Pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedes-Benz

Pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedes-Benz

Brief.pl / Aktualności

Koncern Daimler AG zainwestuje 500 mln euro w nową inwestycję na terenie Polski. W miejscowości Jawor ma powstać pierwsza w Polsce fabryka silników Mercedesa. O pozytywnych skutkach inwestycji opowiada Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Daimler AG.

-

 

Koncern Daimler AG chce zainwestować około 500 mln euro w nową fabrykę silników w Polsce i stworzyć tam kilkaset nowych miejsc pracy. Pierwszy w Polsce zakład produkcyjny Mercedes-Benz Cars ma być zlokalizowany w Jaworze, około 70 km na zachód od Wrocławia. Będą w nim wytwarzane czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Fabryka ma zacząć produkcję w 2019 roku.

O tym, co ta inwestycja przyniesie do Polski, zapytaliśmy Ewę Łabno-Falęcką, Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Daimler AG.

Dlaczego koncern Daimler zdecydował się na wejście na polski rynek?

Planowana nowa fabryka w Jaworze jest częścią globalnej strategii wzrostu koncernu Daimler AG i jego marki Mercedes-Benz. Inwestor uznał, że Europa Środkowo-Wschodnia i Polska jest dobrym miejscem na pierwszą poza Niemcami fabrykę silników.  Oznacza to wyjście koncernu z produkcją silników za granicę, jako że dotychczas były one produkowane tylko w Niemczech (Stuttgart – Untertuerheim, Hamburg, Berlin i Kolleada w Turyngii). Chodzi tu o silniki nowej generacji, technologicznie zaawansowane i spełniające wymogi RDE. Inwestor badał konkretne wskaźniki takie jak lokalizacja, możliwości logistyczne, przebieg arterii komunikacyjnych, potencjał siły roboczej i wiele innych – wszystko to zostało doskonale przeanalizowane. Konkurowaliśmy z kilkunastoma krajami Europy. Jawor w województwie dolnośląskim zostało wybrane jako najbardziej odpowiednia lokalizacja. To jest dowodem na to, że lokalizacja spełniła wszystkie oczekiwania inwestora. 

Jakie są konsekwencje wejścia koncernu Daimler AG dla Polski? 

Uważam, że produkcja tak zaawansowanych technologicznie produktów jak silnik, czyli cześć układu napędowego, opierająca się na najnowocześniejszych metodach produkcji, to wielka wartość dla całej gospodarki. Fabryka będzie budowana i będzie działała  według standardów marki Mercedes-Benz, co oznacza elastyczne, efektywne i równocześnie maksymalnie przyjazne dla środowiska metody produkcji. Zakład będzie w dużej mierze opierał się na wiedzy pracowników specjalistycznych, zobaczymy tam sporo „niebieskich, ale i „białych kołnierzyków”, których praca będzie wspierana ergonomiczną organizację miejsc pracy oraz inteligentną automatyzację. Będzie to pierwsza inwestycja marki premium na terytorium Polski.

Jako fabryka marki premium,  wprowadzamy automatycznie bardzo wysokie standardy, nie tylko produkcyjne, ale włąsnie organizacyjne. W Polsce często mówi się o innowacjach. Fabryka Daimler wprowadzi nie tylko innowacje produktowe, ale, przede wszystkim, innowacje organizacji pracy, Innowacje organizacyjne są stanowczo niedoceniane w naszym kraju, a ja uważam je za bardzo istotny,  pozytywny skutek tej inwestycji. 


 

::


Sieć fabryk silników Mercedes-Benz Cars obejmuje kilka zakładów w Niemczech i innych krajach. Za ich koordynację odpowiada główna fabryka w Untertürkheim. Są tam wytwarzane silniki, skrzynie biegów, osie napędowe i powiązane z nimi komponenty. Fabryka Mercedes-Benz w Berlinie specjalizuje się w opracowywaniu i produkcji ultranowoczesnych podzespołów oraz części, jak również w wytwarzaniu jednostek napędowych. Z kolei zakład Mercedes-Benz w Hamburgu rozwija i produkuje osie napędowe oraz ich elementy, a także kolumny kierownicze, elementy układów wydechowych i lekkie elementy konstrukcyjne.




 


 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.