Wyniki konkursu festiwalu „Wisła” w Moskwie

Wyniki konkursu festiwalu „Wisła” w Moskwie

Brief.pl / Patronaty

W dniach 19-26 maja br. w moskiewskich kinach „Pięć Gwiazd na Pawieleckiej” oraz „Iluzjon” odbyła się 9 edycja Festiwalu Filmów Polskich „Wisła” w Moskwie. W tym roku rosyjskim widzom pokazane zostały 79 filmy w 12 sekcjach, z czego prawie połowa to projekcje pełnometrażowe.

-

Jak co roku przodowała sekcja Konkursowa, w której o statuetkę „Słoń” – nagrodę Izby Znawców Filmowych i Krytyków w Rosji walczyło 11 filmów: „Anatomia zła”, reż. Jacka Bromskiego, „Demon”, reż. Marcina Wrony, „Ziarno prawdy”, reż. Borysa Lankosza, „Hiszpanka”, reż. Łukasza Barczyka, „Karbala”, reż. Krzysztofa Łukaszewicza, „Letnie Przesilenie”, reż. Michała Rogalskiego, „Moje córki krowy”, reż Kingi Dębskiej, „Na granicy”, reż. Wojciecha Kasperskiego, „Intruz”, reż. Magnusa von Horna, „Obce Niebo”, w reżyserii Dariusza Gajewskiego oraz „Zjednoczone Stany Miłości”, reż. Tomasza Wasilewskiego. Wszystkie filmy prezentowane były w Rosji premierowo.

 

Wyróżnione produkcje

 

Nagrodę Główną w Konkursie zdobył film „Moje córki krowy”, reżyserii Kingi Dębskiej, za „umiejętne rozwinięcie tematu życia i śmierci w sztuce”, przedstawienie trudnego tematu w formie słodko-gorzkiej opowieści o miłości, chorobie i stracie. Wyróżnienie jury przyznało Tomkowi Wasilewskiego i „Zjednoczonym Stanom Miłości”, za niezwykle ciekawą i autentyczną próbę ukazania końca epoki poprzez odważny pokaz życia intymnego.

Oprócz Kina Konkursowego wielką popularnością cieszyła się sekcja Panorama Polskiego Kina, która prezentowała filmy: „Warsaw by night”, reż. Natalii Korynckiej-Gruz, „Król życia”,  reż. Jerzego Zielińskiego czy „Chemia”, reż. Bartosza Prokopowicza, a także komedię romantyczną „Planeta Singli”, reż. Mitji Okorna, która otrzymała największą ilość głosów widowni i zdobyła Nagrodę Publiczności.

Zaprezentowane zostały retrospektywy dwóch znanych mistrzów: Krzysztofa Kieślowskiego, z tryptykiem „Trzy Kolory” na czele oraz pokaz dzieł Andrzeja Żuławskiego, w tym ostatni film reżysera „Kosmos”, który zamykał 9.Festiwal „Wisła” w Moskwie.

Wielką popularnością cieszyły się filmy dokumentalne: „Aktorka”, reż. Kingi Dębskiej oraz „Żuławski o Żuławskim”, reż. Jakuba Skoczenia, a także etiudy studentów polskich szkół filmowych.

Rosyjscy widzowie po raz kolejny świetnie przyjęli sekcję „Teatr na ekranie”. Nowością i wielkim wyróżnieniem było świętowanie wraz ze Studiem Miniatur Filmowych 60-lecia jego istnienia, które uczczone zostało retrospektywą w Moskwie. Widzowie rosyjscy mogli uczestniczyć również w warsztatach animacji klasycznej, prowadzoną przez szefa produkcji SMF – Eugeniusza Gordziejuka.

To nie koniec!

Do końca października br. będą trwać repliki Festiwalu „Wisła”, które są kontynuacją pokazów w Moskwie. Polskie filmy będzie można zobaczyć m.in.: w Swietłogorsku, Nowogrodzie Wielkim, Jekaterynburgu, Krasnodarze, Kaliningradzie, Niżnym Nowogrodzie, Rostowie nad Donem oraz Barnauł i Tadżykistanie.

W ciągu 8 dni trwania festiwalu w Moskwie udało się zgromadzić ponad 10 tysięcy widzów.

::

Więcej informacji na temat repliki festiwalu oraz kolejnej edycji znajduje się na stronie wydarzenia.

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Brief". 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.