Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Brief.pl / Inspiracje

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, która została nominowana w konkursie PromaxBDA

-

Opis kampanii:

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, obejmującą działania w takich kanałach komunikacji, jak telewizja, internet, radio, PR, prasa i outdoor. Kampania rozpoczęła się we wrześniu i trwała do końca listopada.

Aktywności dodatkowe:

W ramach kampanii AXN przygotował konkurs skierowany do obecnych i potencjalnych widzów kanału. Nadrzędnym celem akcji było zwiększenie oglądalności AXN. Nagrodami w konkursie były: Mazda 3 – AXN Special Editio, zestawy kina domowego Sony, telewizory LCD, a także samochody na weekend i zestawy DVD. Aby wziąć udział w konkursie, widzowie musieli śledzić antenę AXN oraz wykazać się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Spoty informujące o konkursie emitowane były na kanale AXN. Komunikacja odbywała się dwuetapowo. Na początku bloku promocyjnego pojawiał się teaser informujący o konkursie, na końcu tej samej przerwy reklamowej, pojawiał się spot właściwy, ze wskazaniem specjalnego kodu, który wysłany SMS-em pozwalał uczestnikowi dołączyć do konkursu. Aby wziąć udział w zabawie, należało wysłać SMS i zalogować się w serwisie www.axn.pl, gdzie znajdował się specjalnie przygotowany komiks z pustymi dymkami. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie uzupełnić komiks wykazując się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Ewaluacja kampanii „Nowa kolekcja na jesień”

Kampania „Nowa kolekcja na jesień” została przeprowadzona w trzech krajach: w Polsce, Rumunii oraz na Węgrzech. Objęła działania ATL, BTL oraz PR.

Wyniki kampanii przeprowadzonej w Polsce:

  • Ponad 4,5 tys. zgłoszeń do konkursu
  • Ponad 431 GRP wygenerowanych przez konkurs
  • Ponad dwa razy większa liczba odsłon www.axn.pl
  • Best practise – doskonała kooperacja z Mazdą

Zintegrowana, jesienna kampania AXN Central Europe promująca nowe weekendowe pasmo filmowe oraz serialowe nowości została nominowana w konkursie stowarzyszenia PromaxBDA           w kategorii Holiday/Seasonal/Special Event Program Campaign Using Multiple Media. Jury konkursu organizowanego przez PromaxBDA - największą międzynarodową organizację skupiającą ludzi telewizji - doceniło ideę oraz sposób realizacji kampanii. Rywalami kanału AXN są m.in. Universal, CNN oraz NBC. Wyniki konkursu poznamy na gali w Los Angeles już 20 czerwca br.

Spoty informujące o konkursie :

Jeden ze spotów promujący kampanię "Nowa kolekcja na jesień":

 

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.