Wspólny standard pomiaru internetu PBI i Gemius

Wspólny standard pomiaru internetu PBI i Gemius

Brief.pl / Aktualności

PBI i Gemius oficjalnie uruchomiły nowy standard pomiaru widowni internetowej. Polska jest pierwszym krajem, w którym będą publikowane wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach.

-

Zgodnie z umową zawartą pod koniec maja br. między PBI a Gemiusem, wspólny standard pomiaru widowni internetowej jest już dostępny na polskim rynku. Badanie nie ma osobnej nazwy handlowej – jest określane jako „badanie Gemius/PBI”.

Liczba witryn objętych badaniem wynosi obecnie ponad trzy tysiące. Panel internautów liczy ponad 125 tysięcy panelistów i jest reprezentatywny dla struktury użytkowników internetu w Polsce (na bazie NetTrack Millward Brown). 

Wskaźniki 

 

Wskaźniki stosowane w badaniu to liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są również dane demograficzne dotyczące użytkowników witryn. Wyniki badania są dystrybuowane za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer. 

Nowy standard pomiaru widowni internetowej zawiera kilka innowacji:

*Dane dzienne – prezentujące oglądalność stron WWW z dnia na dzień.  Klasyfikacja grup, domen i serwisów w przypadku danych dziennych jest identyczna, jak w przypadku danych miesięcznych; 

*Podział na platformy – poza danymi dla wszystkich platform, dane są prezentowane osobno dla platform PC i mobile; 

*Podział danych na „home” i „work” – podział ruchu na PC na aktywność realizowaną z domowego komputera i komputera w miejscu pracy;

*Drzewko sieci reklamowych – rozwiązanie prezentuje witryny przynależące do sieci reklamowych; 

Innowacyjne rozwiązania

 


W kolejnych miesiącach będą systematycznie wdrażane następne elementy badania takie, jak pomiar materiałów audio-wideo (stream), pomiar aplikacji mobilnych, czy dostęp do danych w formacie API. O kolejnych zmianach w produkcie PBI i Gemius będą informowały na bieżąco. 

Cieszę się, że Polskie Badania Internetu ponownie dostarczają na rynek standard pomiaru widowni internetowej. Wspólny projekt PBI i Gemius już teraz oferuje innowacyjne rozwiązania, jak publikacja danych dnia następnego czy podział na platformy. To jednak nie jest nasze ostatnie słowo: w kolejnych miesiącach pojawia się nowe elementy projektu, według przyjętego wspólnie planu rozwoju. Mam nadzieję, że oferowane w Polsce rozwiązania będą wzorcem dla innych krajów – mówi Sławek Pliszka, prezes PBI. 

Polska jest pierwszym krajem, w którym publikujemy wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach (komputery stacjonarne używane w domu, komputery w pracy, smartphony, tablety) wraz z informacją o łącznej liczbie internautów, przy uwzględnieniu współoglądalności pomiędzy platformami. Liczę, że współpraca z PBI będzie okazją dla naszej firmy do rozwoju technologii i metodologii, które będziemy z dumą eksportować na cały świat - mówi Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa.

Pliki z danymi dziennymi będą sukcesywnie publikowane w kolejnych dniach. Pierwsze dane dotyczyły dnia 1 czerwca br.  Na początku czerwca firmy udostępnią pierwsze dane miesięczne, za maj 2016.

 

:: 

 

Foto: Fotolia/Gstudio Group

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.