Wyniki konkursu festiwalu „Wisła” w Moskwie

Wyniki konkursu festiwalu „Wisła” w Moskwie

Brief.pl / Patronaty

W dniach 19-26 maja br. w moskiewskich kinach „Pięć Gwiazd na Pawieleckiej” oraz „Iluzjon” odbyła się 9 edycja Festiwalu Filmów Polskich „Wisła” w Moskwie. W tym roku rosyjskim widzom pokazane zostały 79 filmy w 12 sekcjach, z czego prawie połowa to projekcje pełnometrażowe.

-

Jak co roku przodowała sekcja Konkursowa, w której o statuetkę „Słoń” – nagrodę Izby Znawców Filmowych i Krytyków w Rosji walczyło 11 filmów: „Anatomia zła”, reż. Jacka Bromskiego, „Demon”, reż. Marcina Wrony, „Ziarno prawdy”, reż. Borysa Lankosza, „Hiszpanka”, reż. Łukasza Barczyka, „Karbala”, reż. Krzysztofa Łukaszewicza, „Letnie Przesilenie”, reż. Michała Rogalskiego, „Moje córki krowy”, reż Kingi Dębskiej, „Na granicy”, reż. Wojciecha Kasperskiego, „Intruz”, reż. Magnusa von Horna, „Obce Niebo”, w reżyserii Dariusza Gajewskiego oraz „Zjednoczone Stany Miłości”, reż. Tomasza Wasilewskiego. Wszystkie filmy prezentowane były w Rosji premierowo.

 

Wyróżnione produkcje

 

Nagrodę Główną w Konkursie zdobył film „Moje córki krowy”, reżyserii Kingi Dębskiej, za „umiejętne rozwinięcie tematu życia i śmierci w sztuce”, przedstawienie trudnego tematu w formie słodko-gorzkiej opowieści o miłości, chorobie i stracie. Wyróżnienie jury przyznało Tomkowi Wasilewskiego i „Zjednoczonym Stanom Miłości”, za niezwykle ciekawą i autentyczną próbę ukazania końca epoki poprzez odważny pokaz życia intymnego.

Oprócz Kina Konkursowego wielką popularnością cieszyła się sekcja Panorama Polskiego Kina, która prezentowała filmy: „Warsaw by night”, reż. Natalii Korynckiej-Gruz, „Król życia”,  reż. Jerzego Zielińskiego czy „Chemia”, reż. Bartosza Prokopowicza, a także komedię romantyczną „Planeta Singli”, reż. Mitji Okorna, która otrzymała największą ilość głosów widowni i zdobyła Nagrodę Publiczności.

Zaprezentowane zostały retrospektywy dwóch znanych mistrzów: Krzysztofa Kieślowskiego, z tryptykiem „Trzy Kolory” na czele oraz pokaz dzieł Andrzeja Żuławskiego, w tym ostatni film reżysera „Kosmos”, który zamykał 9.Festiwal „Wisła” w Moskwie.

Wielką popularnością cieszyły się filmy dokumentalne: „Aktorka”, reż. Kingi Dębskiej oraz „Żuławski o Żuławskim”, reż. Jakuba Skoczenia, a także etiudy studentów polskich szkół filmowych.

Rosyjscy widzowie po raz kolejny świetnie przyjęli sekcję „Teatr na ekranie”. Nowością i wielkim wyróżnieniem było świętowanie wraz ze Studiem Miniatur Filmowych 60-lecia jego istnienia, które uczczone zostało retrospektywą w Moskwie. Widzowie rosyjscy mogli uczestniczyć również w warsztatach animacji klasycznej, prowadzoną przez szefa produkcji SMF – Eugeniusza Gordziejuka.

To nie koniec!

Do końca października br. będą trwać repliki Festiwalu „Wisła”, które są kontynuacją pokazów w Moskwie. Polskie filmy będzie można zobaczyć m.in.: w Swietłogorsku, Nowogrodzie Wielkim, Jekaterynburgu, Krasnodarze, Kaliningradzie, Niżnym Nowogrodzie, Rostowie nad Donem oraz Barnauł i Tadżykistanie.

W ciągu 8 dni trwania festiwalu w Moskwie udało się zgromadzić ponad 10 tysięcy widzów.

::

Więcej informacji na temat repliki festiwalu oraz kolejnej edycji znajduje się na stronie wydarzenia.

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.