wp - grudzien 2016

Euro 2016: najciekawsze piłkarskie reklamy wideo online w sieci

Euro 2016: najciekawsze piłkarskie reklamy wideo online w sieci

Brief.pl / Inspiracje

Przeglądając codziennie kampanie wideo online w badaniu gemiusAdReal miałam wrażenie, że oszaleję ─ albo kolejny piłkarski spot albo kolejny klip z Lewandowskim. Jak większość oglądam mecze w telewizji i na Ipli, więc jestem już trochę zmęczona reklamami, a przecież za nami dopiero 2 tygodnie mistrzostw. Kilka spotów przykuło jednak moją uwagę, w związku z czym chciałabyć podzielić się z Wami, Drodzy Czytelnicy, moim subiektywnym rankingiem najciekawszych reklam piłkarskich na Euro 2016.

-

Gdybyśmy ogłosili plebiscyt na “najgorszą reklamę piłkarską Euro 2016”, nie mam wątpliwości, że numerem jeden byłaby reklama T-mobile z Robertem Lewandowskim i Tomaszem Kotem. Od kiedy wystartowała jej emisja wciąż trafiam na negatywne komentarze w serwisach społecznościowych i codziennych dyskusjach, nie tylko ludzi z branży online. Dlaczego Robert Lewandowski zdecydował się wystąpić w tym klipie? Jeszcze Kot, jasna sprawa, ale Lewy? I dlaczego Lewandowski jest w tylu kampaniach na raz?

Ciekawe, bo abstrahując od samej jakości kreacji śmiem twierdzić, że będzie to najlepiej zapamiętany spot tych mistrzostw. I w spontanicznych odpowiedziach o skojarzenie Lewandowskiego z konkretną marką, na pierwszym miejscu będzie padało: T-mobile, a nie Huawei, który wystartował pierwszy. Nie będzie to również Head&Shoulders, Nike, Lotos czy Vistula. Więc ogromny rozgłos dla T-mobile, kosztem wizerunku Lewandowskiego, który i tak bardziej zależy od jego gry na boisku, niż od tego, w jakiej reklamie występuje… Może to była strategia telekomu? W każdym razie, w ostatnich 2 tygodniach (6─19 czerwca), spot osiągnął 7,5 mln rozpoczętych emisji według badania gemiusAdReal. W tygodniu 13─19 czerwca były to 2 mln użytkowników, a w tygodniu 6-12 czerwca nieco ponad 1 mln i wszystko to głównie na Facebooku, YouTube'ie, TVN-ie, Cyfrowym Polsacie i TVP. Jednocześnie spot zajmuje trzecie miejsce wśród najintensywniej promowanych reklam związanych z piłką.

Ale miało być o najlepszych spotach. I te najfajniejsze produkcje zdecydowanie wyszły od marek sportowych: Nike, Puma i Adidas przygotowały najlepsze kreacje dla fanów piłki. I co ciekawe, niemal wszyscy emitują je głównie na YouTube'ie i Facebooku. Szczególnie podobają mi się reklamy Nike Football: duża, 6-minutowa produkcja The Switch, w której Ronaldo zamienia się rolami z chłopcem podającym piłki. Zabawna historia, pokazująca egalitarność footballu, zderzoną z nieprzyzwoitymi wynagrodzeniami piłkarzy. Kolejny fajny klip to spot z Robertem Lewandowskim, który promuje technikę wizualizacji wykorzystywanej przez trenerów, dostępną jako narzędzie Pro Genius z aplikacji Nike Football. W kreacji piłkarz zdradza kulisy przygotowania do meczu i jednocześnie udostępnia tę metodę każdemu, kto gra w piłkę. Super pomysł na dotarcie do prawdziwych fanów tego sportu.

Podoba mi się także sposób, w jaki do tematu podszedł jeden ze sponsorów mistrzostw ─ Orange. Jego głównym przesłaniem jest “Dla nas to kibice są prawdziwymi gwiazdami. Orange sponsors you”. Zabawna jest reklama z Zidanem jako selekcjonerem z Centrum Rekrutacji Kibiców. Do tego fajnie, że jest polski akcent, a nie jeden globalny spot. Warto obejrzeć klip, o co zresztą nie jest trudno. Niemal 20 mln rozpoczętych emisji w ciągu 2 tygodni (6─19 czerwca) dla wszystkich spotów Orange. W tygodniu 6─12 czerwca zanotowaliśmy dotarcie do 3,7 mln realnych użytkowników, a w kolejnym tygodniu spot dotarł do 2,7 mln. W sumie mamy ponad 27 proc. wszystkich emisji reklam piłkarskich wideo online i pierwsze miejsce w rankingu pod względem intensywności promowania kreacji. Spoty Orange były emitowane przede wszystkim na Wirtualnej Polsce, Facebooku i YouTube'ie.

Kolejny fajny pomysł miał Lotos. To spot w którym występuje chłopiec, trenujący piłkę nożną. Podobnie jak kiedyś Lewandowski, jest drobniejszy od kolegów i musi wygrywać ciężką pracą, sprytem i odrobiną szczęścia. Na koniec widzimy szczęśliwe sznurówki, które mają pomóc Lewandowskiemu i całej drużynie. Fajna kreacja, super kontekst, tym bardziej, że wyszliśmy z grupy. Tylko cała akcja odbierania sznurówek na stacjach Lotos kompletnie nie wypaliła. Może dlatego, że sznurówki nie są biało-czerwone. A może dlatego, że kiedy tuż przed Euro 2016, a zaraz po starcie kampanii tankowałam na Lotosie, to nikt mi sznurówek nie zaproponował?

O kim jeszcze nie napisałam? O sponsorze Euro 2016 ─ marce Kia, która w dniu meczu otwarcia 10 czerwca zrobiła gigantyczny zasięg, wykorzystując prawie wyłącznie YouTube’a. 8 mln rozpoczętych emisji, 2,7 mln użytkowników i absolutna dominacja wideo online tego dnia. To wystarczyło żeby w rankingu, który bierze pod uwagę, 2 tygodnie trafić na 2 miejsce. Sam spot to jednak nic szczególnego.

Wypada jeszcze wspomnieć o Huawei. Spoty z Lewandowskim wystartowały 4 maja, o czym pisałam w jednym z poprzednich artykułów. W maju było ponad 23 mln rozpoczętych emisji i 6,8 mln realnych użytkowników. Komunikacja przez cały czas była bardzo intensywna, spoty fajne, Lewandowski ograny, ale przyjemnie się ogląda i na szczęście nie katują nas cały czas tą samą wersją. Wszystko wzmocnione wspólną komunikacją Huawei i T-mobile. Krótko mówiąc ─ bardzo konsekwentna strategia. W ostatnich 2 tygodniach zanotowaliśmy 6,8 mln rozpoczętych emisji wideo online (głównie na Gazeta.pl, WP.pl i player.pl), co daje tej kampanii 4 miejsce wśród najbardziej promowanych reklam wideo online.

Poza tym kampanie Tyskiego ─ znów galicyjska konwencja, ale w kibicowskim kontekście. Jest także Coca-Cola z przesłaniem ─ nie ważne, że nie wiesz o co chodzi w tej piłce, choć z nami. Head & Shoulders z Lewandowskim oczywiście i Opel ze spotem promującym samochody dostawcze z piłkarzami Borussi, w tym z Łukaszem Piszczkiem.

Powyższe statystyki z badania gemiusAdReal pokazują rozpoczęte emisje wideo online dla całych kampanii podanych brandów, a nie pojedynczych spotów.

::

Fot. © Orange

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.