Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Brief.pl / Aktualności

Rosnąca popularność programów typu AdBlock spędza sen z powiek niejednemu wydawcy. I chociaż można dyskutować na temat wagi tego problemu, najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Juniper Research sugerują, że w istocie jest się czym przejmować.

-

Zgodnie z przewidywaniami autorów badania, do 2020 roku rynek wydawniczy straci 27 mld. dol. w związku z rosnącą popularnością programów typu AdBlock. Ta suma odpowiada za 10 proc. całego rynku reklamy cyfrowej. I chociaż na razie blokowanie reklam ograniczone jest tylko do przeglądarek internetowych, niewykluczone, że wkrótce pojawią się również możliwości powstrzymywania komunikatów reklamowych wewnątrz aplikacji mobilnych.

Co ciekawe, straty z tego tytułu dotyczą wszystkich kontynentów, przy czym w najmniejszym stopniu Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Zgodnie z wynikami badania, największe niebezpieczeństwo związane z blokowaniem reklam cyfrowych stoi przed małymi wydawcami, głównie z racji na to, że ich płynność finansowa w dużej mierze zależy od zysków z reklam cyfrowych. Z tego względu tak ważne jest znalezienie nowych sposobów monetyzacji, niekoniecznie opierających się na banerach reklamowych lub zbudowanie takiej relacji z odbiorcami, by ci zgodzili się na wyłączenie programów tego typu. Dobrym przykładem jest tu międzynarodowa strona Forbes.com, gdzie dostęp do treści uzależniony jest od tego, czy korzystamy z programu typu AdBlock.

Jedną z ciekawszych propozycji jest też stosowanie tzw. mikropłatności, za pomocą których renomowani wydawcy oraz niezależni dziennikarze i autorzy z wartościowym dorobkiem mogą sprzedawać pojedyncze artykuły swoim czytelnikom. Działania holenderskiego startupu Blendle, któremu po ponad półtora roku działalności udało się zgromadzić więcej niż 250 tys. użytkowników, nawiązując współpracę z takimi tytułami światowymi, jak New York Times czy Wall Street Journal pokazuje, że pomysł ten może spotkać się z zainteresowaniem ze strony odbiorców.

::

Fot. Fotolia.com/herreneck

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.