wp - grudzien 2016

Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Brief.pl / Wiedza

Według wydanej na początku czerwca br. najnowszej edycji Ericsson Mobility Report, poświęconej technologiom mobilnym, Internet Rzeczy (IoT) zawładnie większością branż światowego przemysłu. 28 miliardów różnego typu urządzeń będzie połączonych z siecią w 2021 roku.

-

 Gwałtowny rozwój

Ericsson Mobility Report to analiza dotycząca ruchu w sieciach mobilnych, dostarczająca dane i prognozy na temat obecnych trendów występujących w tzw. społeczeństwie sieci (Networked Society). W 2018 roku ilość urządzeń należących do kategorii Internetu Rzeczy (IoT) będzie większa od liczby telefonów komórkowych. Z raportu Ericsson Mobility wynika także, że najwięcej nowych urządzeń IoT w latach 2015-2021 pojawi się w Europie Zachodniej, głównie dzięki inteligentnym licznikom energii i samochodom podłączonym do internetu.

Gwałtowny wzrost dotyczy przede wszystkim komórkowych urządzeń IoT, których do 2021 roku przybędzie aż 1,1 miliarda. To czterokrotny wzrost w porównaniu do liczby tych urządzeń obecnie. Czynniki odpowiadające za wzrost to między innymi rosnące wymagania przemysłu, pojawiające się nowe sposoby wykorzystania urządzeń IoT i postępująca standaryzacja. Dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy będzie widoczny zwłaszcza w sektorze motoryzacyjnym, inteligentnych liczników energii i elektroniki użytkowej.

Dwie grupy urządzeń

Urządzenia Internetu Rzeczy można podzielić na dwie grupy, różniące się charakterystyką działania: Massive IoT i Critical IoT.

Urządzenia Massive IoT charakteryzują się niskimi kosztami produkcji, małym zużyciem energii i małymi porcjami przesyłanych danych. Do tej grupy należą głównie czujniki w budynkach i inteligentne liczniki energii.

Cechy grupy urządzeń Critical IoT to wysoka niezawodność i brak opóźnień w przesyłaniu danych. Urządzenia tego typu wykorzystywane są przede wszystkim w autonomicznych pojazdach, przemysłowych urządzeniach produkcyjnych oraz w sektorze medycznym (np. operacje wykonywane zdalnie). Udział połączeń LTE w tym segmencie urządzeń wynosi obecnie pięć procent. Rozwój tej kategorii urządzeń Internetu Rzeczy jest możliwy dzięki zwiększeniu funkcjonalności istniejących sieci LTE oraz możliwościom sieci 5G, których komercyjne zastosowanie planowane jest na 2020 rok. Czynniki te staną się motorem napędowym do opracowania nowych sposobów wykorzystania urządzeń IoT.

::

Foto: Fotolia/bakhtiarzein

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.