HiProMine zwycięzcą polskiej edycji UberPITCH

HiProMine zwycięzcą polskiej edycji UberPITCH

Brief.pl / Aktualności

Jurorzy polskiej edycji UberPITCH przyznali tytuł zwycięzcy startupowi HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów, mającej rozwiązać problem globalnego deficytu białka.

-

Dzięki UberPITCH twórcy najlepszych pomysłów na start-up mogli za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji zamówić przejazd, w trakcie którego przedstawiali swoją ideę inwestorom i mentorom. W czasie przejazdu mieli siedem minut, by pokazać swój pomysł, a następnie otrzymywali siedmiominutową informację zwrotną na temat swojej prezentacji. Do polskiej edycji programu zgłosiło się blisko 200 przedsiębiorców (największa liczba zgłoszeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej). Około czterdzieści startupów 6 czerwca spotkało się z inwestorami w samochodach by rozwijać swoje projekty.

 Polski zwycięzca

 

Jurorzy polskiej edycji UberPITCH przyznali tytuł zwycięzcy startupowi HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów, mającej rozwiązać problem globalnego deficytu białka.

– Postanowiliśmy zmierzyć się z kilkoma globalnymi problemami – deficytem białka, gospodarką, odpadami i deficytem nawozów – mówi Jakub Urbański, CTO w HiProMine. – Ubieramy w najnowszą technologię to, nad czym przez ostatnie 250 milionów lat pracowała ewolucja – zdolność owadów do przetwarzania materii organicznej – dodaje założyciel startupu, który w Polsce otrzymał 2,5 mln złotych na badania od NCBiR w ramach programu Szybka Ścieżka. 

Oprócz Urbańskiego, HiProMine tworzą Damian Józefiak oraz Jan Mazurkiewicz. To naukowcy zajmujący się m.in. biologią molekularną i żywieniem zwierząt. Opracowali unikatową technologię pozwalającą na wykorzystanie owadów do produkcji najwyższej jakości białka, w całkowicie bezodpadowym procesie, wykorzystując jako surowiec produkty uboczne rolnictwa i przemysłu spożywczego.

HiProMine otrzyma wsparcie oraz mentoring, dzięki którym rozwój ich przedsięwzięcia nabierze jeszcze szybszego tempa. Fundusz EQT Ventures, MCI CAPITAL, Experior Venture oraz Credo Ventures zadbają o najwyższy poziom konsultacji, a warsztaty lean startup od SpeedUp Group, i bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw umożliwią lepszą ekspozycję marki.

 

Wyróżnione startupy

 

Konkurencja była spora, a prezentowane pomysły świeże i zaskakujące. Miało to wpływ na decyzję organizatorów wyróżnić kilka startupów:

Yawn – aplikacja, która daje możliwość wyszukać na mapie znajomych, którzy znajdują się w pobliżu i zaproponować wspólne spędzanie czasu.

Spontap – tzn. „Tinder dla imprez”: aplikacja umożliwia otrzymanie informacji o wydarzeniach, które dzieją się w wybranym mieście. Polubienie spowoduje, że użytkownik będzie otrzymywał informacje częściej, swipe w lewo – odwrotnie.

Tickeo  – platforma do kupowania i planowania atrakcji turystycznych, również z poziomu telefonu.

Deskdoo – zdalny dostęp do pulpitów dla całego zespołu pracowników firmy. Sprawdza się swietnie w firmie, która składa się z kilku filii, której zależy na szybkim dostępnie do wszystkich kluczowych informacji.

Young Face TV – ogólnopolskie medium szkolne, gdzie każde chętne dziecko może nauczyć się pracy dziennikarza. 

 

::

Foto: Fotolia/vege

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Brief.pl / Aktualności

E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?
E-commerce i technologie mobilne – związek idealny?

Idziemy w mobile. Mobile są reklamy, gry, interakcje, a współcześni nastolatkowie nie wyobrażają już sobie życia bez aplikacji. Oczywiście w pełni mobilnych. Informacja o tym, że po raz pierwszy ruch w internecie ze smartfonów przekroczył wielkość ruchu z desktopu oficjalnie rozpoczęła długo wyczekiwaną erę mobile. W tej nowej rzeczywistości e-commerce powinien pokochać technologie mobilne, bo mogą one wnieść wiele wartościowego do jego życia.