TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia

TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia

Brief.pl / Wiedza

Google.pl odwiedzało codziennie średnio 9,8 mln polskich internautów, Facebook.com – 6,9 mln, a Youtube.com – 4,8 mln. Jakie strony internetowe znalazły się w rankingu TOP20? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

-

Zestawienie otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 44,5 proc. i średnią liczbą użytkowników 9,8 mln dziennie – to ponad trzy razy więcej, niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa Onet.pl. Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 6,9 mln internautów dziennie. Trzecie miejsce przypadło stronie Youtube.com, z liczbą średnio 4,8 mln użytkowników dziennie.

Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49,3–46,7 proc.), a najniższy – w sobotę (37,6 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 27,5 proc. do 34 proc. internautów, Youtube.com – od 20,4 proc. do 22,6 proc., a Google.com – od 9,7 proc. do 13,6 proc.

Polskie strony WWW z pierwszej dziesiątki

Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 11–15,9 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się również: WP.pl, która notowała od 9,1 proc. do 13,6 proc. zasięgu, Allegro.pl – od 7,3 proc. do 10,3 proc., Interia.pl – od 5,3 proc. do 7,6 proc. Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu TOP20, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia – 3,8 proc.

Na trzynastej pozycji (od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę) plasował się portal O2.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3 proc., którego miejsce w sobotę zajął serwis internetowy Gry.pl z zasięgiem w tym dniu – 2,2 proc.

Bankowość i informacje popularne w tygodniu

Według danych Gemiusa w pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu, niż w weekend – najpopularniejsza z nich, Ipko.pl najwyższy zasięg osiągnęła w środę – 3,6 proc., natomiast w niedzielę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu TOP20.

Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do piątku (średni dzienny zasięg 2,3 proc.), natomiast już poza zasięgiem rankingu w weekend, czy też serwisu Money.pl, który również nie zmieścił się w zestawieniu w sobotę, w tygodniu zaś utrzymywał się na średnim dziennym poziomie – 2,7 proc. a w niedzielę – 1,9 proc.

Weekend korzystny dla stron z rozrywką

Warto zwrócić uwagę także na domeny, które w tygodniu nie były tak popularne, jak w weekend. Do takich stron należy Cda.pl – od poniedziałku do piątku zajmowała miejsca z ostatniej piątki naszego zestawienia ze średnim zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,5 proc., by w weekend znaleźć się tuż pod pierwszą dziesiątką – w sobotę na dwunastej pozycji (2,4 proc. zasięgu), w niedzielę zaś na jedenastej (3,9 proc. zasięgu).

Z kolei strona Gry.pl w poniedziałek znalazła się na ostatnim miejscu (2,3 proc. zasięgu), następnie zniknęła z rankingu, by w weekend wskoczyć na trzynastą i czternastą pozycję z zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,2–2,5 proc.

Ponadto w zestawieniu znalazły się również strony, które w TOP20 pojawiły się jedynie w weekend: Filmweb.pl – z zasięgiem od 2,3 proc. w niedzielę, czy serwis motoryzacyjny Otomoto.pl, cieszący się popularnością internautów w sobotę (1,8 proc. zasięgu) i niedzielę (2,4 proc.).

Strony z loteriami okazjonalnie

Ciekawostkę rankingu analizowanego tygodnia stanowią strony z loteriami, których zasięg prawdopodobnie związany jest z losowaniami nagród, czy kumulacjami. Do takich stron należy Loteriaparagonowa.gov.pl, która pojawiła się wyłącznie w sobotę, osiągając zasięg 1,8 proc., czy też Lotto.pl – domena ta znalazła się w rankingu w piątek (2,1 proc. zasięgu) oraz w niedzielę (2,4 proc. zasięgu).

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.