Najpopularniejsze kampanie wideo w sieci

Najpopularniejsze kampanie wideo w sieci

Brief.pl / Aktualności

W ostatnim tygodniu, 9−15 maja 2016, najczęściej emitowanym spotem w polskim internecie była kreacja nowej linii pielęgnująco-brązującej Ziaja Cupuaçu. Dotarła do 2 mln użytkowników. Które jeszcze kampanie wideo on-line cieszyły się w ubiegłym tygodniu największym zainteresowaniem? Zapraszamy do zapoznania się z kolejnym zestawieniem przygotowanym przez firmę Gemius.

-

 

 

TOP 10 KAMPANII WIDEO W INTERNECIE

(9-15 maja)

 

 

Według badania gemiusAdReal reklamą wideo o największym zasięgu w minionym tygodniu była kreacja nowej linii pielęgnująco-brązującej Ziaja Cupuaçu. Wideo in-display zostało obejrzane przez niemal 2 mln użytkowników (real users), czyli niespełna 10 proc. wszystkich internautów na platformie PC. Liczba wszystkich rozpoczętych emisji przekroczyła 15 mln, z czego prawie 10 mln kreacji znalazło się w polu widzenia (inscreen). Kampania była emitowana od 10 maja w serwisach WP.pl i Interia.pl. Przyznam, że tak szeroka promocja produktów skierowanych tylko do kobiet sprawiła, że z zaciekawieniem sprawdziłam profil socjologiczno-demograficzny internautów, do których dotarła kampania − wśród jej odbiorców znalazło się po równo 50 proc. kobiet i 50 proc. mężczyzn. W przypadku odsłon rozkładało się to odpowiednio po 42 proc. i 58 proc.

 

Kolejne miejsca na podium należą do Maspexu i są to klasyczne wideo in-streamy. Na drugiej pozycji znalazł 15-sekundowy spot “Lubella pełne ziarno” z dotarciem do 1,6 mln użytkowników (real users) i emisjami głównie w Grupie TVN, na YouTubie i Cyfrowym Polsacie. Znamy go już dobrze − jego emisje rozpoczęły się w marcu. W ubiegłym tygodniu, podobnie jak w poprzednim okresie, grupą docelową, która dominowała wśród odbiorców były kobiety w wieku 20-29 lat.

 

Na trzecim miejscu widzimy markę Łowicz z letnią linią przetworów z truskawkami. Ten 15-sekundowy spot dotarł do 1,4 mln internautów dzięki emisjom m.in. na YouTubie oraz w grupach TVN i TVP. Kampania wystartowała 4 maja, a wśród odbiorców nieznacznie dominują kobiety i grupa wiekowa 20−34 lat.

 

::

 

Foto: Fotolia/ArtemSam

 

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.