Spot Knorr najczęściej oglądaną reklamą w ubiegłym tygodniu

Spot Knorr najczęściej oglądaną reklamą w ubiegłym tygodniu

Brief.pl / Aktualności

Knorr, Opel i Orange to marki, które zdominowały wideo online w ubiegłym tygodniu. Ku mojemu rozczarowaniu na podium nie było żadnej kampanii o tematyce grillowej. Może na wyjazdach sprawdzają się produkty z proszku? To chyba za duże uproszczenie, jednak z pewnością warto przyjrzeć się bliżej innowacyjnemu spotowi Knorra.

-

Knorr

Na pierwszym miejscu spot Knorra promujący linię produktów “Naturalnie smaczne” z wynikami na poziomie 2,1 mln użytkowników i ponad 6,6 mln odsłon. Spot był emitowany wyłącznie na YouTube'ie i trzeba przyznać, że był wyjątkowo interesującym przypadkiem. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że spot trwa ponad… 7 minut.

Dietetyk mówi o naturalnie smacznych produktach Knorra wnikając w ich skład i opowiadając o procesach suszenia warzyw. Szczerze mówiąc nie przebrnęłabym przez cały spot (podobnie jak większość internautów, którzy po kilku sekundach mogli przycisnąć magiczny przycisk “skip”), jednak z zawodowego obowiązku postanowiłam obejrzeć cały materiał. Wideo oferowało elementy interaktywne - na ekranie pojawiły się aktywne strefy, które pozwalały przejść bezpośrednio do części filmu poświęconej czosnkowi, papryce, cebuli, oliwie czy ziołom. Nie były to typowe karty interaktywne, które znamy na YouTubie od dawna, tylko elementy pozwalające nawigować w ramach spotu. Ponieważ od niedawna mierzymy czasy odtworzeń, mogę zdradzić, że średnio tę kreację oglądano 14 sekund.

Opel 

Na drugim miejscu znalazł się spot wideo in-display promujący Opla Astrę Sport Tourer, z dotarciem do 1,5 mln użytkowników i liczbą odsłon 6,9 mln zrealizowanych głównie na serwisach Grupy Onet. Reklamy wideo w bannerze często trafiają do naszego rankingu, bo oferują niższy koszt dotarcia, ale warto pamiętać żeby analizować tylko te emisje, które były w polu widzenia (inscreen). W tym przypadku tylko 1,7 mln odsłon zostało zmierzonych jako odsłony inscreen.

Orange

Na trzecim miejscu widzimy jeden ze spotów marki Orange ─ najbardziej aktywnego brandu w wideo online minionego tygodnia. Ta znana również z telewizji kampania była także wideo in-display i mogliśmy ją zobaczyć na WP.pl (1,48 mln użytkowników i niemal 4,69 mln odsłon).

Tuż przed majówką oglądaliśmy mnóstwo spotów sieci handlowych promujących produkty na grilla, z najbardziej aktywną Biedronką (czwarte miejsce w naszym rankingu) oraz Żabką, Odido i Lidlem (poza pierwszą dziesiątką). Nasz ranking pokazuje również, że ewidentnie rozpoczął się sezon na reklamy napojów – potwierdza to Żywiec Zdrój, który znalazł się w pierwszej dziesiątce ze swoimi dwoma spotami.

Tagi:

Knorr Opel Orange

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.