Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Fotofestiwal w Łodzi: wideo-zapowiedź

Brief.pl / Patronaty

Tegoroczna, jubileuszowa edycja Fotofestiwalu w Łodzi zapowiada się jako wielowymiarowa podróż. Wystawy tematyczne „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” nie tylko zabiorą widzów w różne miejsca na Ziemi, ale zapewnią też różnorodność interpretacji tematu i gatunków fotografii. Ta niecodzienna wyprawa trwać będzie od 9 do 19 czerwca 2016, a jej przewodnikami będą artyści światowej sławy. Zapraszamy do obejrzenia wideo, promującego wystawę.

-

Piętnasty Fotofestiwal skupia się na doświadczeniu, które od samego początku nierozerwalnie związane jest z fotografią – podróży oraz różnych formach jej zapisu i prezentacji. Temat główny „HIT THE ROAD: Fotografowie w drodze” zostanie potraktowany bardzo szeroko - od reinterpretacji fotografii podróżniczej z przełomu wieków, przez zapis osobistych wypraw fotografów, reportaże dokumentujące wielkie migracje ludzi, po szablonową fotografię pocztówkową i projekty konceptualne przetwarzające kadry z Internetu.

Jednym z ważniejszych przystanków na mapie fotofestiwalowej podróży będzie  Atlas Sztuki i wystawa Roberta Rauschenberga, nazywanego często pierwszym artystą postmodernistycznym, którego prace i innowacyjny sposób tworzenia miały wpływ na światową historię sztuki. Artysta fotografie ze swoich podróży po całym świecie wykorzystywał jako element wielkich kolaży i fotograwiur. Na wystawie te duże, pełne dramatyzmu dzieła uzupełnione zostały fotografiami, pochodzącymi głównie z lat 80., wybranymi z Archiwum Rauchenberga. Jest to pierwsza wystawa tak wielu prac Rauschenberga w polskiej instytucji – i pierwsza prezentująca dzieła z tego okresu. 

Na wystawie pojawi się także projekt Theo Baarta i Carego Markerinka, znanych z imponującej instalacji „Snelweg” - studium holenderskiej sieci autostrad. W Łodzi zaprezentują projekt „Fotografie po Baldusie”, obok prac twórców takich jak Francoise i Daniel Cartier czy Rita Leistner.

Na Fotofestiwalu, organizowanym w partnerstwie z Miastem Łódź i Łódzkim Centrum Wydarzeń, w cały mieście nie zabraknie wystaw w sekcji OFFROAD - to ponad dwadzieścia ekspozycji w lokalnych galeriach. Odbędzie się również jeden z największych w Europie przeglądów portfolio pod okiem specjalistów z całego świata. Fotografia wyjdzie także w przestrzeń miejską za sprawą projektu „Flâneur: nowe miejskie narracje” i efektu rezydencji Cristiny De Middel, Dimy Gavrysha i Alexandra Gronskiego w Łodzi. Dzięki ich artystycznej eksploracji  miasta,  Łódź stała się bohaterem fotografii podróżniczej.

Dodatkowo w programie festiwalu zaplanowano dużą sekcję  poświęconą książkom fotograficznym. "Paris Photo - Aperture Foundation PhotoBook Awards” to wystawa książek biorących udział w najbardziej prestiżowym na świecie konkursie publikacji fotograficznych. Podczas Fotofestiwalu  zostanie także rozstrzygnięty konkurs Fotograficzna Publikacja Roku 2016. 

Fotofestiwal zaprasza również na pokazy slajdów, warsztaty fotograficzne, spotkania autorskie, fotospacery oraz urodzinowe obchody ze specjalnymi atrakcjami.

 

::

Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Brief".

Więcej informacji na stronie internetowej oraz fan page'u wydarzenia

 

 

Tagi:

Fotofestiwal

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?