wp - grudzien 2016

Nowe studia – marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych

Nowe studia – marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych

Brief.pl / Patronaty

Na AGH startują unikatowe studia podyplomowe. Na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie już w październiku 2016 roku ruszają nowe studia podyplomowe „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych”. To jedyna tak skonstruowana propozycja dydaktyczna w kraju. Rekrutacja rozpoczyna się już w czerwcu.

-

Nowy kierunek

 

Celem i misją kierunku „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” jest wykształcenie specjalistów w zakresie kreowania i zarządzania markami miejsc, miast czy regionów oraz ekspertów w zakresie kreowania i promocji lokalnych marek, atrakcji turystycznych czy produktów. Marketing miejsc czerpie z doświadczeń organizacji non-profit, marketingu terytorialnego oraz bazuje na możliwościach promocyjnych oferowanych przez nowe technologie i media cyfrowe.

Nowe studia podyplomowe na Wydziale Humanistycznym AGH koncentrują się na kreowaniu marek miejsc, miast, regionów, produktów lokalnych, a następnie – na ich zarządzaniu i odpowiedniej promocji. Studenci dowiedzą się, jak profesjonalnie wybudowaną tożsamość miejsca wykorzystać do generowania pożądanego kapitału społeczno-ekonomicznego.

Dla kogo?

 

Studia „Marketing miejsc i kreowanie marek lokalnych” to nowatorska propozycja dydaktyczna dla pracowników administracji publicznej, samorządów lokalnych, organizacji turystycznych, agencji kreatywnych oraz przedsiębiorców. –

– Stawiamy na nowoczesne podejście do marketingu miejsc. Mamy świadomość tego, że odpowiednie przygotowanie przyszłych absolwentów może się przełożyć na lepszą jakość życia w miastach i regionach, a także wnieść konkretną wartość dla biznesu, administracji oraz organizacji pozarządowych – podkreśla Adrian Gamoń, założyciel i opiekun merytoryczny studiów, współzałożyciel krakowskiej agencji marketingu internetowego Social Frame.

Kompleksowy program studiów składa się z 33 kursów, osadzonych w 6 modułach, w sumie z 184 godzin zajęć zaplanowanych na dwa semestry. Moduły kończą się dodatkowym 4-8 godzinnym warsztatem podsumowującym doświadczenia, wiedzę i umiejętności pozyskane w ramach kursów podstawowych. Interdyscyplinarny program zajęć stawia – przede wszystkim – na praktykę.

Kadra 

 

Kadrę wykładowców tworzą uznani specjaliści z zakresu marketingu miejsc, m.in. Jacek Pogorzelski (autor książek m.in. „Praktyczny marketing miast i regionów”, „(R)ewolucja marki. Jak tworzyć marki i zarządzać nimi w XXI wieku”), Piotr Lutek (Grupa Synergia, specjalista w pobudzaniu marek miejsc), Adam Mikołajczyk i Jarosław Górski (autorzy wielu projektów strategicznych dot. brandingu oraz rozwoju miast i regionów w Polsce, Fundacja Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc), Robert Stępowski (niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc, założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl), Grzegorz Kosson (strateg i pisarz, posiadający w swoim portfolio nagradzane marki miejsc, regionów i państw), Marcin Gajownik (współwłaściciel Agencji Promocji Miast i Regionów), Jacek Smit Kowalski (senior-konsultant, specjalizujący się w zagadnieniach przemysłu czasu wolnego), Jacek Gądecki (antropolog miasta, AGH), czy wybitni eksperci w swoich dziedzinach: prof. Andrzej Blikle (autor doktryny jakości w zarządzaniu), Marcin Wolny (brał udział w opracowaniu i wdrożeniu identyfikacji wizualnej ponad 100 marek firm, instytucji i wydarzeń, Studio Otwarte), Łukasz Majewski (PR & Marketing Manager w agencji VML Poland).

Moc miejsca – przestrzeń mocy

 

Studiom towarzyszy projekt serii spotkań pod nazwą Moc miejsca. Spotkania Moc miejsca to okazja do wymiany poglądów i wiedzy z zakresu budowania lokalnych inicjatyw, promocji miejsc, miast i regionów, kreowania regionalnych marek i produktów. To także miejsce dialogu przedstawicieli administracji publicznej, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych i aktywnych mieszkańców miasta, oparte na czerpaniu z doświadczeń innych i wymianie godnych naśladowania dobrych praktyk, generujących różnego rodzaju wartości. Każdy z gości przestawi też swój inspirujący, autorski przepis na utworzenie „miejsca z mocą”. 

Pierwsze spotkanie odbędzie się 20 czerwca o godzinie 19.00 w Pauza in Garden w Krakowie.

 

::

 

Więcej informacji na temat studiów znajduje się na stronie oraz fan page`u

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.