wp - grudzien 2016

10. edycja InfoShare za nami!

10. edycja InfoShare za nami!

Brief.pl / Aktualności

W dniach 18-20 maja odbyła się konferencja InfoShare, czyli jedna z największych konferencji na temat technologii i nowych mediów w tej części Europy. W 10. edycji wydarzenia udział wzięło prawie 5 tys. osób z całego świata. Trzy dni upłynęły pod znakiem spotkań, wykładów, warsztatów i budowania relacji biznesowych.

-

– Jestem szczęśliwy, że infoShare dostarcza wysokiej jakości merytoryki, ale jeszcze bardziej cieszę się z faktu, iż nasze wydarzenie pełni już także rolę miejsca, w którym odbywa się prawdziwy biznesowy networking – mówił Grzegorz Borowski, prezes Fundacji infoShare organizującej konferencję – Tysiące spotkań inwestorów, startupów i menadżerów wysokiego szczebla zaowocowały już podczas konferencji. Jako przykład mogę podać powołanie przez fundusz FerberVC oraz gdański software house Neoteric spółki Saas Manager właśnie w ostatnim dniu konferencji.

W tym roku na konferencji zobaczyć można było Davida Allena, autora książki „Getting Things Done”, Kevina Goldmitha ze Spotify, Anthony’ego le Roux z Ubera, Petera Sunde Kolmisoppi z portalu The Pirate Bay, Jona von Tetzchnera, twórcę przeglądarek internetowych Vivaldi i Opera, Linnara Viika czy doświadczonego wykładowcę i doradcę rządu Estonii ds. cyfryzacji. Przemówienia Marcina Iwińskiego, twórcy gry „Wiedźmin”, blogera i speca ds. oszczędzania pieniędzy Michała Szafrańskiego, blogerki i specjalistki od komunikacji Natalii Hatalskiej czy Piotra Koniecznego z Niebezpiecznik.pl przyciągnęły setki słuchaczy. .

Ważną częścią konferencji infoShare był konkurs dla startupów organizowany we współpracy z Gdańskim Inkubatorem Przedsiębiorczości "Starter". Główną nagrodą było 20.000 euro. Do pierwszego etapu konkursu zgłosiło się 170 firm z 13 krajów, takich jak: Ukraina, Rosja, Wielka Brytania, Singapur. W półfinałach znalazło się 7 teamów – Reality Games, Sup4Nav, Nexbio, vBionic, Deckard, Footsteps i SaaS Manager. Zwycięzcą okazała się firma Nexbio, która zajmuje się ulepszaniem metody analizy kodu DNA na rzecz nauki i biznesu.

– Międzynarodowe grono jury, w którego składzie znaleźli się m.in. Jon von Tetzchner, Joerg Rheinboldt ­– CEO niemieckiego akceleratora Axel Springer Plug and Play – czy Luisa Maier z German Tech Entrepreneurship Center stwierdziło jednogłośnie, że Nexbio posiada innowacyjne rozwiązanie i doświadczony zespół, co może zapewnić im sukces w skali globalnej – mówi Małgorzata Jasnoch, CEO Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter.

Na licznych stoiskach w przestrzeni Expo znaleźć można było wiele ciekawostek technologicznych takich, jak Escape Room czy rzeczywistość wirtualna. 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.