Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Ile kosztuje wydawców blokowanie reklam cyfrowych?

Brief.pl / Aktualności

Rosnąca popularność programów typu AdBlock spędza sen z powiek niejednemu wydawcy. I chociaż można dyskutować na temat wagi tego problemu, najnowsze wyniki badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Juniper Research sugerują, że w istocie jest się czym przejmować.

-

Zgodnie z przewidywaniami autorów badania, do 2020 roku rynek wydawniczy straci 27 mld. dol. w związku z rosnącą popularnością programów typu AdBlock. Ta suma odpowiada za 10 proc. całego rynku reklamy cyfrowej. I chociaż na razie blokowanie reklam ograniczone jest tylko do przeglądarek internetowych, niewykluczone, że wkrótce pojawią się również możliwości powstrzymywania komunikatów reklamowych wewnątrz aplikacji mobilnych.

Co ciekawe, straty z tego tytułu dotyczą wszystkich kontynentów, przy czym w najmniejszym stopniu Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Zgodnie z wynikami badania, największe niebezpieczeństwo związane z blokowaniem reklam cyfrowych stoi przed małymi wydawcami, głównie z racji na to, że ich płynność finansowa w dużej mierze zależy od zysków z reklam cyfrowych. Z tego względu tak ważne jest znalezienie nowych sposobów monetyzacji, niekoniecznie opierających się na banerach reklamowych lub zbudowanie takiej relacji z odbiorcami, by ci zgodzili się na wyłączenie programów tego typu. Dobrym przykładem jest tu międzynarodowa strona Forbes.com, gdzie dostęp do treści uzależniony jest od tego, czy korzystamy z programu typu AdBlock.

Jedną z ciekawszych propozycji jest też stosowanie tzw. mikropłatności, za pomocą których renomowani wydawcy oraz niezależni dziennikarze i autorzy z wartościowym dorobkiem mogą sprzedawać pojedyncze artykuły swoim czytelnikom. Działania holenderskiego startupu Blendle, któremu po ponad półtora roku działalności udało się zgromadzić więcej niż 250 tys. użytkowników, nawiązując współpracę z takimi tytułami światowymi, jak New York Times czy Wall Street Journal pokazuje, że pomysł ten może spotkać się z zainteresowaniem ze strony odbiorców.

::

Fot. Fotolia.com/herreneck

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.