Digital marketing w Polsce i na świecie (infografika)

Digital marketing w Polsce i na świecie (infografika)

Brief.pl / Aktualności

Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie? Jak rewolucja online przyjęła się w naszym kraju i jak wyglądać będzie rynek reklamy w internecie w 2018 roku? Grupa Kwanko prezentuje dane przedstawiające rozkład wydatków na reklamę online na świecie oraz w Polsce, które powstały na podstawie analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku.

-

Wydatki na reklamę w Polsce

 

W Polsce wciąż najwięcej wydaje się na reklamę w telewizji (38 proc.). Na drugim miejscu znalazł się internet z 20 proc., a pierwszą trójkę zamyka prasa z wynikiem tylko o 1 proc. mniejszym od poprzednika. Kolejne miejsce przypadło urządzeniom mobilnym. 

Światowe wydatki na reklamę online

 

Reklama internetowa wzbudza ogromne zainteresowanie, ale i wzmaga coraz większe wydatki na całym świecie. Z analizy Grupy Kwanko wynika, że najwięcej, bo aż 58 miliardów euro, wydaje się na reklamę online w Stanach Zjednoczonych. O niemal połowę mniej wydają Chiny z wynikiem 30 miliardów euro. Na trzecim miejscu znalazła Wielka Brytania z liczbą wynoszącą 7 miliardów euro.

Reklama online w Polsce

 

W Polsce na reklamę online wydaje się średnio 700 milionów euro. Podział wydatków na nią przedstawia się następująco: największy procent wydatków to przede wszystkim display z wynikiem prawie 42 proc. Na kolejnej pozycji uplasowały się wydatki na SEM (40,4 proc.), mobile (11,5 proc.), mailing (4 proc.) i video (2,6 proc.). W efekcie, daje to wynik rzędu 3 miliardów złotych wydatków na reklamę online w Polsce.

Trendy

 

Bez wątpienia przejawem rewolucji świata online są przede wszystkim zakupy robione w sieci. W porównaniu do zeszłego roku, zakupy za pomocą smartfona i tableta wzrosły niemal o połowę, podczas gdy te robione za pomocą komputera stacjonarnego zmalały. Trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywał, albo nawet wzrastał. Według analizy wynika, że aż 90 proc. konsumentów sprawdza dane na swoim smartfonie podczas robienia zakupów, a aż 71 proc. Polaków nie robiących do tej pory zakupów mobilnych, planuje to w tym roku zmienić.

 

– W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc, a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię – przewiduje Michał Sołtys z Grupy Kwanko.

 

::

Foto: Fotolia/maxsim

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.