Wspólny standard pomiaru internetu PBI i Gemius

Wspólny standard pomiaru internetu PBI i Gemius

Brief.pl / Aktualności

PBI i Gemius oficjalnie uruchomiły nowy standard pomiaru widowni internetowej. Polska jest pierwszym krajem, w którym będą publikowane wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach.

-

Zgodnie z umową zawartą pod koniec maja br. między PBI a Gemiusem, wspólny standard pomiaru widowni internetowej jest już dostępny na polskim rynku. Badanie nie ma osobnej nazwy handlowej – jest określane jako „badanie Gemius/PBI”.

Liczba witryn objętych badaniem wynosi obecnie ponad trzy tysiące. Panel internautów liczy ponad 125 tysięcy panelistów i jest reprezentatywny dla struktury użytkowników internetu w Polsce (na bazie NetTrack Millward Brown). 

Wskaźniki 

 

Wskaźniki stosowane w badaniu to liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są również dane demograficzne dotyczące użytkowników witryn. Wyniki badania są dystrybuowane za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer. 

Nowy standard pomiaru widowni internetowej zawiera kilka innowacji:

*Dane dzienne – prezentujące oglądalność stron WWW z dnia na dzień.  Klasyfikacja grup, domen i serwisów w przypadku danych dziennych jest identyczna, jak w przypadku danych miesięcznych; 

*Podział na platformy – poza danymi dla wszystkich platform, dane są prezentowane osobno dla platform PC i mobile; 

*Podział danych na „home” i „work” – podział ruchu na PC na aktywność realizowaną z domowego komputera i komputera w miejscu pracy;

*Drzewko sieci reklamowych – rozwiązanie prezentuje witryny przynależące do sieci reklamowych; 

Innowacyjne rozwiązania

 


W kolejnych miesiącach będą systematycznie wdrażane następne elementy badania takie, jak pomiar materiałów audio-wideo (stream), pomiar aplikacji mobilnych, czy dostęp do danych w formacie API. O kolejnych zmianach w produkcie PBI i Gemius będą informowały na bieżąco. 

Cieszę się, że Polskie Badania Internetu ponownie dostarczają na rynek standard pomiaru widowni internetowej. Wspólny projekt PBI i Gemius już teraz oferuje innowacyjne rozwiązania, jak publikacja danych dnia następnego czy podział na platformy. To jednak nie jest nasze ostatnie słowo: w kolejnych miesiącach pojawia się nowe elementy projektu, według przyjętego wspólnie planu rozwoju. Mam nadzieję, że oferowane w Polsce rozwiązania będą wzorcem dla innych krajów – mówi Sławek Pliszka, prezes PBI. 

Polska jest pierwszym krajem, w którym publikujemy wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach (komputery stacjonarne używane w domu, komputery w pracy, smartphony, tablety) wraz z informacją o łącznej liczbie internautów, przy uwzględnieniu współoglądalności pomiędzy platformami. Liczę, że współpraca z PBI będzie okazją dla naszej firmy do rozwoju technologii i metodologii, które będziemy z dumą eksportować na cały świat - mówi Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa.

Pliki z danymi dziennymi będą sukcesywnie publikowane w kolejnych dniach. Pierwsze dane dotyczyły dnia 1 czerwca br.  Na początku czerwca firmy udostępnią pierwsze dane miesięczne, za maj 2016.

 

:: 

 

Foto: Fotolia/Gstudio Group

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.