych. Firmy udostępniły dokumentację (Software Development Kits) dla właścicieli aplikacji. Zawiera ona informacje, jak włączyć do pomiaru aplikacje pracujące na systemach operacyjnych iOS i Android.

Dołączenie do badania wiąże się z przystąpieniem do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius, w ramach badania Gemius/PBI oraz z podpisaniem standardowej umowy z Gemiusem. Od danych za październik wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji Gemius Explorer, ponadto właściciel otrzyma dostęp do interfejsu Gemius Prism, w którym część wskaźników dla aplikacji będzie widoczna tylko dla niego.

Uruchomienie pomiaru aplikacji mobilnych w badaniu Gemius/PBI umożliwi pomiar zasięgu i zaangażowania ich użytkowników. Aktualnie badanie pokazuje wyłącznie wyniki dotyczące korzystania na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) ze stron www. Uwzględnienie pomiaru aplikacji pokaże pełen obraz wykorzystywania internetu mobilnego.

Pełna dokumentacja dla właścicieli aplikacji mobilnych znajduje się tu.

Po raz pierwszy aplikacje mobilne pojawią się w wynikach badania Gemius/PBI za październik 2016. Aby aplikacja pojawiła się w tych wynikach, musi być prawidłowo oskryptowana, przetestowana oraz zgłoszona do sklepu App Store / Google Play do końca sierpnia 2016.

 

::

Foto: Fotolia/sdecoret

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.