Hala Koszyki wraca do Warszawy

Hala Koszyki wraca do Warszawy

Brief.pl / Patronaty

We wrześniu br. zostanie ponownie otwarta historyczna Hala Koszyki. Będzie to nowy na mapie Warszawy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie będzie można zjeść na miejscu w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Na uwagę zasługuje architektoniczny aspekt powstania obiektu.

-

Trwa ostatni etap budowy Hali Koszyki – flagowej inwestycji Griffin Real Estate. Już w czerwcu br. na terenie obiektu w centralnym punkcie miasta, przy ulicy Koszykowej, rozpoczną się prace wykończeniowe. Hala Koszyki to nowy na mapie Warszawy punkt towarzyski i kulinarny, gdzie będzie można zjeść na miejscu w kilkunastu restauracjach i barach lub kupić produkty spożywcze do domu. Dzięki Hali Koszyki Warszawa dołączy do grona największych metropolii światowych, takich jak Nowy Jork, Londyn, Oslo, Rotterdam czy Florencja, słynących z obiektów, gdzie pod jednym dachem spotykają się smaki z całego świata.

Na terenie Hali Koszyki znajdzie się m.in.: 18 konceptów kulinarnych, 11 sklepów spożywczych, drogeria, księgarnia czy sklep z wyposażeniem kuchennym. Na terenie kompleksu znajdzie się też ogólnodostępny plac miejski o powierzchni ok. 600 m kw. usytuowany od strony  ul.Koszykowej.

 

Hala z historią

 

Na uwagę zasługuje architektoniczny aspekt powstania nowej Hali Koszyki. Koncepcja przygotowana przez pracownię JEMS Architekci zakłada rekonstrukcję pierwotnej, charakterystycznej bryły. Odtworzony został jej układ, rytm, kubatura oraz elementy i wszystkie materiały, które po demontażu nadawały się do ponownego wykorzystania. Spełnione zostały wszystkie wymogi i zalecenia określone przez Stołecznego Konserwatora Zabytków. Odtworzono m.in. ceglane ściany, wykorzystując oryginalne cegły ze zdemontowanej Hali. Odrestaurowano secesyjne fasady budynków bramnych czy historyczne stalowe kratownice, odmalowane na pierwotnie występujący w różnych elementach Hali zielony kolor. W Hali Koszyki będą również prezentowane oryginalne elementy klatki schodowej, balustrady, okna czy elementy ceramiczne z odpowiednim opisem historycznym.

Ponowne otwarcie Hali Koszyki czerpie z historycznego doświadczenia obiektu także w wymiarze kulturowym. Wracając do swoich korzeni, Hala – jako żywy element tkanki miejskiej – wróci również do swojej funkcji symbolicznej jako miejsce dobrze rozpoznawalne i otwarte dla warszawiaków. Wszystkie prace rewitalizacyjne prowadzone były w modelu dialogu z konserwatorem zabytków, by zachować nie tylko elementy dziedzictwa Hali, ale też zastosować rozwiązania pozwalające dać jej nowe życie, takie jak dodatkowe przejścia w ścianach zewnętrznych stanowiące o jej większej otwartości funkcjonalnej i wizualnej. 

Koncepcje wnętrz Hali Koszyki przygotowało studio projektowe Medusa Group. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud, zaś bankiem finansującym BGK. 

 

::

O Hali Koszyki:

Hala Koszyki to pierwsze w Polsce miejsce gdzie się jada, robi zakupy i spędza czas, odnajdując inspiracje nie tylko kulinarne - koncept podobny do znanych z innych światowych metropolii, jak Nowy Jork, Londyn, Oslo, Rotterdam czy Florencja, Hala Koszyki chce stać się na stałe żywą częścią tkanki miejskiej, by być kulinarnym, towarzyskim i kulturalnym centrum miasta - warszawskim tyglem, przyciągającym do siebie ludzi, którzy wspólnie stworzą jego energię i wartość. Hala Koszyki zostanie otwarta we wrześniu 2016 r. 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.