Reklamy w aplikacjach sprzedają więcej [Infografika]

Reklamy w aplikacjach sprzedają więcej [Infografika]

Brief.pl / Aktualności

Już sześciu na dziesięciu Polaków posiada smartfony, z których korzystają średnio 2,5 godziny dziennie, spoglądając na ekran wyświetlacza ok. 240 razy. Wiąże się to z tym, że polski rynek reklamy mobilnej w 2015 roku wart był ponad 0,5 mld złotych i stanowił 16 proc. wszystkich wydatków reklamy online, notując wzrost na poziomie 259 proc. rok do roku. Okazuje się, że to w aplikacjach reklamy generują wyższą sprzedaż niż na mobilnych stronach.

-

 

Wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom

 

Badania pokazują, że 76 proc. użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych. 24 proc. z nich stanowią aplikacje zakupowe. – Reklamy w aplikacjach dostarczają o 70 proc. wyższy współczynnik konwersji i 50 proc. większą sprzedaż w porównaniu do mobilnych stron internetowych – mówi Mariusz Pawełczyk, Commercial Director CEE w Sociomantic Labs. Wysoka sprzedaż dzięki aplikacjom to w dużej mierze skutek znajomości przez kupujących środowiska danej aplikacji, zaufanie do określonej marki lub sklepu oraz wynik ułatwienia metod płatności.

 

Mobilne media społecznościowe 

 

Wśród najchętniej wykorzystywanych aplikacji mobilnych najpopularniejsze są te społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Według danych Bussiness Insider, aż 60 proc. czasu spędzanego w social media pochodzi z mobile. Kanały social media nie tylko stają się mobile first, ale wręcz mobile only. Jak podaje Sproutsocial.com aż 581 milionów użytkowników Facebooka korzysta z niego tylko i wyłącznie za pośrednictwem z telefonu komórkowego. Mobilni użytkownicy korzystają z social media inaczej niż użytkownicy desktopów – częściej udostępniają treści i znacznie chętniej klikają w reklamy. Aż 78 proc. dochodu z reklam na Facebooku pochodzi właśnie z kanału mobilnego. W przypadku mediów społecznościowych i mobile najchętniej stosuje się reklamę natywną – moduł reklamowy zaprojektowany w taki sposób, aby płynnie zintegrował się z portalem społecznościowym, idealnie „wtapiając” w otoczenie. Według danych LiveRail, reklamy natywne stanowią blisko 79 proc. reklam na Facebooku. Kampanie reklamowe przy jej wykorzystaniu docierają w mediach społecznościowych do 88 proc. użytkowników i są co najmniej dwa razy skuteczniejsze od kampanii prowadzonych poza kanałami social media.

 

Gry i marketing

 

Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, 73 proc. wykorzystywanych aplikacji to gry. Marketerzy już od dawna wiedzą, że mogą być one dobrą przestrzenią do umieszczania przekazów reklamowych. Jak podaje eMarketer, w 2015 roku amerykańskie firmy wydały na reklamę w grach mobilnych 894 mln dolarów – dziesięciokrotnie więcej niż w 2010 roku. Stosując przekazy reklamowe w tego typu aplikacjach, najlepiej sięgać po te spersonalizowane, dostosowane do potrzeb i upodobań konsumenta, które trafią do niego we właściwym momencie. Dopasowany przekaz nie tylko może osiągnąć dwukrotnie lepsze efekty, ale jeszcze przekona użytkownika, że nie każda reklama musi być irytującym spamem, który warto zablokować, wykorzystując AdBlocka.

 

::

 

Foto: Fotolia/Robert Kneschke

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.