Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Brief.pl / Aktualności

Rosnąca popularność programów typu AdBlock spędza sen z powiek niejednemu wydawcy. I chociaż można dyskutować na temat wagi tego problemu, najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Juniper Research sugerują, że w istocie jest się czym przejmować.

-

Zgodnie z przewidywaniami autorów badania, do 2020 roku rynek wydawniczy straci 27 mld. dol. w związku z rosnącą popularnością programów typu AdBlock. Ta suma odpowiada za 10 proc. całego rynku reklamy cyfrowej. I chociaż na razie blokowanie reklam ograniczone jest tylko do przeglądarek internetowych, niewykluczone, że wkrótce pojawią się również możliwości powstrzymywania komunikatów reklamowych wewnątrz aplikacji mobilnych.

Co ciekawe, straty z tego tytułu dotyczą wszystkich kontynentów, przy czym w najmniejszym stopniu Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Zgodnie z wynikami badania, największe niebezpieczeństwo związane z blokowaniem reklam cyfrowych stoi przed małymi wydawcami, głównie z racji na to, że ich płynność finansowa w dużej mierze zależy od zysków z reklam cyfrowych. Z tego względu tak ważne jest znalezienie nowych sposobów monetyzacji, niekoniecznie opierających się na banerach reklamowych lub zbudowanie takiej relacji z odbiorcami, by ci zgodzili się na wyłączenie programów tego typu. Dobrym przykładem jest tu międzynarodowa strona Forbes.com, gdzie dostęp do treści uzależniony jest od tego, czy korzystamy z programu typu AdBlock.

Jedną z ciekawszych propozycji jest też stosowanie tzw. mikropłatności, za pomocą których renomowani wydawcy oraz niezależni dziennikarze i autorzy z wartościowym dorobkiem mogą sprzedawać pojedyncze artykuły swoim czytelnikom. Działania holenderskiego startupu Blendle, któremu po ponad półtora roku działalności udało się zgromadzić więcej niż 250 tys. użytkowników, nawiązując współpracę z takimi tytułami światowymi, jak New York Times czy Wall Street Journal pokazuje, że pomysł ten może spotkać się z zainteresowaniem ze strony odbiorców.

::

Fot. Fotolia.com/herreneck

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?