HiProMine zwycięzcą polskiej edycji UberPITCH

HiProMine zwycięzcą polskiej edycji UberPITCH

Brief.pl / Aktualności

Jurorzy polskiej edycji UberPITCH przyznali tytuł zwycięzcy startupowi HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów, mającej rozwiązać problem globalnego deficytu białka.

-

Dzięki UberPITCH twórcy najlepszych pomysłów na start-up mogli za pomocą jednego kliknięcia w aplikacji zamówić przejazd, w trakcie którego przedstawiali swoją ideę inwestorom i mentorom. W czasie przejazdu mieli siedem minut, by pokazać swój pomysł, a następnie otrzymywali siedmiominutową informację zwrotną na temat swojej prezentacji. Do polskiej edycji programu zgłosiło się blisko 200 przedsiębiorców (największa liczba zgłoszeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej). Około czterdzieści startupów 6 czerwca spotkało się z inwestorami w samochodach by rozwijać swoje projekty.

 Polski zwycięzca

 

Jurorzy polskiej edycji UberPITCH przyznali tytuł zwycięzcy startupowi HiProMine, który prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli i chowie owadów, mającej rozwiązać problem globalnego deficytu białka.

– Postanowiliśmy zmierzyć się z kilkoma globalnymi problemami – deficytem białka, gospodarką, odpadami i deficytem nawozów – mówi Jakub Urbański, CTO w HiProMine. – Ubieramy w najnowszą technologię to, nad czym przez ostatnie 250 milionów lat pracowała ewolucja – zdolność owadów do przetwarzania materii organicznej – dodaje założyciel startupu, który w Polsce otrzymał 2,5 mln złotych na badania od NCBiR w ramach programu Szybka Ścieżka. 

Oprócz Urbańskiego, HiProMine tworzą Damian Józefiak oraz Jan Mazurkiewicz. To naukowcy zajmujący się m.in. biologią molekularną i żywieniem zwierząt. Opracowali unikatową technologię pozwalającą na wykorzystanie owadów do produkcji najwyższej jakości białka, w całkowicie bezodpadowym procesie, wykorzystując jako surowiec produkty uboczne rolnictwa i przemysłu spożywczego.

HiProMine otrzyma wsparcie oraz mentoring, dzięki którym rozwój ich przedsięwzięcia nabierze jeszcze szybszego tempa. Fundusz EQT Ventures, MCI CAPITAL, Experior Venture oraz Credo Ventures zadbają o najwyższy poziom konsultacji, a warsztaty lean startup od SpeedUp Group, i bezpłatny udział w Demo Day organizowanym przez Campus Warsaw umożliwią lepszą ekspozycję marki.

 

Wyróżnione startupy

 

Konkurencja była spora, a prezentowane pomysły świeże i zaskakujące. Miało to wpływ na decyzję organizatorów wyróżnić kilka startupów:

Yawn – aplikacja, która daje możliwość wyszukać na mapie znajomych, którzy znajdują się w pobliżu i zaproponować wspólne spędzanie czasu.

Spontap – tzn. „Tinder dla imprez”: aplikacja umożliwia otrzymanie informacji o wydarzeniach, które dzieją się w wybranym mieście. Polubienie spowoduje, że użytkownik będzie otrzymywał informacje częściej, swipe w lewo – odwrotnie.

Tickeo  – platforma do kupowania i planowania atrakcji turystycznych, również z poziomu telefonu.

Deskdoo – zdalny dostęp do pulpitów dla całego zespołu pracowników firmy. Sprawdza się swietnie w firmie, która składa się z kilku filii, której zależy na szybkim dostępnie do wszystkich kluczowych informacji.

Young Face TV – ogólnopolskie medium szkolne, gdzie każde chętne dziecko może nauczyć się pracy dziennikarza. 

 

::

Foto: Fotolia/vege

 

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.