Jak skutecznie zarządzać produktami?

Jak skutecznie zarządzać produktami?

Brief.pl / Inspiracje

Jak tworzyć nowe produkty w sytuacji niepewnośći i dużej zmienności na rynku? Jak strategia "Lean Startup" może pomóc w zarządzaniu produktami i usługami? Dlaczego tak ważna jest dbałość o doświadczenia klientów? Czym jest growth hacking? Przyjrzymy się temu nieco bliżej...

-

Zarządzanie firmą to nie lada wyzwanie. Jednym z najtrudniejszych momentów w tym procesie jest zaś wprowadzenie nowego produktu na rynek. Niezależnie od tego, czy jest to artykuł stworzony przez dużą firmę, czy przez niewielki startup, ryzyko niepowodzenia zazwyczaj jest podobne. Rozwiązaniem tego problemu może być strategia znana jako "lean startup", opierająca się na założeniu, że najskuteczniejszym sposobem na sprawdzenie, czy dany produkt lub usługa przyjmie się na rynku jest wcześniejsze... systematyczne ich testowanie. Taka metodologia zarządzania wymaga słuchania sygnałów płynących od konsumentów oraz takie dostosowania działań firmy, by na owe sygnały odpowiadać, pozwalając przy tym na ograniczenie ryzyka rynkowego. Niestety, chociaż w teorii strategia wydaje się być prosta, podobnie jak w przypadku wielu innych dziedzin, przekucie jej w działanie to zadanie wymagające wiedzy oraz umiejętności. 

Oczywiście nie ulega wątpliwości, że jednym z czynników, które wpływają na dobry odbiór produktu przez konsumentów są ich doświadczenia związane tak z artykułem, jak i z całą obsługą. Konsumenci oczekują bowiem od firm, że będą w stanie sprawnie rozwiązać ich problem. Liczą również na to, że korzystanie z danego produktu lub usługi nie będzie ich kosztowało wiele wysiłku oraz że w całym procesie zakupowym będą traktowani po ludzku. Tzw. "dobry customer experience" sprawia, że klienci nie tylko są gotowi wydać więcej, ale również chcą pozostać z firmą i zachęcają kolejne osoby do korzystania z danych usług. W tym przypadku jednak również jest tak, że chociaż przedsiębiorcy uznają te zasady za oczywiste, tylko wybrane firmy potrafią je zastosować, zaś ci, którym się to udaje, cieszą się wzrostem biznesu. 

Dbając o doświadczenia klienta nie można jednak zapominać, że na sukces firmy składa się także m.in. optymalne działanie. Udzielenia odpowiedzi na takie pytanie jak: "Czy pracujemy nad właściwym rozwiązaniem?" lub "Jakie są nasze priorytety z punktu widzenia rozwoju produktu lub usługi?" wydaje się być zatem kluczowa. Trudno jest jednak jednoznacznie stwierdzić, czy postępujemy dobrze, jeśli nie przyjmiemy twardych wskaźników efektywności naszych działań. Tu na pomoc przyjść może tzw. "growth hacking", czyli optymalizacja produktu w celu długotrwałego i możliwego do zaplanowania wzrostu firmy, którego stosowanie również wymaga konkretnej wiedzy.

::

Zapisz się na szkolenie

Jeśli zainteresowały Cię powyższe zagadnienia i chciałbyś dowiedzieć się, jak stosować strategię lean startup, co robić, by dbać o dobre doświadczenia klienta lub jak wykorzystać growth hacking, zapraszamy na szkolenie pt. "Lean startup – od tworzenia nowych produktów do kultury zwinnej organizacji", organizowane 1 czerwca w Business Link PGE Narodowy. Dowiedz się więcej.

Foto: Fotolia.com // ribkhan

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.