Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Kto skorzysta na Internecie Rzeczy? (raport)

Brief.pl / Wiedza

Według wydanej na początku czerwca br. najnowszej edycji Ericsson Mobility Report, poświęconej technologiom mobilnym, Internet Rzeczy (IoT) zawładnie większością branż światowego przemysłu. 28 miliardów różnego typu urządzeń będzie połączonych z siecią w 2021 roku.

-

 Gwałtowny rozwój

Ericsson Mobility Report to analiza dotycząca ruchu w sieciach mobilnych, dostarczająca dane i prognozy na temat obecnych trendów występujących w tzw. społeczeństwie sieci (Networked Society). W 2018 roku ilość urządzeń należących do kategorii Internetu Rzeczy (IoT) będzie większa od liczby telefonów komórkowych. Z raportu Ericsson Mobility wynika także, że najwięcej nowych urządzeń IoT w latach 2015-2021 pojawi się w Europie Zachodniej, głównie dzięki inteligentnym licznikom energii i samochodom podłączonym do internetu.

Gwałtowny wzrost dotyczy przede wszystkim komórkowych urządzeń IoT, których do 2021 roku przybędzie aż 1,1 miliarda. To czterokrotny wzrost w porównaniu do liczby tych urządzeń obecnie. Czynniki odpowiadające za wzrost to między innymi rosnące wymagania przemysłu, pojawiające się nowe sposoby wykorzystania urządzeń IoT i postępująca standaryzacja. Dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy będzie widoczny zwłaszcza w sektorze motoryzacyjnym, inteligentnych liczników energii i elektroniki użytkowej.

Dwie grupy urządzeń

Urządzenia Internetu Rzeczy można podzielić na dwie grupy, różniące się charakterystyką działania: Massive IoT i Critical IoT.

Urządzenia Massive IoT charakteryzują się niskimi kosztami produkcji, małym zużyciem energii i małymi porcjami przesyłanych danych. Do tej grupy należą głównie czujniki w budynkach i inteligentne liczniki energii.

Cechy grupy urządzeń Critical IoT to wysoka niezawodność i brak opóźnień w przesyłaniu danych. Urządzenia tego typu wykorzystywane są przede wszystkim w autonomicznych pojazdach, przemysłowych urządzeniach produkcyjnych oraz w sektorze medycznym (np. operacje wykonywane zdalnie). Udział połączeń LTE w tym segmencie urządzeń wynosi obecnie pięć procent. Rozwój tej kategorii urządzeń Internetu Rzeczy jest możliwy dzięki zwiększeniu funkcjonalności istniejących sieci LTE oraz możliwościom sieci 5G, których komercyjne zastosowanie planowane jest na 2020 rok. Czynniki te staną się motorem napędowym do opracowania nowych sposobów wykorzystania urządzeń IoT.

::

Foto: Fotolia/bakhtiarzein

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.