wp - grudzien 2016

Najpopularniejsze kampanie wideo w sieci

Najpopularniejsze kampanie wideo w sieci

Brief.pl / Aktualności

W ostatnim tygodniu, 9−15 maja 2016, najczęściej emitowanym spotem w polskim internecie była kreacja nowej linii pielęgnująco-brązującej Ziaja Cupuaçu. Dotarła do 2 mln użytkowników. Które jeszcze kampanie wideo on-line cieszyły się w ubiegłym tygodniu największym zainteresowaniem? Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym zestawieniem przygotowanym przez firmę Gemius.

-

 

 

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(9-15 maja)

 

 

Według badania gemiusAdReal reklamą wideo o największym zasięgu w minionym tygodniu była kreacja nowej linii pielęgnująco-brązującej Ziaja Cupuaçu. Wideo in-display zostało obejrzane przez niemal 2 mln użytkowników (real users), czyli niespełna 10 proc. wszystkich internautów na platformie PC. Liczba wszystkich rozpoczętych emisji przekroczyła 15 mln, z czego prawie 10 mln kreacji znalazło się w polu widzenia (inscreen). Kampania była emitowana od 10 maja w serwisach WP.pl i Interia.pl. Przyznam, że tak szeroka promocja produktów skierowanych tylko do kobiet sprawiła, że z zaciekawieniem sprawdziłam profil socjologiczno-demograficzny internautów, do których dotarła kampania − wśród jej odbiorców znalazło się po równo 50 proc. kobiet i 50 proc. mężczyzn. W przypadku odsłon rozkładało się to odpowiednio po 42 proc. i 58 proc.

 

Kolejne miejsca na podium należą do Maspexu i są to klasyczne wideo in-streamy. Na drugiej pozycji znalazł 15-sekundowy spot “Lubella pełne ziarno” z dotarciem do 1,6 mln użytkowników (real users) i emisjami głównie w Grupie TVN, na YouTubie i Cyfrowym Polsacie. Znamy go już dobrze − jego emisje rozpoczęły się w marcu. W ubiegłym tygodniu, podobnie jak w poprzednim okresie, grupą docelową, która dominowała wśród odbiorców były kobiety w wieku 20-29 lat.

 

Na trzecim miejscu widzimy markę Łowicz z letnią linią przetworów z truskawkami. Ten 15-sekundowy spot dotarł do 1,4 mln internautów dzięki emisjom m.in. na YouTubie oraz w grupach TVN i TVP. Kampania wystartowała 4 maja, a wśród odbiorców nieznacznie dominują kobiety i grupa wiekowa 20−34 lat.

 

::

 

Foto: Fotolia/ArtemSam

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.