Rusza interaktywna platforma o uchodźstwie

Rusza interaktywna platforma o uchodźstwie

Brief.pl / Inspiracje

Agencja Cyber Kids on Real stworzyła internetową platformę edukującą w zakresie tematyki uchodźstwa. Projekt zrealizowano dla Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”. Celem platformy o nazwie „Ulica Antakia” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat uchodźców z Bliskiego Wschodu, wyedukowanie na temat jego przyczyn i skutków oraz różnic kulturowych.

-

W ramach projektu uruchomiono serwis ww.ulicaantakia.com, na którym możemy zobaczyć m.in. szereg krótkich filmów w estetyce „GIF”, których zadaniem jest przedstawienie problemów, z jakimi spotykają się uchodźcy.

-„Ulica Antakia” to jedna z wielu ulic, która może znajdować się w każdym mieście na Bliskim Wschodzie. To symboliczna ulica , którą mieszkańcy muszą opuścić, ponieważ zawitały na niej wojna i przemoc. Mieszkają przy niej różni bohaterowie, w większości muzułmanie, syryjska klasa średnia - mówi Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

-Ta symboliczna ulica posłużyła nam do opowiedzenia historii o jej mieszkańcach. Ma być elementem budującym emocjonalny pomost z drugim człowiekiem. Może nim być zwyczajna sfera obyczajowa: plany, uczucia, ulubione przedmioty osobiste, przyzwyczajenia, wszystko z czego z dnia na dzień niektórzy muszą zrezygnować. Dlatego, aby przybliżyć temat uchodźstwa, zdecydowaliśmy się na konwencję mocno osadzoną w popkulturze, która jest przyjazna w odbiorze i łatwa do identyfikacji w linii odbiorca - bohater - dodaje Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Cyber Kids on Real.

cyber kids on real ulica antakia

Platforma jest częścią szerszych działań edukacyjno-informacyjnych Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”, w ramach których powstały m.in. publikacje dla pracowników służby zdrowia, pomocy społecznej i placówek edukacyjnych z rekomendacjami do pracy z uchodźcami. Działania te są realizowane w ramach projektu „Marhaba – bo warto przekraczać różne granice”, współtworzonego razem z Muzułmańskim Centrum Kulturalno - Oświatowym we Wrocławiu oraz Dziennikiem Opinii Krytyki Politycznej i współfinansowanego w ramach programu „Obywatele dla demokracji”.

Projekt „Ulica Antakia” to dobry przykład tego, jak tzw. nowe technologie mogą być wykorzystane do edukowania oraz rozwiązywania problemów społecznych. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.