Empatia projektanta

Empatia projektanta

Brief.pl / Patronaty

Odpowiedzialność w projektowaniu i społeczna użyteczność designu – to główne tematy konferencji UX Poland 2016, która już po raz siódmy zgromadziła w Warszawie specjalistów i entuzjastów projektowania doświadczeń z całego świata.

-

Czy design może zmieniać świat na lepsze? Jak projektować nowe rozwiązania tak, żeby przynosiły nie tylko ekonomiczny dochód, ale i pożytek dla społeczności, do których są skierowane? Na tematy związane z odpowiedzialnym projektowaniem doświadczeń dyskutowało ponad 400 uczestników tegorocznej konferencji UX Poland, nieoficjalnie nazwanej już “najbardziej empatyczną konferencją IT”. 

Wydarzenie zorganizowane zostało w warszawskim Centrum Nauki Kopernik przez firmę Uselab. Projektanci, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych wzięli udział w 8 warsztatach i 15 wykładach, poprowadzonych przez specjalistów branży UX i design thinking z całego świata.

- Każdego roku, organizując konferencję UX Poland proponujemy uczestnikom inny temat przewodni, aby wzbudzić wokół niego szerszą dyskusję. Temat, nad którym postanowiliśmy się pochylić tym razem, to odpowiedzialność w projektowaniu. Widzimy, jak branża UX rozwija się i rośnie w siłę. Uznaliśmy, że to dobry moment, aby zatrzymać się na chwilę i zastanowić nad tym, jaka odpowiedzialność spoczywa na nas, jako projektantach, jaki wpływ na społeczeństwo mają nasza praca oraz produkty i usługi udostępniane przez firmy. – mówi Hubert Anyżewski, prezes Uselab. 

 Transformacja digitalowa jest faktem, smartfony na stale zadomowiły się w naszym życiu. Wpływ technologii na ludzi jest coraz większy.

- Jako projektanci jesteśmy odpowiedzialni przed użytkownikami, którzy będą korzystać z przedmiotów, usług i systemów, które zaprojektujemy. Powinniśmy dostarczać im dobrych, kreatywnych i użytecznych rozwiązań, które będą zmieniać ich życie na lepsze, nie tylko doraźnie, ale również w dalszej perspektywie. – mówi Franco Papeschi, Creative Director Frog Design Shanghai.

- Z punktu widzenia lean UX, odpowiedzialne projektowanie oznacza rozwiązywanie prawdziwych problemów prawdziwych ludzi w sposób, który będzie stanowić dla nich faktyczną wartość, zamiast projektowania rzeczy, które będą tylko dobrze wyglądać. – dodaje Jeff Gothelf, autor bestsellera “Lean UX”.

Odpowiedzialne projektowanie doświadczeń jest wykorzystywane nie tylko przez komercyjne marki, ale również przez organizacje pozarządowe. Swoim doświadczeniem i dobrymi praktykami konferencję UX Poland 2016 wspierali partnerzy merytoryczni: Amnesty International, walcząca o przestrzeganie praw człowieka na całym świecie oraz UX for Good, amerykańska organizacja wykorzystująca narzędzia UX do rozwiązywania społecznych problemów. Nie mogło też zabraknąć Fundacji Wielkie Orkiestry Świątecznej Pomocy, która dzięki wprowadzaniu zmian inspirowanych zachowaniem użytkowników strony wplacam.wosp.org.pl tylko w tym roku zebrała około 4,5 spośród ponad 72 milionów złotych oraz Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, pomagającej mieszkańcom małych miejscowości korzystać z nowych technologii.

- Designerzy mają niesamowitą zdolność wczuwania się w sytuację odbiorców swoich projektów, dlatego mogą być bardzo skuteczni w wypracowywaniu rozwiązań palących problemów społecznych. Projektanci mają do zaoferowania znacznie więcej niż dostarczanie zamówionych przez marki produktów. W UX for Good wierzymy, że designerzy mają swoją misję, staramy się przesunąć dotychczasowe granice projektowania, eksperymentować. – mówi Jason Ulaszek, założyciel UX for Good i Inzovu.

Tegoroczne wydarzenie wsparli również sponsorzy: Allianz Polska, Asseco Poland, Microsoft oraz Uniwersytet SWPS.

 UX Poland to jedno z największych wydarzeń branży UX w Europie. W ciągu 6 poprzednich edycji wzięło w nim udział ponad 2 tysiące uczestników, którzy mogli się spotkać z ponad setką światowej sławy specjalistówze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Afryki, krajów Bliskiego Wschodu oraz Australii.

 Patronem medialnym wydarzenia był magazyn Brief.

 

 

 

Tagi:

UX Poland

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.