Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Cel: zwiększenie oglądalności - case study

Brief.pl / Inspiracje

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, która została nominowana w konkursie PromaxBDA

-

Opis kampanii:

Jesienią 2012 roku AXN przygotował wieczorne pasmo „Filmowe wieczory”. W każdy weekend na kanale AXN pojawiały się najlepsze produkcje ostatnich lat. Nowość w ramówce wspierane było zintegrowaną kampanią reklamową „Nowa kolekcja na jesień”, obejmującą działania w takich kanałach komunikacji, jak telewizja, internet, radio, PR, prasa i outdoor. Kampania rozpoczęła się we wrześniu i trwała do końca listopada.

Aktywności dodatkowe:

W ramach kampanii AXN przygotował konkurs skierowany do obecnych i potencjalnych widzów kanału. Nadrzędnym celem akcji było zwiększenie oglądalności AXN. Nagrodami w konkursie były: Mazda 3 – AXN Special Editio, zestawy kina domowego Sony, telewizory LCD, a także samochody na weekend i zestawy DVD. Aby wziąć udział w konkursie, widzowie musieli śledzić antenę AXN oraz wykazać się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Spoty informujące o konkursie emitowane były na kanale AXN. Komunikacja odbywała się dwuetapowo. Na początku bloku promocyjnego pojawiał się teaser informujący o konkursie, na końcu tej samej przerwy reklamowej, pojawiał się spot właściwy, ze wskazaniem specjalnego kodu, który wysłany SMS-em pozwalał uczestnikowi dołączyć do konkursu. Aby wziąć udział w zabawie, należało wysłać SMS i zalogować się w serwisie www.axn.pl, gdzie znajdował się specjalnie przygotowany komiks z pustymi dymkami. Uczestnicy konkursu mieli za zadanie uzupełnić komiks wykazując się kreatywnością, poczuciem humoru oraz oryginalnością.

Ewaluacja kampanii „Nowa kolekcja na jesień”

Kampania „Nowa kolekcja na jesień” została przeprowadzona w trzech krajach: w Polsce, Rumunii oraz na Węgrzech. Objęła działania ATL, BTL oraz PR.

Wyniki kampanii przeprowadzonej w Polsce:

  • Ponad 4,5 tys. zgłoszeń do konkursu
  • Ponad 431 GRP wygenerowanych przez konkurs
  • Ponad dwa razy większa liczba odsłon www.axn.pl
  • Best practise – doskonała kooperacja z Mazdą

Zintegrowana, jesienna kampania AXN Central Europe promująca nowe weekendowe pasmo filmowe oraz serialowe nowości została nominowana w konkursie stowarzyszenia PromaxBDA           w kategorii Holiday/Seasonal/Special Event Program Campaign Using Multiple Media. Jury konkursu organizowanego przez PromaxBDA - największą międzynarodową organizację skupiającą ludzi telewizji - doceniło ideę oraz sposób realizacji kampanii. Rywalami kanału AXN są m.in. Universal, CNN oraz NBC. Wyniki konkursu poznamy na gali w Los Angeles już 20 czerwca br.

Spoty informujące o konkursie :

Jeden ze spotów promujący kampanię "Nowa kolekcja na jesień":

 

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?