wp - grudzien 2016

Robert Lewandowski podbija wideo w sieci

Robert Lewandowski podbija wideo w sieci

Brief.pl / Wiedza

Ubiegły tydzień w wideo online to przede wszystkim spot Huawei z Robertem Lewandowskim, z gigantycznym dotarciem zrealizowanym zaraz po wtorkowym meczu i piątkowa premiera nowego hitu od T-mobile z Kingą Preis i Patrycją Kazadi.

-

Robert Lewandowski i Huawei

Na pierwszym miejscu znalazł się spot z Robertem Lewandowskim, promujący smartfona Huawei P9. Co ciekawe wynik został osiągnięty dzięki zaledwie jednodniowej emisji. W środę 4 maja 45-sekundowa reklama została wyświetlona aż 2,37 mln użytkowników, czyli dotarła do ponad 11 proc. Polaków, którzy tego dnia korzystali z internetu na urządzeniach PC. Taki efekt udało się osiągnąć dzięki 6 mln emisji na YouTube'ie, co stanowiło aż 18 proc. wszystkich emisji wideo online z tego dnia. Długiemu spotowi towarzyszyły krótsze wersje, które przez kolejne dni były emitowane na YouTubie, a także na Gazeta.pl, WP.pl, TVN i Onet.pl. W sumie spoty z Lewandowskim zobaczyło ponad 3 mln internautów. Czy to przypadek, że Huawei zdecydował się na taką emisję następnego dnia po bramce Lewandowskiego w półfinale Ligi Mistrzów? Takie rzeczy tylko w internecie.

Kolejne miejsca na podium

Na drugim miejscu widzimy sieć T-mobile z nową produkcją z serii “Hit od T-mobile”, w której od 6 maja możemy oglądać Kingę Preis i Patrycję Kazadi. Trzy dni wystarczyły, żeby zbudować zasięg ponad 1,5 mln użytkowników, dzięki emisjom na YouTube'ie i TVP. Kampania wystartowała równolegle w telewizji linearnej.

Na trzecim miejscu platforma ogłoszeniowa OLX, która promuje się jako serwis dla zatrudniających i szukających pracy. Tę kampanię również znamy z telewizji. W internecie emisje na YouTube'ie, Facebooku i NK dotarły do niemal 1,5 mln internautów.

Czas na wakacje

W ubiegłym tygodniu dało się zauważyć także dużą aktywność biur podróży ─ Rainbow Tours na siódmym i ósmym miejscu z różnymi spotami. Cała kategoria związana z podróżami i turystyką uaktywniła się już w ubiegłym tygodniu ─ zdaje się, że Polacy właśnie planują wakacje.

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.