Pierwsza sieć beaconów w Polsce

Pierwsza sieć beaconów w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Beacony są nośnikiem, który pozwala reklamodawcom na lepsze targetowanie swojej oferty oraz dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Dobrym przykładem jest sieć kin Multikino, znajdująca się w ofercie Multikino Media, która korzysta z tego rozwiązania we wszystkich swoich multipleksach.

-

Multikino korzysta z technologii Beacon firmy Sensorberg. Używa infrastruktury beaconowej rozmieszczonej we wszystkich kinach oraz współpracujących z nią aplikacji mobilnych m.in.: Multikino, Qpony oraz Multiworld.

Beacony w kinie

 

- Montaż beaconów i ich wykorzystanie do zwiększania sprzedaży w kinie to ważny element naszego nowego e-commercowego ekosystemu, który uruchomimy w tym roku. Już wkrótce dzięki odpowiednim narzędziom będziemy mogli podpowiedzieć klientowi przez push notyfikację, że nie musi stać w kolejce, bo mając aplikację, może szybciej kupić bilet za pomocą telefonu. Beacony pozwolą nam również łatwiej docierać do klientów ze zniżkami i nowościami barowymi – mówi Wojtek Szymczyk, Kierownik E-commerce Multikino S.A.

Multikino posiada obecnie 370 nadajników Beacon we wszystkich 33 kinach w całej Polsce, 26 kin zlokalizowanych jest w galeriach handlowych wszystkich dużych miastach. Nadajniki rozmieszczone są przy głównych wejściach do budynku, popcorn barach, a także w salach kinowych.

- Zadecydowaliśmy się wybrać technologię Sensorberg, bo jako jedyna na rynku pozwala na bardzo szybką i łatwą integrację wielu aplikacji równocześnie. W ten sposób infrastruktura jest nie tylko używana do sprzedaży naszych usług i produktów, ale może być szeroko wykorzystana przez inne aplikacje – dodaje Wojtek Szymczyk.

Kampania beaconowa: dlaczego warto?

 

Dzięki współpracy aplikacji Multikino i Multiworld z aplikacją Qpony oraz platformą Sensorberg, broker Multikino Media ma możliwość zaplanowania i skutecznego przeprowadzenia kampanii beaconowych, a zarazem wynajęcia swojej sieci innym usługodawcom, którzy mogą udostępniać w niej swoje kampanie reklamowe. Beacony w kinach sieci Multikino są atrakcyjnym uzupełnienie kampanii kinowej. Pozwalają na niezwykle precyzyjne targetowanie oferty, a wśród widzów między 13 a 25 rokiem życia ich zasięg wynosi aż pół miliona.

Osoba przychodząca do Multikina przed filmem może obejrzeć spot reklamujący na przykład wybraną markę odzieżową. Po zakończeniu seansu i wyjściu z sali kinowej otrzyma na swój telefon zniżkę do sklepu tej samej marki, znajdującego się piętro niżej w tym samym centrum handlowym, w którym jest multipleks. Jest to tylko jeden z wielu przykładów możliwości, jakie daje sieć Beaconów w Multikinie – dodaje Marcin Duda, Head of Digital Media w Multikino Media sp. z o.o.

Pierwszą firmą, która zdecydowała się na kampanię w Multikinie z nowym nośnikiem, jest Allegro, które za pomocą sieci beaconów umożliwiło widzom kinowym pobieranie kuponów rabatowych na zakupy z aplikacją Allegro. Open rate na poziomie 30 proc. jest dowodem na skuteczność tego typu rozwiązań i tworzy mocny impact z reklamą kinową, gdyż instalacje Beaconów między innymi na salach kinowych umożliwiają synchroniczną wysyłkę również w trakcie oglądania spotów reklamowych.

::

 

Foto: Forolia/DDRockstar

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.