wp - grudzien 2016

Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej (raport)

Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej (raport)

Brief.pl / Aktualności

W 2016 roku wydatki na kampanie reklamowe w sieciach content marketingowych wzrosną o 41,1 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w kampaniach online. Już ponad 2/3 agencji i domów mediowych korzystających z danych twierdzi, że poprawiają one skuteczność działań reklamowych.

-

 

Już szósty rok z rzędu Netsprint zbadał opinie przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych. Raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” zawiera przegląd trendów rynkowych i najpopularniejszych form reklamy oraz podaje wartość budżetów reklamowych wydawanych w Polsce. 

 Dane w centrum uwagi

 

Z raportu Netsprint wynika, że dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w internetowych kampaniach reklamowych w 2016 roku. Chodzi o audience targeting, czyli kierowanie kampanii reklamowych w oparciu o dane na temat zainteresowań użytkowników, ich intencji zakupowych, profili zawodowych czy demografii – już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu (52,6 proc.) 

 

Content marketing?

 

Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4 proc. badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną. Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1 proc. w 2016 roku w porównaniu do roku 2015. 

W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.

Badanie potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4 proc. badanych.

Wartość rynku reklamy kontekstowej

 

 Z badania Netsprint wynika, że na reklamę kontekstową w 2015 roku przeznaczono 25,4 proc. budżetów SEM, a to oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2015 roku był wart już 275,6 mln zł i urósł przez rok o 10,7 proc.. Tym samym reklama kontekstowa stanowi 8,7 proc. wartości rynku reklamy internetowej w Polsce.  

 

::

 

Foto: Fotolia/rondabroc.com

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.