LinkedIn w rękach Microsoftu!

LinkedIn w rękach Microsoftu!

Brief.pl / Aktualności

LinkedIn, jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, stworzone z myślą o budowaniu relacji biznesowych, został sprzedany firmie założonej przez Billa Gatesa. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na oficjalnej stronie Microsoftu, transakcja zawarta między dwoma technologicznymi przedsiębiorstwami opiewa na łączną sumę 26,2 mld dol.

-

Zgodnie z umową zawartą dzisiaj przez Microsoft i LinkedIn, założona przez Billa Gatesa firma zapłaci 196 dol. w gotówce za każdą akcję LinkedInu. To oznacza, że stajemy w obliczu kolejnej kilkudziesięciumiliardowej transakcji między dwoma firmami z sektora technologicznego. Odwołując się do oficjalnych informacji opublikowanych przez Microsoft, można wnioskować, że LinkedIn utrzyma niezależność, oddzielną markę oraz własną kulturę. Nie będzie również zmian na stanowisku CEO – funkcję tę wciąż będzie sprawował Jeff Weiner, a jego bezpośrednim przełożonym będzie Satya Nadella, CEO Microsoftu.

– Zespół portalu LinkedIn stał się fantastycznym biznesem skoncetrowanym na łączeniu profesjonalistów na całym świecie. Wspólnie możemy przyspieszyć wzrost Linkedina, a także Microsoft Office 365 i Dynamics, dążąc do wzmocnienia pozycji każdej osoby oraz organizacji na świecie – mówi Satya Nadella.

– Tak, jak zmieniliśmy sposób, w jaki ludzie łączą się z różnego rodzaju możliwościami, ów związek z Microsoftem oraz połączenie chmury tej firmy oraz sieci LinkedIna teraz daje nam możliwość zmiany tego, jak funkcjonuje świat. Przez ostatnie 13 lat zajmowaliśmy się łączeniem specjalistów po to, by byli bardziej efektywni i odnosili większe sukcesu. Nie mogę się doczekać, by poprowadzić nasz zespół przez następny rozdział w naszej historii – podsumowuje.

Decyzja została jednogłośnie zatwierdzona przez zarządy zarówno LinkedIna, jak i Microsoftu. Oczekuje się, że umowa, która podlega zatwierdzeniu przez akcjonariuszy LinkedIn, zostanie sfinalizowana do końca tego roku kalendarzowego. Oczywiście można zastanawiać się nad tym, czy transakcja opiewająca na 26,2 mld dol. nie jest kolejnym przykładem sztucznego pompowania bańki, która prędzej czy później wybuchnie – podobnie jak rzecz kształtowała się pod koniec lat 90. ubiegłego wieku. I chociaż takie głosy bez wątpienia pojawią się w przestrzeni publicznej przy okazji tej transakcji, nie da się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że jest to sprawa przełomowa. 

::

Fot. Microsoft

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.