wp - grudzien 2016

Polski startup w drugiej edycji Challenge Up

Polski startup w drugiej edycji Challenge Up

Brief.pl / Aktualności

Polski startup Emerald Air został jedną z dwunastu firm wybranych przez Cisco, Intel i Deutsche Telekom do drugiej edycji Challenge Up! Polacy zaproponowali rozwiązanie służące do poprawy jakości powietrza, co pozwala ograniczyć ilość zachorowań związanych z zanieczyszczeniami.

-

 

Challenge Up! to program akceleracyjny dla startupów tworzących rozwiązania z obszaru internetu rzeczy. Program jest wspólną inicjatywą firm Cisco, Intel i Deutsche Telekom. Firmy te ogłosiły właśnie listę 12 startupów, z którymi w ramach Challenge Up! 2016 będą wspólnie rozwijać projekty związane z internetem rzeczy. Startupy, które po siedmiu miesiącach intensywnej pracy ukończą program, będą mogły liczyć na inwestycje ze strony firm-organizatorów oraz na ich wsparcie w komercjalizacji produktów czy usług na rynkach globalnych.

Dwanaście startupów zostało wyłonionych przez mentorów z firm Cisco, Intel i Deutsche Telekom (specjalistów od technologii, sprzedaży i rozwoju biznesu) podczas tzw. Selection Days, które odbyły się 9-11 maja w Krakowie.

Wśród dwunastu najwyżej ocenionych firm znalazł się polski startup Emerald Air (emeraldair.co), tworzący kompleksowe systemy monitorujące i poprawiające jakość powietrza, co pozwala ograniczyć ilość zachorowań związanych z zanieczyszczeniami. Twórcy zaprezentowali urządzenie, które postawione w mieszkaniu, pomaga zapobiegać astmie, zmęczeniu, bólu głowy, wysuszaniu skóry, odwodnieniu, alergii, ale, przede wszystkim, wykrywa i niweluje szkodliwe substancje oraz bakterie, które mogą prowadzić do groźniejszych chorób i zauważalnie obniżają jakość naszego życia. Jest to bardzo potrzebne rozwiązanie, zwłaszcza dla mieszkańców dużych miast. Twórcy podkreślają, że Emerald Air potrafi wykryć około 600 szkodliwych związków i drobnoustrojów, które mogą prowadzić do reakcji alergicznej lub zakażenia. 

Dodatkowym ułatwieniem jest połączenie urządzenia z aplikacją mobilną. Za pomocą smartfonu możemy sprawdzić, czy wszystkie wskaźniki powietrza w pomieszczeniu są prawidłowe, w jaki sposób się zmieniają oraz dostać przydatną informację na temat rozwiązania powstałych problemów, związanych z zanieczyszczeniem. 

- Eksperci i analitycy zajmujący się branżą nowych technologii są zgodni, że zmierzamy do momentu, w którym niemal wszystko, co da się podłączyć do sieci, zostanie do niej podłączone. Dlatego tak ekscytuje nas niemal wszystko, co dotyczy internetu rzeczy - oczekujemy bowiem, że otworzy on przed nami zupełnie nowe kierunki rozwoju. Jednocześnie widać także wzrost oczekiwań wobec potencjału biznesowego internetu rzeczy. Nadal jednak do wykonania pozostaje ogromna praca nad zupełnie nowymi, kompleksowymi rozwiązaniami, które pozwolą połączyć ze sobą to wszystko, co do tej pory było niemożliwe lub bardzo trudne do połączenia. Program Challenge Up! ma za zadanie poszukiwanie i wspieranie firm, które dzięki swoim innowacyjnym produktom czy usługom przybliżają nas do momentu, w którym będziemy mogli w pełni wykorzystać ogromny potencjał internetu rzeczy do poprawy jakości naszego życia w niemal wszystkich jego aspektach. Polski startup, który został zakwalifikowany do finałowej dwunastki tegorocznego Challenge Up, doskonale wpisuje się w te założenia – Maciej Szeptycki, dyrektor techniczny Cisco Poland.

W dwunastce najlepszych znalazły się startupy z Austrii, Francji, Niemiec, Czech, Izraela, Rosji i Wielkiej Brytanii. Spośród zaproponowanych rozwiązań znajdziemy m.in. systemy oszczędzania energii w lokalach przemysłowych, optymalizowania big data, zabezpieczenia danych, rozpoznawania twarzy. 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.