Kolejny rekord wydatków na online

Kolejny rekord wydatków na online

Brief.pl / Wiedza

Według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w roku 2015 reklama online osiągnęła wzrost na poziomie 20 proc. rok do roku. Oznacza to, że padł kolejny rekord wartości – wydatki na komunikację cyfrową wyniosły prawie o 3,2 mld zł.

-

W roku 2015 dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej wciąż wzrastała, osiągając w kolejnych kwartałach coraz wyższy indeks: +12 proc., +16 proc., +19 proc. oraz +32 proc. Cały rok został zamknięty z indeksem na poziomie +20,2 proc., co oznacza pozyskanie dodatkowych 528 mln zł względem porównywalnego okresu rok wcześniejszej. Tym samym wydatki na komunikację cyfrową pobiły granicę kolejnego miliarda, osiągając wartość na poziomie 3,17 mld zł.

-Po raz kolejny rynek reklamy interaktywnej udowadnia, że jest to medium o rosnącym potencjale i ogromnych możliwościach. Użytkownicy coraz więcej czasu spędzają w sieci przed ekranami swoich, coraz częściej mobilnych, urządzeń. To przekłada się oczywiście na strategie reklamodawców, którzy podążając za klientami wykorzystują w coraz większym stopniu możliwości jakie stwarza reklama interaktywna – komentuje wyniki prezes IAB Polska, Włodzimierz Schmidt.

Ranking poszczególnych formatów w "torcie reklamowym" online pozostaje bez zmian. Nadal obserwowany jest wzrost znaczenia reklamy graficznej, która zwiększyła swą wartość o 33 proc., a udział o prawie 5 punktów procentowych. Duży wpływ na tempo rozwojowe tego formatu ma wideo online z wzrostem na poziomie 34 proc. oraz reklama w social media, której wartość wzrosła o 141 proc. Pozostałe formaty także zanotowały przyrost, oprócz e-mail marketingu, którego wartość wyniosła o ok. 13 mln mniej względem porównywalnego okresu rok wcześniej. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+13 proc.) oraz ogłoszenia (+12 proc.). Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 259 proc. i pozyskały 16 proc. tortu reklamowego online.

Biorąc pod uwagę wydatki w podziale na konkretne branże, te nie uległy dużej zmianie. Najwięcej wydały: motoryzacja (20 proc. udziału), finanse (10 proc.) oraz handel (9 proc.). Największą dynamikę wzrostu odnotowały natomiast komputery i audio-wideo (46 proc.), napoje i alkohole (42 proc.) oraz produkty farmaceutyczne i leki (34 proc.).

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.