wp - grudzien 2016

Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Brief.pl / Inspiracje

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, która została nominowana w konkursie PromaxBDA

-

Opis kampanii:

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, obejmującą działania w takich kanałach komunikacji, jak telewizja, internet, radio, PR, prasa i outdoor. Kampania rozpoczęła się we wrześniu i trwała do końca listopada.

Aktywności dodatkowe:

W ramach kampanii AXN przygotował konkurs skierowany do obecnych i potencjalnych widzów kanału. Nadrzędnym celem akcji było zwiększenie oglądalności AXN. Nagrodami w konkursie były: Mazda 3 – AXN Special Editio, zestawy kina domowego Sony, telewizory LCD, a także samochody na weekend i zestawy DVD. Aby wziąć udział w konkursie, widzowie musieli śledzić antenę AXN oraz wykazać się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Spoty informujące o konkursie emitowane były na kanale AXN. Komunikacja odbywała się dwuetapowo. Na początku bloku promocyjnego pojawiał się teaser informujący o konkursie, na końcu tej samej przerwy reklamowej, pojawiał się spot właściwy, ze wskazaniem specjalnego kodu, który wysłany SMS-em pozwalał uczestnikowi dołączyć do konkursu. Aby wziąć udział w zabawie, należało wysłać SMS i zalogować się w serwisie www.axn.pl, gdzie znajdował się specjalnie przygotowany komiks z pustymi dymkami. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie uzupełnić komiks wykazując się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Ewaluacja kampanii „Nowa kolekcja na jesień”

Kampania „Nowa kolekcja na jesień” została przeprowadzona w trzech krajach: w Polsce, Rumunii oraz na Węgrzech. Objęła działania ATL, BTL oraz PR.

Wyniki kampanii przeprowadzonej w Polsce:

  • Ponad 4,5 tys. zgłoszeń do konkursu
  • Ponad 431 GRP wygenerowanych przez konkurs
  • Ponad dwa razy większa liczba odsłon www.axn.pl
  • Best practise – doskonała kooperacja z Mazdą

Zintegrowana, jesienna kampania AXN Central Europe promująca nowe weekendowe pasmo filmowe oraz serialowe nowości została nominowana w konkursie stowarzyszenia PromaxBDA           w kategorii Holiday/Seasonal/Special Event Program Campaign Using Multiple Media. Jury konkursu organizowanego przez PromaxBDA - największą międzynarodową organizację skupiającą ludzi telewizji - doceniło ideę oraz sposób realizacji kampanii. Rywalami kanału AXN są m.in. Universal, CNN oraz NBC. Wyniki konkursu poznamy na gali w Los Angeles już 20 czerwca br.

Spoty informujące o konkursie :

Jeden ze spotów promujący kampanię "Nowa kolekcja na jesień":

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.