Środa w Cannes

Środa w Cannes

Brief.pl / Aktualności

Za nami kolejny dzień festiwalu w Cannes. W środę przyznano nagrody w kategoriach: Cyber, Innovation, Mobile i Media.

-

Wszystkie nagrodzone i wyróżnone prace dostępne są w sieci na stronie festiwalowej, warto więc zapoznać się z nimi i wyrobić na ich temat własne zdanie. W tym roku trudno wytypować zdecydowanego lidera, ale często nagradzane są prace „McWhooper”, „Manboobs”, „The next Rembrant” i „Swedish number”.

canneslions whopper

Wczorajszy dzień upłynął pod znakiem innowacji. Lions Innovations to oddzielna kategoria i oddzielna przestrzeń na festiwalu, gdzie startupy mają szanse zaprezentować swoje wynalazki. Wszędzie króluje technologia 360 i VR – gry, doświadczenia zakupowe, a nawet badania konsumenckie.

cannes lions VR

Osobiście miałem okazję poznać moje #CannesDNA – algorytm big data, który analizuje, gdzie, kiedy i jak otrzymam Złotego Lwa. Tworzyłem layouty w Photoshopie, które w czasie rzeczywistym były przenoszone przez drukarki na ścianę. Doświadczałem nowego wymiaru reklam mobilnych, jakim jest użycie wibracji – tak, jak ma to miejsce w joypadach do konsol. 

Warto pamiętać, że Cannes Lions to również moc wykładów. W środę przemawiali Oliver Stone, który w zasadzie wypromował swój nowy film o Edwardzie Snowdenie. O swojej firmie Goop opowiadała Gwyneth Paltrow. Można też było posłuchać ludzi z agencji R/GA, którzy przedstawili, jak tworzyć kreatywne biura. Dodatkowo środa to też niezaprzeczalnie dzień Iggiego Popa, który jak zwykle wygrał całe show. Warto być gwiazdą rocka, bo Iggy Pop, jako jedyny, zgodnie z moją wiedzą, wystąpił bez koszulki na scenie Cannes Lions (to prawda, na koniec wykłady dołączył do niego prowadzący).

canneslions gwyneth

::

Zdjęcie z wykładu Gwyneth Paltrow dzięki uprzejmości Radosława SMorga LS JWT.

Tagi:

Cannes Lions

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.