Raport: Rodzice a CSR

Raport: Rodzice a CSR

Brief.pl / CSR

Atrakcyjność produktów dziecięcych wygrywa z troską o środowisko czy przestrzeganiem praw człowieka przez ich producentów. Tylko niespełna połowa rodziców sugeruje się odpowiedzialnością społeczną producenta przy zakupie artykułów dziecięcych. Badani kojarzą CSR raczej z akcjami charytatywnymi czy społecznymi, ale już nie z ekologią czy zrównoważoną produkcją.

-

Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong przeprowadzonego przez SW Research pt.: „Czy nowe technologie wychowują dzieci Millenialsów? Rodzic konsument. Postawy i priorytety”, tylko 45,9 proc. rodziców przyznało, że zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność produktów dziecięcych.

Co ciekawe, bo znacznie więcej, 64,7 proc. z nich sprawdza, czy takie artykuły są ekologiczne, a aż 87,1 proc. rodziców kieruje się walorem edukacyjnym. Prawie 70 proc. kupujących produkty dla dzieci wybiera także żywność prozdrowotną, a jeszcze więcej (78,3 proc.) czyta skład na etykiecie.

– Takie wyniki mogą świadczyć tylko o tym, że rozumienie społecznej odpowiedzialności wśród rodziców jest wybiórcze, badani kojarzą CSR raczej z akcjami charytatywnymi czy społecznymi, ale już nie z ekologią, zrównoważoną produkcją czy edukacją. Nie traktują społecznej odpowiedzialności jako kompleksowego biznesowego podejścia firmy do kwestii społecznych, ekonomicznych i środowiskowych. Oznacza to, że producenci mają jeszcze wiele do zrobienia, np. w zakresie edukacji konsumentów, która może pomóc im w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Właściciele prestiżowych, ale też popularnych artykułów powinni zadbać o walor „odpowiedzialnej marki”, bo to może zadecydować o ostatecznym wyborze produktu – mówi Izabela Sałamacha, lider praktyki CSR w Grupie On Board Think Kong.

W przypadku branży dziecięcej kluczową grupą docelową są rodzice. Ich decyzje zakupowe mają wpływ na kształtowanie rynku, branży, także na wprowadzenie i upowszechnienie pewnych praktyk odpowiedzialnych społecznie.

– Wyniki badania pokazują, że CSR nabiera coraz większego znaczenia. To jednak wciąż zaskakująco niski wskaźnik w odniesieniu do branży, w której kwestie odpowiedzialności społecznej biznesu powinny być szczególnie ważne. Ujawnia niską świadomość konsumencką. W tej sytuacji, wydaje się, że firmy z branży dziecięcej powinny podjąć wysiłek, może łącząc siły, w zakresie edukowania swoich klientów na temat istoty i znaczenia działań CSR dla konsumentów. Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreśla, że równolegle z tymi inicjatywami muszą iść również działania dotyczące m.in. ładu korporacyjnego, praktyk skierowanych do pracowników, społeczności lokalnych czy dostawców. Tak, by CSR był wdrażany strategicznie i całościowo, tylko wówczas może przynieść trwałe korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom – dodaje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.FO

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.