European Start-Up Days w Katowicach

European Start-Up Days w Katowicach

Brief.pl / Patronaty

2 tysiące uczestników, 100 start-upów wybranych w konkursie Start-up Challange, 40 prelegentów, dwa dni wymiany inspiracji, wiedzy i doświadczeń. 20 maja br. w Katowicach odbyła się pierwsza edycja European Start-up Days, imprezy skierowanej do młodych, kreatywnych przedsiębiorców, towarzyszącej Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu.

-

European Start Up-Days, dwudniowe wydarzenie, które odbywało się w Spodku, przyjęło oryginalną formułę łączącą cykl merytorycznych wystąpień oraz interakcję z uczestnikami, elementy show i nietypową promocję krajowych firm rozpoczynających działalność na polskim rynku.

W debatach, wystąpieniach i prezentacjach European Start-up Days uczestniczyli wizjonerzy, prekursorzy nowatorskich rozwiązań oraz odnoszący sukcesy przedsiębiorcy i menedżerowie z różnych branż, m.in.: Brunon Bartkiewicz, prezes ING Bank Śląski, Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, Marek Dziubiński, prezes CTO, Medicalgorithmics, Tomasz Gondek, wiceprezes, Bridge One, Business Development Director Saule Technologies, Pierre-Dimitri Gore-Coty, dyrektor operacyjny firmy Uber w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie, Patrycja Klarecka, prezes PARP, a także Wojciech Wolny, prezes Euvic.

Autorzy stu najciekawszych projektów zgłoszonych do konkursu Start-up Challenge zaprezentowali swoje pomysły na biznes na specjalnie przygotowanych stoiskach tworzących Scale-up Alley European Start-up Days. Kreatorzy 40 najlepszych idei wystąpili na scenach prezentacyjnych Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach oraz przed uczestnikami European Start-up Days w Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek. 

Podczas debat European Start Up-Days przedsiębiorcy, którzy odnieśli już sukces radzili młodym start-upowcom, jak działać, aby ich biznes się rozwinął.

Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP i organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podkreślił, że także kongres osiem lat temu był start-upem, który dziś jest największą imprezą biznesową w Europie Centralnej.

Celem imprezy była integracja środowiska młodych przedsiębiorców z ekspertami, prezesami dużych spółek, inwestorami i odnoszącymi sukcesy biznesmenami, którzy byli obecni na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

– Patrząc z naszej, samorządowej perspektywy, startupy powinny stanowić znaczący sektor gospodarki. Dlatego będziemy szukać obszarów współpracy z młodymi przedsiębiorcami, wspierając wszelkie innowacyjne przedsięwzięcia, w tym przede wszystkim związane z nowoczesną technologią. W najbliższej, realnej perspektywie powinno to być jedno z kluczowych działań podejmowanych przez Miasto Katowice. Mogę już dziś zachęcić wszystkich kreatywnych ludzi - nie tylko z Polski, ale z całego świata, aby zakładali swoje startupy w Katowicach – deklarował Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Jadwiga Emilewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju zapowiedziała na European Start Up-Days uruchomienie funduszy i zmianę legislacji służącą ułatwieniu działania startupów w Polsce

Wśród rozwiązań, które mają zostać ogłoszone w czerwcu br., w Konstytucji dla Biznesu – dokumencie, który ma ułatwić funkcjonowanie firm w Polsce – są m.in. opodatkowanie funduszy venture, wsparcie z pieniędzy publicznych, które będą umiejscowione w Polskim Funduszu Rozwoju oraz klin podatkowy dla firm inwestujących w innowacje.

Patronem  medialnym wydarzenia był magazyn "Brief".

 

 

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?