wp - grudzien 2016

Efektywność reklamy w mediach In-store i ich pozytywny wpływ na klienta (raport)

Efektywność reklamy w mediach In-store i ich pozytywny wpływ na klienta (raport)

Brief.pl / Wiedza

IMS, specjalista i lider rynku usług z zakresu marketingu sensorycznego, przeprowadził wspólnie z instytutem badawczym Millward Brown kompleksowe badania efektywności mediów In-store. Są to pierwsze tak szczegółowo przeprowadzone badania w Polsce. Co kryje się za pojęciem mediów In-store oraz w jaki sposób wpływają na klienta i jego decyzje zakupowe?

-
SPONSOROWANE

Media In-store to kanały  reklamowe obecne w miejscach handlowo-usługowych. Głównymi ich składnikami jest reklama audio – nazywana też „In-store radio” oraz reklama video – „Mall TV” lub „Digital Signage”. Badanie przeprowadzone z inicjatywy IMS zostało zrealizowane w piętnastu centrach handlowych w całej Polsce. – Badanie obejmowało dwa dni: jeden dzień w tygodniu- czwartek oraz jeden weekendowy - sobotę. Zależało nam na zróżnicowaniu grup respondentów. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAPI z wykorzystaniem tabletów, na grupie badawczej wynoszącej 600 osób, wśród których większość stanowiły osoby, które przyszły do galerii w celach zakupowych. W badaniu chcieliśmy wykazać jaka jest efektywność mediów In-store oraz to, w jaki sposób wpływają na decyzje zakupowe klienta – mówi Paweł Ogrodziński z Millward Brown.   

Media In-store korzystnie wpływają na atmosferę zakupów

 

Atmosfera panująca w sklepie jest ważnym aspektem, ponieważ od niej zależy, czy klient kupi dany produkt, ile czasu spędzi w danym miejscu i co najważniejsze -– czy wróci i poleci odwiedzone miejsce innym. Badania przeprowadzone przez  IMS i Millward Brown pokazują, że reklama w mediach In-store pozytywnie wpływa na klienta. W centrach handlowych, w których były obecne media In-store zdecydowana większość badanych osób czuła się dobrze i była zadowolona z wizyty – takiej odpowiedzi udzieliło blisko 90% respondentów.

Odsetek oceniających pozytywnie wpływ reklam w mediach In-store na atmosferę rośnie wśród klientów, którzy przebywając w galerii usłyszeli lub obejrzeli reklamę w tym kanale. 94% badanych, którzy bezpośrednio zetknęli się z takim komunikatem, oceniło pozytywnie atmosferę w galerii. Komunikacja reklam w mediach In-store wpływa korzystnie na klimat panujący w galerii, a także stanowi jej integralny element, dzięki czemu nie drażni klienta. - Odwiedzający galerię przychodzą do niej głównie w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, doradca strategiczny zarządu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym ten rodzaj komunikacji uzyskuje akceptację konsumenta.

Muzyka łagodzi ... klienta

 

Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera również muzyka emitowana z systemów IMS, In-store radio. Aż 83% badanych osób twierdzi, że muzyka pozytywnie wpływa na atmosferę w miejscu sprzedaży.

Zazwyczaj stanowi ona tło podczas zakupów, jednak jest zauważana przez konsumentów. Badanie pokazało, że muzykę w centrum handlowym zapamiętało aż 81% klientów, którzy w niej przebywali.

Muzyka nie tylko poprawia atmosferę w sklepie, lecz także wpływa na czas, który w nim spędzamy. Blisko 40% badanych twierdzi, że dzięki niej przebywają w wybranym punkcie dłużej. Osoby przebywające w galerii ponad 100 minut twierdzą również, że muzyka ułatwia im zakupy i sprawia, że sama czynność kupowania, sprawia im przyjemność. – Dobrze dobrana muzyka nie tylko podniesie komfort kupowania, lecz także sprawi, że klient spędzi więcej czasu w sklepie, co automatycznie przełoży się na sprzedaż produktów. Nie zapominajmy, że odpowiednia muzyka buduje również lojalność klienta wobec marki – tłumaczy Jarosław Grzesica.

Efektywność mediów In-store

 

Media In-store w istotny sposób wpływają na decyzje zakupowe – badania pokazują, że co czwarta osoba przyznała, że kupuje pod wpływem informacji, które usłyszała z głośników lub zobaczyła na ekranach Mall TV. Komunikacja za pośrednictwem tych kanałów jest efektywna, bo jest zauważalna - co drugi klient galerii zauważył treści reklamowe emitowane za pomocą nośników IMS. Dodatkowo ponad 50% respondentów kojarzy konkretne reklamy emitowane w Mall TV, a blisko 43% badanych wskazuje na reklamy emitowane w In-store radio.

Bardzo istotną ze sprzedażowego punktu widzenia cechą mediów In-store jest generowanie trafficu w danym punkcie. Według badań 15% klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększamy nie tylko ruch, lecz także budujemy zaangażowanie klienta i zainteresowanie produktem – badania pokazały, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży.  

Reklama i klient w jednym miejscu

 

Według badań 24% osób deklaruje, że kupuje produkty pod wpływem reklam słyszanych bądź widzianych w centrach handlowych. - Treści reklamowe emitowane w mediach In-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Słyszymy lub widzimy komunikat i od razu mamy możliwość kupić reklamowany produkt. Reklama w mediach In-store dociera do klienta „tu i teraz” – komentuje Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badania. Media In-store są także użytecznym narzędziem komunikacji. Potwierdza to wynik badania, w którym aż 40% osób wskazuje na dużą przydatność mediów In-store, ponieważ  informują o atrakcyjnych promocjach, często przypominają co kupić oraz przekazują inne wiadomości, na które warto zwrócić uwagę (prognoza pogody, informacje, porady).

Badania przeprowadzone z inicjatywy firmy IMS – jednego z największych dostawców mediów In-store w Polsce potwierdzają, że media In-store korzystnie wpływają na komfort i decyzje zakupowe klienta. Dobrze zrealizowana kampania przyciągnie klienta do marki, zmotywuje do zakupu jej produktu, a także zwiększy odsetek klientów wchodzących do reklamowanych punktów.

::

Więcej informacji na temat IMS

::

IMS S.A. –lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w Polsce. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju i wywieranie wpływu na zachowanie klienta. Nowoczesne rozwiązania marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego oraz nowych mediów w miejscu sprzedaży obejmują trzy grupy usług:

  • Audiomarketing – przygotowanie formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych przy użyciu Radia IMS;

  • Digital Signage– produkcja i emisja przekazów reklamowych oraz treści wizerunkowo-informacyjnych na ekranach plazmowych;

  • Aromamarketing – tworzenie indywidualnych projektów zapachowych, uwzględniających wizerunek marki oraz specyfikę miejsca sprzedaży.

IMS to także operator największej sieci mediów in-store w Polsce o łącznym dodarciu ponad 220 mln kontaktów miesięcznie.

Misją Grupy IMS jest wspierać partnerów wiedzą i rozwiązaniami zdobytymi przez rozwijanie unikalnych kompetencji oraz inspirować do osiągania wymiernych efektów.

::

Foto: Fotolia/Kwangmoo




Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.