Rusza interaktywna platforma o uchodźstwie

Rusza interaktywna platforma o uchodźstwie

Brief.pl / Inspiracje

Agencja Cyber Kids on Real stworzyła internetową platformę edukującą w zakresie tematyki uchodźstwa. Projekt zrealizowano dla Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”. Celem platformy o nazwie „Ulica Antakia” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat uchodźców z Bliskiego Wschodu, wyedukowanie na temat jego przyczyn i skutków oraz różnic kulturowych.

-

W ramach projektu uruchomiono serwis ww.ulicaantakia.com, na którym możemy zobaczyć m.in. szereg krótkich filmów w estetyce „GIF”, których zadaniem jest przedstawienie problemów, z jakimi spotykają się uchodźcy.

-„Ulica Antakia” to jedna z wielu ulic, która może znajdować się w każdym mieście na Bliskim Wschodzie. To symboliczna ulica , którą mieszkańcy muszą opuścić, ponieważ zawitały na niej wojna i przemoc. Mieszkają przy niej różni bohaterowie, w większości muzułmanie, syryjska klasa średnia - mówi Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

-Ta symboliczna ulica posłużyła nam do opowiedzenia historii o jej mieszkańcach. Ma być elementem budującym emocjonalny pomost z drugim człowiekiem. Może nim być zwyczajna sfera obyczajowa: plany, uczucia, ulubione przedmioty osobiste, przyzwyczajenia, wszystko z czego z dnia na dzień niektórzy muszą zrezygnować. Dlatego, aby przybliżyć temat uchodźstwa, zdecydowaliśmy się na konwencję mocno osadzoną w popkulturze, która jest przyjazna w odbiorze i łatwa do identyfikacji w linii odbiorca - bohater - dodaje Dominik Cymer, dyrektor kreatywny Cyber Kids on Real.

cyber kids on real ulica antakia

Platforma jest częścią szerszych działań edukacyjno-informacyjnych Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego „Nomada”, w ramach których powstały m.in. publikacje dla pracowników służby zdrowia, pomocy społecznej i placówek edukacyjnych z rekomendacjami do pracy z uchodźcami. Działania te są realizowane w ramach projektu „Marhaba – bo warto przekraczać różne granice”, współtworzonego razem z Muzułmańskim Centrum Kulturalno - Oświatowym we Wrocławiu oraz Dziennikiem Opinii Krytyki Politycznej i współfinansowanego w ramach programu „Obywatele dla demokracji”.

Projekt „Ulica Antakia” to dobry przykład tego, jak tzw. nowe technologie mogą być wykorzystane do edukowania oraz rozwiązywania problemów społecznych. 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.