Jakie są polskie supermarki?

Jakie są polskie supermarki?

Brief.pl / Aktualności

17. maja, podczas uroczystej gali, statuetki X jubileuszowej edycji Superbrands odebrali przedstawiciele 42 najsilniejszych marek na polskim rynku. Nagroda honorowa za szczególne zasługi dla promocji marki „Polska” w świecie trafiła 
w ręce Agnieszki Radwańskiej. Statuetkę Culture.pl Superbrands, przyznawaną twórcom, którzy najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą, otrzymali: Mariusz Treliński i Boris Kudlička. Gala, na której przyznano wyróżnienia, odbyła się w siedzibie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

-

„Agnieszka Radwańska - za to, że odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej i przynosi dumę Polakom”; „za to, co już osiągnęła w sporcie(…) i za to, co jeszcze osiągnie”, „za jej wytrwałość, za to, że jest ambasadorem polskości w świecie”; „[za to, że] dzięki niej Polska jako kraj jest obecna na światowych imprezach sportowych” – to tylko niektóre z odpowiedzi respondentów badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na pytanie o „Polaka, który daje najwięcej powodów do dumy”. Eksperci Rady Marek dodali od siebie „nie tylko [za] wyniki sportowe, ale także rzadką wśród sportowców elokwencję i urok osobisty (…), a także najbardziej widowiskowy w kobiecym tenisie styl gry (…), dużo dramaturgii  i serca zostawianego na korcie”.

–Cieszę się, że mogę reprezentować Polskę na całym świecie i że moje nazwisko jest marką – powiedziała Agnieszka Radwańska, odbierając statuetkę. Zapytana o radę dla twórców marek, druga rakieta świata odpowiedziała bez zawahania: –Praca, praca i jeszcze raz praca. Na pstryknięcie nie ma sukcesu w żadnej branży.

W ubiegłych latach nagrodę honorową Superbrands odebrali m.in. Robert Lewandowski (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą), Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować na polskim rynku z najsilniejszymi markami międzynarodowymi) i... Fryderyk Chopin - 200-letnia polska marka w dwusetną rocznicę urodzin kompozytora.

Po raz piąty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza, laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: „Newsweeka”, „Wprost”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce.

Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlički, Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. W uzasadnieniu kapituły czytamy: „Jako tandem inscenizacyjny Mariusz Treliński i Boris Kudlička w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem „czasu inscenizatorów”, zbudowali rozpoznawalną, cenioną 
i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe – można porównać ich do fenomenu modowego tandemu Dolce i Gabbana. Operowa marka „Treliński&Kudlička” jest nie tylko symbolem, jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego – często młodego widza – czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym”.

Marki - laureatki tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu 
i reklamy. Zapoznaj się z pełną listą laureatów.

Tagi:

Superbrand

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.