LinkedIn w rękach Microsoftu!

LinkedIn w rękach Microsoftu!

Brief.pl / Aktualności

LinkedIn, jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, stworzone z myślą o budowaniu relacji biznesowych, został sprzedany firmie założonej przez Billa Gatesa. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na oficjalnej stronie Microsoftu, transakcja zawarta między dwoma technologicznymi przedsiębiorstwami opiewa na łączną sumę 26,2 mld dol.

-

Zgodnie z umową zawartą dzisiaj przez Microsoft i LinkedIn, założona przez Billa Gatesa firma zapłaci 196 dol. w gotówce za każdą akcję LinkedInu. To oznacza, że stajemy w obliczu kolejnej kilkudziesięciumiliardowej transakcji między dwoma firmami z sektora technologicznego. Odwołując się do oficjalnych informacji opublikowanych przez Microsoft, można wnioskować, że LinkedIn utrzyma niezależność, oddzielną markę oraz własną kulturę. Nie będzie również zmian na stanowisku CEO – funkcję tę wciąż będzie sprawował Jeff Weiner, a jego bezpośrednim przełożonym będzie Satya Nadella, CEO Microsoftu.

– Zespół portalu LinkedIn stał się fantastycznym biznesem skoncetrowanym na łączeniu profesjonalistów na całym świecie. Wspólnie możemy przyspieszyć wzrost Linkedina, a także Microsoft Office 365 i Dynamics, dążąc do wzmocnienia pozycji każdej osoby oraz organizacji na świecie – mówi Satya Nadella.

– Tak, jak zmieniliśmy sposób, w jaki ludzie łączą się z różnego rodzaju możliwościami, ów związek z Microsoftem oraz połączenie chmury tej firmy oraz sieci LinkedIna teraz daje nam możliwość zmiany tego, jak funkcjonuje świat. Przez ostatnie 13 lat zajmowaliśmy się łączeniem specjalistów po to, by byli bardziej efektywni i odnosili większe sukcesu. Nie mogę się doczekać, by poprowadzić nasz zespół przez następny rozdział w naszej historii – podsumowuje.

Decyzja została jednogłośnie zatwierdzona przez zarządy zarówno LinkedIna, jak i Microsoftu. Oczekuje się, że umowa, która podlega zatwierdzeniu przez akcjonariuszy LinkedIn, zostanie sfinalizowana do końca tego roku kalendarzowego. Oczywiście można zastanawiać się nad tym, czy transakcja opiewająca na 26,2 mld dol. nie jest kolejnym przykładem sztucznego pompowania bańki, która prędzej czy później wybuchnie – podobnie jak rzecz kształtowała się pod koniec lat 90. ubiegłego wieku. I chociaż takie głosy bez wątpienia pojawią się w przestrzeni publicznej przy okazji tej transakcji, nie da się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że jest to sprawa przełomowa. 

::

Fot. Microsoft

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.