Najbardziej mobilne polskie banki

Najbardziej mobilne polskie banki

Brief.pl / Wiedza

W najnowszym raporcie „Bank.Jest.Mobi 2016” zaprezentowano najbardziej mobilne polskie banki. Wśród wyróżnionych znajdują się m.in. takie podmioty, jak Bank Millennium, mBank, BZ WBK, Smart Bank, BIZ Bank, ING Bank Śląski, PKO BP oraz Bank BPH.

-

Bankowość mobilna to coś, co zdecydowanie wyróżnia nas na tle innych krajów europejskich. W Europie na podobnym poziomie znajdują się tylko banki z Hiszpanii oraz Turcji. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt rywalizacji między poszczególnymi polskimi podmiotami finansowymi, samoistnie tworzący cykl innowacji.

Aby lepiej przyjrzeć się polskiemu rynkowi bankowości mobilnej, agencja Mobee Dick, specjalizująca się w projektowaniu rozwiązań mobilnych oraz firmy badawczej TNS Polska opracowały raport „Bank.Jest.Mobi 2016”, w którym dokonano analizy banków pod względem kryteriów istotnych z punktu widzenia potrzeb klientów, a związanych z szeroko pojętą mobilnością. Pod uwagę brane były banki działające w Polsce, oferujące ROR dla klientów indywidualnych i posiadające aplikację mobilną i/lub serwis transakcyjny w wersji zoptymalizowanej na smartfony.

Aplikacje zasługujące na uwagę

Ze wszystkich recenzowanych aplikacji autorzy raportu postanowili wyróżnić 8 programów, należących do Banku Millemium, mBanku, Banku Zachodniego WBK, Smart Banku, BIZ Banku, ING Banku Śląskiego, PKO Banku Polskiego oraz Banku BPH. Aplikacja Banku Millenium została doceniona z to, że najszybciej goni za nowinkami technologicznymi: dostępna jest na wszystkich systemach operacyjnych i jako jedyna posiada wersję na zegarek Samsung Gear 2, Sony SmartWatch 2, Apple Watch i zegarki z systemem Android Wear.

mBank to kolejny bank posiadający zaawansowaną funkcjonalnie aplikację mobilną i szybko implementujący nowości technologiczne, w tym np. możliwość logowania za pomocą Touch ID czy też obsługi 3D Touch. Dodatkowym atutem jest możliwość założenia konta oraz aktywacji aplikacji całkowicie mobilnie z poziomu smartfona, bez potrzeby logowania się do systemu bankowości internetowej.

Bank Zachodni WBK wyróżniono za bycie organizacją aspirująca do miana banku dostępnego dla osób niepełnosprawnych. Posiada on m.in. możliwość skontaktowania się z bankiem na różne sposoby oraz opcję kontaktu przeznaczoną dla osób niesłyszących. Smart Bank i BIZ Bank to zaś jedyne banki, które korzystają z niespopularyzowanych jeszcze rozwiązań biometrycznych czyli obsługi aplikacji głosem, w tym logowania, sprawdzenie salda, wykonania przelewu oraz dotarcia do historii rachunku.

ING Bank Śląśki jest podmiotem cieszącym się największą sympatią klientów, śmiało eksperymentującym z koncepcją aplikacji hybrydowej, gdzie do natywnej aplikacji implementuje serwis transakcyjny w RWD. Powodem wyróżnienia dla PKO Banku Polskiego była aplikacja IKO, najlepiej, zdaniem autorów raportu, oddająca ideę 3P - pięknych, prostych i praktycznych rozwiązań mobilnych. Oprogramowanie Banku BPK jest zaś najlepiej egzekwującym rekomendacje do projektowania na telefony z systemem Android, zgodnie z wytycznymi Material Design.

Zgodnie ze słowami autorów raportu, wyróżnione aplikacje posiadają rozwiązania, które mogą być wzorem do naśladowania dla konkurentów, nie tylko z Polski, ale przede wszystkim zagranicznych.

::

Fot. Fotolia.com/DigiClack

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.