Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Brief.pl / Patronaty

Tegoroczna, jubileuszowa edycja Fotofestiwalu w Łodzi zapowiada się jako wielowymiarowa podróż. Wystawy tematyczne „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” nie tylko zabiorą widzów w różne miejsca na Ziemi, ale zapewnią też różnorodność interpretacji tematu i gatunków fotografii. Ta niecodzienna wyprawa trwać będzie od 9 do 19 czerwca 2016, a jej przewodnikami będą artyści światowej sławy. Zapraszamy do obejrzenia wideo, promującego wystawę.

-

Piętnasty Fotofestiwal skupia się na doświadczeniu, które od samego początku nierozerwalnie związane jest z fotografią – podróży oraz różnych formach jej zapisu i prezentacji. Temat główny „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” zostanie potraktowany bardzo szeroko - od reinterpretacji fotografii podróżniczej z przełomu wieków, przez zapis osobistych wypraw fotografów, reportaże dokumentujące wielkie migracje ludzi, po szablonową fotografię pocztówkową i projekty konceptualne przetwarzające kadry z Internetu.

Jednym z ważniejszych przystanków na mapie fotofestiwalowej podróży będzie  Atlas Sztuki i wystawa Roberta Rauschenberga, nazywanego często pierwszym artystą postmodernistycznym, którego prace i innowacyjny sposób tworzenia miały wpływ na światową historię sztuki. Artysta fotografie ze swoich podróży po całym świecie wykorzystywał jako element wielkich kolaży i fotograwiur. Na wystawie te duże, pełne dramatyzmu dzieła uzupełnione zostały fotografiami, pochodzącymi głównie z lat 80., wybranymi z Archiwum Rauchenberga. Jest to pierwsza wystawa tak wielu prac Rauschenberga w polskiej instytucji – i pierwsza prezentująca dzieła z tego okresu. 

Na wystawie pojawi się także projekt Theo Baarta i Carego Markerinka, znanych z imponującej instalacji „Snelweg” - studium holenderskiej sieci autostrad. W Łodzi zaprezentują projekt „Fotografie po Baldusie”, obok prac twórców takich jak Francoise i Daniel Cartier czy Rita Leistner.

Na Fotofestiwalu, organizowanym w partnerstwie z Miastem Łódź i Łódzkim Centrum Wydarzeń, w cały mieście nie zabraknie wystaw w sekcji OFFROAD - to ponad dwadzieścia ekspozycji w lokalnych galeriach. Odbędzie się również jeden z największych w Europie przeglądów portfolio pod okiem specjalistów z całego świata. Fotografia wyjdzie także w przestrzeń miejską za sprawą projektu „Flâneur: nowe miejskie narracje” i efektu rezydencji Cristiny De Middel, Dimy Gavrysha i Alexandra Gronskiego w Łodzi. Dzięki ich artystycznej eksploracji  miasta,  Łódź stała się bohaterem fotografii podróżniczej.

Dodatkowo w programie festiwalu zaplanowano dużą sekcję  poświęconą książkom fotograficznym. "Paris Photo - Aperture Foundation PhotoBook Awards” to wystawa książek biorących udział w najbardziej prestiżowym na świecie konkursie publikacji fotograficznych. Podczas Fotofestiwalu  zostanie także rozstrzygnięty konkurs Fotograficzna Publikacja Roku 2016. 

Fotofestiwal zaprasza również na pokazy slajdów, warsztaty fotograficzne, spotkania autorskie, fotospacery oraz urodzinowe obchody ze specjalnymi atrakcjami.

 

::

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Brief".

Więcej informacji na stronie internetowej oraz fan page'u wydarzenia

 

 

Tagi:

Fotofestiwal

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.