Pierwsza sieć beaconów w Polsce

Pierwsza sieć beaconów w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Beacony są nośnikiem, który pozwala reklamodawcom na lepsze targetowanie swojej oferty oraz dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Dobrym przykładem jest sieć kin Multikino, znajdująca się w ofercie Multikino Media, która korzysta z tego rozwiązania we wszystkich swoich multipleksach.

-

Multikino korzysta z technologii Beacon firmy Sensorberg. Używa infrastruktury beaconowej rozmieszczonej we wszystkich kinach oraz współpracujących z nią aplikacji mobilnych m.in.: Multikino, Qpony oraz Multiworld.

Beacony w kinie

 

- Montaż beaconów i ich wykorzystanie do zwiększania sprzedaży w kinie to ważny element naszego nowego e-commercowego ekosystemu, który uruchomimy w tym roku. Już wkrótce dzięki odpowiednim narzędziom będziemy mogli podpowiedzieć klientowi przez push notyfikację, że nie musi stać w kolejce, bo mając aplikację, może szybciej kupić bilet za pomocą telefonu. Beacony pozwolą nam również łatwiej docierać do klientów ze zniżkami i nowościami barowymi – mówi Wojtek Szymczyk, Kierownik E-commerce Multikino S.A.

Multikino posiada obecnie 370 nadajników Beacon we wszystkich 33 kinach w całej Polsce, 26 kin zlokalizowanych jest w galeriach handlowych wszystkich dużych miastach. Nadajniki rozmieszczone są przy głównych wejściach do budynku, popcorn barach, a także w salach kinowych.

- Zadecydowaliśmy się wybrać technologię Sensorberg, bo jako jedyna na rynku pozwala na bardzo szybką i łatwą integrację wielu aplikacji równocześnie. W ten sposób infrastruktura jest nie tylko używana do sprzedaży naszych usług i produktów, ale może być szeroko wykorzystana przez inne aplikacje – dodaje Wojtek Szymczyk.

Kampania beaconowa: dlaczego warto?

 

Dzięki współpracy aplikacji Multikino i Multiworld z aplikacją Qpony oraz platformą Sensorberg, broker Multikino Media ma możliwość zaplanowania i skutecznego przeprowadzenia kampanii beaconowych, a zarazem wynajęcia swojej sieci innym usługodawcom, którzy mogą udostępniać w niej swoje kampanie reklamowe. Beacony w kinach sieci Multikino są atrakcyjnym uzupełnienie kampanii kinowej. Pozwalają na niezwykle precyzyjne targetowanie oferty, a wśród widzów między 13 a 25 rokiem życia ich zasięg wynosi aż pół miliona.

Osoba przychodząca do Multikina przed filmem może obejrzeć spot reklamujący na przykład wybraną markę odzieżową. Po zakończeniu seansu i wyjściu z sali kinowej otrzyma na swój telefon zniżkę do sklepu tej samej marki, znajdującego się piętro niżej w tym samym centrum handlowym, w którym jest multipleks. Jest to tylko jeden z wielu przykładów możliwości, jakie daje sieć Beaconów w Multikinie – dodaje Marcin Duda, Head of Digital Media w Multikino Media sp. z o.o.

Pierwszą firmą, która zdecydowała się na kampanię w Multikinie z nowym nośnikiem, jest Allegro, które za pomocą sieci beaconów umożliwiło widzom kinowym pobieranie kuponów rabatowych na zakupy z aplikacją Allegro. Open rate na poziomie 30 proc. jest dowodem na skuteczność tego typu rozwiązań i tworzy mocny impact z reklamą kinową, gdyż instalacje Beaconów między innymi na salach kinowych umożliwiają synchroniczną wysyłkę również w trakcie oglądania spotów reklamowych.

::

 

Foto: Forolia/DDRockstar

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.