Jakie są polskie supermarki?

Jakie są polskie supermarki?

Brief.pl / Aktualności

17. maja, podczas uroczystej gali, statuetki X jubileuszowej edycji Superbrands odebrali przedstawiciele 42 najsilniejszych marek na polskim rynku. Nagroda honorowa za szczególne zasługi dla promocji marki „Polska” w świecie trafiła 
w ręce Agnieszki Radwańskiej. Statuetkę Culture.pl Superbrands, przyznawaną twórcom, którzy najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą, otrzymali: Mariusz Treliński i Boris Kudlička. Gala, na której przyznano wyróżnienia, odbyła się w siedzibie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

-

„Agnieszka Radwańska - za to, że odnosi sukcesy na arenie międzynarodowej i przynosi dumę Polakom”; „za to, co już osiągnęła w sporcie(…) i za to, co jeszcze osiągnie”, „za jej wytrwałość, za to, że jest ambasadorem polskości w świecie”; „[za to, że] dzięki niej Polska jako kraj jest obecna na światowych imprezach sportowych” – to tylko niektóre z odpowiedzi respondentów badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na pytanie o „Polaka, który daje najwięcej powodów do dumy”. Eksperci Rady Marek dodali od siebie „nie tylko [za] wyniki sportowe, ale także rzadką wśród sportowców elokwencję i urok osobisty (…), a także najbardziej widowiskowy w kobiecym tenisie styl gry (…), dużo dramaturgii  i serca zostawianego na korcie”.

–Cieszę się, że mogę reprezentować Polskę na całym świecie i że moje nazwisko jest marką – powiedziała Agnieszka Radwańska, odbierając statuetkę. Zapytana o radę dla twórców marek, druga rakieta świata odpowiedziała bez zawahania: –Praca, praca i jeszcze raz praca. Na pstryknięcie nie ma sukcesu w żadnej branży.

W ubiegłych latach nagrodę honorową Superbrands odebrali m.in. Robert Lewandowski (za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą), Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicza (za Plan Balcerowicza, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować na polskim rynku z najsilniejszymi markami międzynarodowymi) i... Fryderyk Chopin - 200-letnia polska marka w dwusetną rocznicę urodzin kompozytora.

Po raz piąty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands, ustanowiona przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Superbrands Polska z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą. Spośród nominacji zgłoszonych przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza, laureata wyłoniła kapituła, złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: „Newsweeka”, „Wprost”, „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej” oraz dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza i wyłącznego przedstawiciela The Superbrands Ltd. w Polsce.

Nagrodę z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlički, Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej. W uzasadnieniu kapituły czytamy: „Jako tandem inscenizacyjny Mariusz Treliński i Boris Kudlička w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem „czasu inscenizatorów”, zbudowali rozpoznawalną, cenioną 
i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe – można porównać ich do fenomenu modowego tandemu Dolce i Gabbana. Operowa marka „Treliński&Kudlička” jest nie tylko symbolem, jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego – często młodego widza – czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym”.

Marki - laureatki tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, przeprowadzonego jesienią ubiegłego roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, oraz członków Rady Marek – niezależnego gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu 
i reklamy. Zapoznaj się z pełną listą laureatów.

Tagi:

Superbrand

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.