Digital marketing w Polsce i na świecie (infografika)

Digital marketing w Polsce i na świecie (infografika)

Brief.pl / Aktualności

Jak wyglądają wydatki na reklamę internetową w Polsce, a jak na świecie? Jak rewolucja online przyjęła się w naszym kraju i jak wyglądać będzie rynek reklamy w internecie w 2018 roku? Grupa Kwanko prezentuje dane przedstawiające rozkład wydatków na reklamę online na świecie oraz w Polsce, które powstały na podstawie analizy źródeł digital na przestrzeni 2015 i 2016 roku.

-

Wydatki na reklamę w Polsce

 

W Polsce wciąż najwięcej wydaje się na reklamę w telewizji (38 proc.). Na drugim miejscu znalazł się internet z 20 proc., a pierwszą trójkę zamyka prasa z wynikiem tylko o 1 proc. mniejszym od poprzednika. Kolejne miejsce przypadło urządzeniom mobilnym. 

Światowe wydatki na reklamę online

 

Reklama internetowa wzbudza ogromne zainteresowanie, ale i wzmaga coraz większe wydatki na całym świecie. Z analizy Grupy Kwanko wynika, że najwięcej, bo aż 58 miliardów euro, wydaje się na reklamę online w Stanach Zjednoczonych. O niemal połowę mniej wydają Chiny z wynikiem 30 miliardów euro. Na trzecim miejscu znalazła Wielka Brytania z liczbą wynoszącą 7 miliardów euro.

Reklama online w Polsce

 

W Polsce na reklamę online wydaje się średnio 700 milionów euro. Podział wydatków na nią przedstawia się następująco: największy procent wydatków to przede wszystkim display z wynikiem prawie 42 proc. Na kolejnej pozycji uplasowały się wydatki na SEM (40,4 proc.), mobile (11,5 proc.), mailing (4 proc.) i video (2,6 proc.). W efekcie, daje to wynik rzędu 3 miliardów złotych wydatków na reklamę online w Polsce.

Trendy

 

Bez wątpienia przejawem rewolucji świata online są przede wszystkim zakupy robione w sieci. W porównaniu do zeszłego roku, zakupy za pomocą smartfona i tableta wzrosły niemal o połowę, podczas gdy te robione za pomocą komputera stacjonarnego zmalały. Trend ten najprawdopodobniej będzie się utrzymywał, albo nawet wzrastał. Według analizy wynika, że aż 90 proc. konsumentów sprawdza dane na swoim smartfonie podczas robienia zakupów, a aż 71 proc. Polaków nie robiących do tej pory zakupów mobilnych, planuje to w tym roku zmienić.

 

– W najbliższych latach internet w końcu uzyska miano największego medium, a liczba osób łączących się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych przekroczy 2 miliardy. W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc, a rok później trzecim największym rynkiem reklamowym zostanie Brazylia, wyprzedzając tym samym Niemcy oraz Wielką Brytanię – przewiduje Michał Sołtys z Grupy Kwanko.

 

::

Foto: Fotolia/maxsim

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.