wp - grudzien 2016

Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Brief.pl / Patronaty

Tegoroczna, jubileuszowa edycja Fotofestiwalu w Łodzi zapowiada się jako wielowymiarowa podróż. Wystawy tematyczne „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” nie tylko zabiorą widzów w różne miejsca na Ziemi, ale zapewnią też różnorodność interpretacji tematu i gatunków fotografii. Ta niecodzienna wyprawa trwać będzie od 9 do 19 czerwca 2016, a jej przewodnikami będą artyści światowej sławy. Zapraszamy do obejrzenia wideo, promującego wystawę.

-

Piętnasty Fotofestiwal skupia się na doświadczeniu, które od samego początku nierozerwalnie związane jest z fotografią – podróży oraz różnych formach jej zapisu i prezentacji. Temat główny „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” zostanie potraktowany bardzo szeroko - od reinterpretacji fotografii podróżniczej z przełomu wieków, przez zapis osobistych wypraw fotografów, reportaże dokumentujące wielkie migracje ludzi, po szablonową fotografię pocztówkową i projekty konceptualne przetwarzające kadry z Internetu.

Jednym z ważniejszych przystanków na mapie fotofestiwalowej podróży będzie  Atlas Sztuki i wystawa Roberta Rauschenberga, nazywanego często pierwszym artystą postmodernistycznym, którego prace i innowacyjny sposób tworzenia miały wpływ na światową historię sztuki. Artysta fotografie ze swoich podróży po całym świecie wykorzystywał jako element wielkich kolaży i fotograwiur. Na wystawie te duże, pełne dramatyzmu dzieła uzupełnione zostały fotografiami, pochodzącymi głównie z lat 80., wybranymi z Archiwum Rauchenberga. Jest to pierwsza wystawa tak wielu prac Rauschenberga w polskiej instytucji – i pierwsza prezentująca dzieła z tego okresu. 

Na wystawie pojawi się także projekt Theo Baarta i Carego Markerinka, znanych z imponującej instalacji „Snelweg” - studium holenderskiej sieci autostrad. W Łodzi zaprezentują projekt „Fotografie po Baldusie”, obok prac twórców takich jak Francoise i Daniel Cartier czy Rita Leistner.

Na Fotofestiwalu, organizowanym w partnerstwie z Miastem Łódź i Łódzkim Centrum Wydarzeń, w cały mieście nie zabraknie wystaw w sekcji OFFROAD - to ponad dwadzieścia ekspozycji w lokalnych galeriach. Odbędzie się również jeden z największych w Europie przeglądów portfolio pod okiem specjalistów z całego świata. Fotografia wyjdzie także w przestrzeń miejską za sprawą projektu „Flâneur: nowe miejskie narracje” i efektu rezydencji Cristiny De Middel, Dimy Gavrysha i Alexandra Gronskiego w Łodzi. Dzięki ich artystycznej eksploracji  miasta,  Łódź stała się bohaterem fotografii podróżniczej.

Dodatkowo w programie festiwalu zaplanowano dużą sekcję  poświęconą książkom fotograficznym. "Paris Photo - Aperture Foundation PhotoBook Awards” to wystawa książek biorących udział w najbardziej prestiżowym na świecie konkursie publikacji fotograficznych. Podczas Fotofestiwalu  zostanie także rozstrzygnięty konkurs Fotograficzna Publikacja Roku 2016. 

Fotofestiwal zaprasza również na pokazy slajdów, warsztaty fotograficzne, spotkania autorskie, fotospacery oraz urodzinowe obchody ze specjalnymi atrakcjami.

 

::

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Brief".

Więcej informacji na stronie internetowej oraz fan page'u wydarzenia

 

 

Tagi:

Fotofestiwal

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.