Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Brief.pl / Wiedza

Według wydanej na początku czerwca br. najnowszej edycji Ericsson Mobility Report, poświęconej technologiom mobilnym, Internet Rzeczy (IoT) zawładnie większością branż światowego przemysłu. 28 miliardów różnego typu urządzeń będzie połączonych z siecią w 2021 roku.

-

 Gwałtowny rozwój

Ericsson Mobility Report to analiza dotycząca ruchu w sieciach mobilnych, dostarczająca dane i prognozy na temat obecnych trendów występujących w tzw. społeczeństwie sieci (Networked Society). W 2018 roku ilość urządzeń należących do kategorii Internetu Rzeczy (IoT) będzie większa od liczby telefonów komórkowych. Z raportu Ericsson Mobility wynika także, że najwięcej nowych urządzeń IoT w latach 2015-2021 pojawi się w Europie Zachodniej, głównie dzięki inteligentnym licznikom energii i samochodom podłączonym do internetu.

Gwałtowny wzrost dotyczy przede wszystkim komórkowych urządzeń IoT, których do 2021 roku przybędzie aż 1,1 miliarda. To czterokrotny wzrost w porównaniu do liczby tych urządzeń obecnie. Czynniki odpowiadające za wzrost to między innymi rosnące wymagania przemysłu, pojawiające się nowe sposoby wykorzystania urządzeń IoT i postępująca standaryzacja. Dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy będzie widoczny zwłaszcza w sektorze motoryzacyjnym, inteligentnych liczników energii i elektroniki użytkowej.

Dwie grupy urządzeń

Urządzenia Internetu Rzeczy można podzielić na dwie grupy, różniące się charakterystyką działania: Massive IoT i Critical IoT.

Urządzenia Massive IoT charakteryzują się niskimi kosztami produkcji, małym zużyciem energii i małymi porcjami przesyłanych danych. Do tej grupy należą głównie czujniki w budynkach i inteligentne liczniki energii.

Cechy grupy urządzeń Critical IoT to wysoka niezawodność i brak opóźnień w przesyłaniu danych. Urządzenia tego typu wykorzystywane są przede wszystkim w autonomicznych pojazdach, przemysłowych urządzeniach produkcyjnych oraz w sektorze medycznym (np. operacje wykonywane zdalnie). Udział połączeń LTE w tym segmencie urządzeń wynosi obecnie pięć procent. Rozwój tej kategorii urządzeń Internetu Rzeczy jest możliwy dzięki zwiększeniu funkcjonalności istniejących sieci LTE oraz możliwościom sieci 5G, których komercyjne zastosowanie planowane jest na 2020 rok. Czynniki te staną się motorem napędowym do opracowania nowych sposobów wykorzystania urządzeń IoT.

::

Foto: Fotolia/bakhtiarzein

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.