Raport: Rodzice a CSR

Raport: Rodzice a CSR

Brief.pl / CSR

Atrakcyjność produktów dziecięcych wygrywa z troską o środowisko czy przestrzeganiem praw człowieka przez ich producentów. Tylko niespełna połowa rodziców sugeruje się odpowiedzialnością społeczną producenta przy zakupie artykułów dziecięcych. Badani kojarzą CSR raczej z akcjami charytatywnymi czy społecznymi, ale już nie z ekologią czy zrównoważoną produkcją.

-

Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong przeprowadzonego przez SW Research pt.: „Czy nowe technologie wychowują dzieci Millenialsów? Rodzic konsument. Postawy i priorytety”, tylko 45,9 proc. rodziców przyznało, że zwraca uwagę na społeczną odpowiedzialność produktów dziecięcych.

Co ciekawe, bo znacznie więcej, 64,7 proc. z nich sprawdza, czy takie artykuły są ekologiczne, a aż 87,1 proc. rodziców kieruje się walorem edukacyjnym. Prawie 70 proc. kupujących produkty dla dzieci wybiera także żywność prozdrowotną, a jeszcze więcej (78,3 proc.) czyta skład na etykiecie.

– Takie wyniki mogą świadczyć tylko o tym, że rozumienie społecznej odpowiedzialności wśród rodziców jest wybiórcze, badani kojarzą CSR raczej z akcjami charytatywnymi czy społecznymi, ale już nie z ekologią, zrównoważoną produkcją czy edukacją. Nie traktują społecznej odpowiedzialności jako kompleksowego biznesowego podejścia firmy do kwestii społecznych, ekonomicznych i środowiskowych. Oznacza to, że producenci mają jeszcze wiele do zrobienia, np. w zakresie edukacji konsumentów, która może pomóc im w budowaniu wizerunku odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Właściciele prestiżowych, ale też popularnych artykułów powinni zadbać o walor „odpowiedzialnej marki”, bo to może zadecydować o ostatecznym wyborze produktu – mówi Izabela Sałamacha, lider praktyki CSR w Grupie On Board Think Kong.

W przypadku branży dziecięcej kluczową grupą docelową są rodzice. Ich decyzje zakupowe mają wpływ na kształtowanie rynku, branży, także na wprowadzenie i upowszechnienie pewnych praktyk odpowiedzialnych społecznie.

– Wyniki badania pokazują, że CSR nabiera coraz większego znaczenia. To jednak wciąż zaskakująco niski wskaźnik w odniesieniu do branży, w której kwestie odpowiedzialności społecznej biznesu powinny być szczególnie ważne. Ujawnia niską świadomość konsumencką. W tej sytuacji, wydaje się, że firmy z branży dziecięcej powinny podjąć wysiłek, może łącząc siły, w zakresie edukowania swoich klientów na temat istoty i znaczenia działań CSR dla konsumentów. Forum Odpowiedzialnego Biznesu podkreśla, że równolegle z tymi inicjatywami muszą iść również działania dotyczące m.in. ładu korporacyjnego, praktyk skierowanych do pracowników, społeczności lokalnych czy dostawców. Tak, by CSR był wdrażany strategicznie i całościowo, tylko wówczas może przynieść trwałe korzyści zarówno firmom, jak i ich klientom – dodaje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.FO

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.