PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

PBI i Gemius rozpoczynają wdrożenie pomiaru aplikacji mobilnych

Brief.pl / Aktualności

Partnerzy badania Gemius/PBI rozpoczęli prace nad uruchomieniem pomiaru aplikacji mobilnych. Obydwie firmy zapraszają właścicieli aplikacji do przystąpienia do pomiaru. Aby dana aplikacja pojawiła się w październikowych wynikach badania, proces skryptowania musi być sfinalizowany do końca sierpnia tego roku.

-

Rozpoczął się kolejny etap wdrożenia badania Gemius/PBI, tj. pomiar aplikacji mobilnych. Firmy udostępniły dokumentację (Software Development Kits) dla właścicieli aplikacji. Zawiera ona informacje, jak włączyć do pomiaru aplikacje pracujące na systemach operacyjnych iOS i Android.

Dołączenie do badania wiąże się z przystąpieniem do audytu site-centric, oferowanego przez firmę Gemius, w ramach badania Gemius/PBI oraz z podpisaniem standardowej umowy z Gemiusem. Od danych za październik wyniki pomiaru będą prezentowane w aplikacji Gemius Explorer, ponadto właściciel otrzyma dostęp do interfejsu Gemius Prism, w którym część wskaźników dla aplikacji będzie widoczna tylko dla niego.

Uruchomienie pomiaru aplikacji mobilnych w badaniu Gemius/PBI umożliwi pomiar zasięgu i zaangażowania ich użytkowników. Aktualnie badanie pokazuje wyłącznie wyniki dotyczące korzystania na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) ze stron www. Uwzględnienie pomiaru aplikacji pokaże pełen obraz wykorzystywania internetu mobilnego.

Pełna dokumentacja dla właścicieli aplikacji mobilnych znajduje się tu.

Po raz pierwszy aplikacje mobilne pojawią się w wynikach badania Gemius/PBI za październik 2016. Aby aplikacja pojawiła się w tych wynikach, musi być prawidłowo oskryptowana, przetestowana oraz zgłoszona do sklepu App Store / Google Play do końca sierpnia 2016.

 

::

Foto: Fotolia/sdecoret

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?