Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej (raport)

Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej (raport)

Brief.pl / Aktualności

W 2016 roku wydatki na kampanie reklamowe w sieciach content marketingowych wzrosną o 41,1 proc. w porównaniu z rokiem 2015. Dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w kampaniach online. Już ponad 2/3 agencji i domów mediowych korzystających z danych twierdzi, że poprawiają one skuteczność działań reklamowych.

-

 

Już szósty rok z rzędu Netsprint zbadał opinie przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych. Raport “Rynek reklamy internetowej w Polsce - kontekst i content marketing 2015/2016” zawiera przegląd trendów rynkowych i najpopularniejszych form reklamy oraz podaje wartość budżetów reklamowych wydawanych w Polsce. 

 Dane w centrum uwagi

 

Z raportu Netsprint wynika, że dane o użytkownikach odegrają kluczową rolę w internetowych kampaniach reklamowych w 2016 roku. Chodzi o audience targeting, czyli kierowanie kampanii reklamowych w oparciu o dane na temat zainteresowań użytkowników, ich intencji zakupowych, profili zawodowych czy demografii – już ponad połowa badanych marketerów korzysta z audience targetingu (52,6 proc.) 

 

Content marketing?

 

Marketing treści, popularny w Polsce już od kilku lat, w 2016 roku jeszcze mocnej dojdzie do głosu. 81,4 proc. badanych uważa, że budżety na content marketing wzrosną. Zbadane przez Netsprinta agencje i domy mediowe zadeklarowały wzrost wydatków na kampanie z wykorzystaniem sieci content marketingowych średnio o 41,1 proc. w 2016 roku w porównaniu do roku 2015. 

W sieciach content marketingowych marketerzy doceniają przede wszystkim możliwość komunikacji z grupą docelową za pomocą nieinwazyjnych formatów natywnych, a także ruch wysokiej jakości, szeroki zasięg i możliwość zamieszczenia reklamy w atrakcyjnych miejscach na stronie, bezpośrednio pod artykułami.

Badanie potwierdza, że reklamodawcy poszukują takich form przekazu, dzięki którym mogą docierać do użytkowników w ich naturalnym środowisku, poprzez nienachalną formę reklamową. Wśród formatów reklamowych wykorzystywanych w content marketingu główną rolę odgrywają linki oraz artykuły sponsorowane publikowane w serwisach zewnętrznych. Korzystanie z tych form zadeklarowało 47,4 proc. badanych.

Wartość rynku reklamy kontekstowej

 

 Z badania Netsprint wynika, że na reklamę kontekstową w 2015 roku przeznaczono 25,4 proc. budżetów SEM, a to oznacza, że rynek reklamy kontekstowej w 2015 roku był wart już 275,6 mln zł i urósł przez rok o 10,7 proc.. Tym samym reklama kontekstowa stanowi 8,7 proc. wartości rynku reklamy internetowej w Polsce.  

 

::

 

Foto: Fotolia/rondabroc.com

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.