wp - grudzien 2016

Zapalniczki dla miłośniczek mody?

Zapalniczki dla miłośniczek mody?

Brief.pl / Inspiracje

Alina Enache, marketing manager w BIC Polska, mówi o tym, czemu służy współpraca producenta zapalniczek z projektantem mody

-

BIC wprowadza obecnie na rynek zapalniczki zaprojektowane przez Macieja Zienia. Jaki jest cel tego typu działań - czy chodzi o wzrost sprzedaży czy raczej budowanie wizerunku, stworzenie pretekstu do mówienia o marce? 

W 2012 roku jako pierwsi na polskim rynku wprowadziliśmy markę zapalniczek stworzonych specjalnie dla kobiet -  Miss BIC. Chcieliśmy stworzyć coś nowego i wyjątkowego dla kobiet, by i one miały swój gadżet. Będziemy tę markę rozwijać i zaskakiwać konsumentki nowymi projektami. Maciej Zień idealnie pasuje do Miss BIC – jego projekty są eleganckie, kobiece, bardzo „glamour“ – dokładnie takie, jakie nasze zapalniczki. Chcemy dostarczać naszym konsumentkom serie zapalniczek, które będą im się podobać oraz które będą chciały kolekcjonować. Ponadto na pewno związanie się z tak znanym projektantem sprawi, iż o marce dowiedzą się teraz także miłośniczki mody.

Czy marka podejmowała wcześniej tego typu działania na polskim rynku?

Pierwszą kolekcję zapalniczek zaprojektowanych przez znanych i lubianych polskich artystów zainicjowaliśmy w zeszłym roku. W 2012 wprowadziliśmy na rynek zapalniczki, które specjalnie dla nas zaprojektował Andrzej Mleczko. Jego zabawne i satyryczne rysunki zdobią 12 zapalniczek BIC z tej kolekcji.

Z kim marka współpracowała przy tworzeniu limitowanych edycji na zagranicznych rynkach?

Firma BIC każdego roku wprowadza na różne rynki nowe wzory zapalniczek współpracując nie tylko z artystami, ale także choćby z innymi markami albo klubami sportowymi. Z tej współpracy powstało wiele wyjątkowych kolekcji. Przykładami niektórych z nich są: limitowana edycja zapalniczek z wzorami samochodów VW retro, z logo Playboy czy z logo klubów piłkarskich – np. Barcelony.  

Na jakim poziomie kształtuje się roczna sprzedaż zapalniczek BIC w Polsce? 

Ujmując kwestię globalnie - jesteśmy numerem jeden na świecie w markowych zapalniczkach kieszonkowych. Każdego dnia konsumenci na całym świecie kupują 5 mln zapalniczek BIC. W Polsce jesteśmy poważnym graczem na rynku, szczególnie jeśli porównamy różnorodność wzorów oraz jakość i bezpieczeństwo produktu. Warto wspomnieć, że zapalniczki kieszonkowe BIC przechodzą ponad 50 indywidualnych, automatycznych kontroli i każda z nich spełnia lub przekracza wymagania określone w międzynarodowej normie bezpieczeństwa ISO 9994.

 

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.