Kolejny rekord wydatków na online

Kolejny rekord wydatków na online

Brief.pl / Wiedza

Według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w roku 2015 reklama online osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Oznacza to, że padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie o 3,2 mld zł.

-

W roku 2015 dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej wciąż wzrastała, osiągając w kolejnych kwartałach coraz wyższy indeks: +12 proc., +16 proc., +19 proc. oraz +32 proc. Cały rok został zamknięty z indeksem na poziomie +20,2 proc., co oznacza pozyskanie dodatkowych 528 mln zł względem porównywalnego okresu rok wcześniejszej. Tym samym wydatki na komunikację cyfrową pobiły granicę kolejnego miliarda, osiągając wartość na poziomie 3,17 mld zł.

-Po raz kolejny rynek reklamy interaktywnej udowadnia, że jest to medium o rosnącym potencjale i ogromnych możliwościach. Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w sieci przed ekranami swoich, coraz częściej mobilnych, urządzeń. To przekłada się oczywiście na strategie reklamodawców, którzy podążając za klientami wykorzystują w coraz większym stopniu możliwości jakie stwarza reklama interaktywna – komentuje wyniki prezes IAB Polska, Włodzimierz Schmidt.

Ranking poszczególnych formatów w "torcie reklamowym" online pozostaje bez zmian. Nadal obserwowany jest wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swą wartość o 33 proc., a udział o prawie 5 punktów procentowych. Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z wzrostem na poziomie 34 proc. oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141 proc. Pozostałe formaty także zanotowały przyrost, oprócz e-mail marketingu, którego wartość wyniosła o ok. 13 mln mniej względem porównywalnego okresu rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+13 proc.) oraz ogłoszenia (+12 proc.). Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 259 proc. i pozyskały 16 proc. tortu reklamowego online.

Biorąc pod uwagę wydatki w podziale na konkretne branże, te nie uległy dużej zmianie. Najwięcej wydały: motoryzacja (20 proc. udziału), finanse (10 proc.) oraz handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały natomiast komputery i audio-wideo (46 proc.), napoje i alkohole (42 proc.) oraz produkty farmaceutyczne i leki (34 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.