Unia Europejska przyciąga polskie firmy (raport)

Unia Europejska przyciąga polskie firmy (raport)

Brief.pl / Aktualności

Aż 42 proc. średnich i 40 proc. małych polskich przedsiębiorstw wychodzi ze swoją ofertą poza granice naszego kraju. Najczęściej są to państwa należące do Unii Europejskiej. Dlatego duża część z nich decyduje się na zakup domeny .eu – wynika z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

-

- Jeśli polska firma chce założyć swoją stronę www, najczęściej wybiera domenę .pl, zaraz potem .eu. Powód jest prosty. Rodzimi przedsiębiorcy chcą prowadzić swoje interesy z państwami będącymi członkami Unii Europejskiej. Zdają sobie sprawę, że strona internetowa w domenie .eu ułatwi im osiągnięcie tego celu - mówi Marta Goc, kierownik produktu domeny w home.pl.

Ile polskich średnich, małych i mikrofirm deklaruje, że sprzedaje swoje produkty i usługi poza granicami naszego kraju lub stamtąd je importuje? Z badania, które na zlecenie home.pl wykonał Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że aż 42 proc. średnich, 40 proc. małych i 12 proc. mikroprzedsiębiorstw. Zazwyczaj współpracują z podmiotami zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej. Najczęściej z niemieckimi (60 proc.), czeskimi i litewskimi (25 proc.), francuskimi (23 proc.), słowackimi (19 proc.), belgijskimi (17 proc.) i holenderskimi (15 proc.).

- Dlatego prawie 30 proc. ankietowanych firm postanowiło zarejestrować firmową stronę internetową w domenie .eu – mówi Goc.

Współpraca z podmiotami zagranicznymi sprawia, że strony www. polskich firm są coraz częściej wielojęzyczne. Aż 73 proc. badanych przedsiębiorstw deklaruje, że prowadzi je także w języku angielskim, 39 proc. – w niemieckim, 13 proc. – we francuskim, 4 proc. – we włoskim, 2 proc. – w hiszpańskim i litewskim.

Nasze mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej obsługują swoich klientów w języku innym niż polski. Najczęściej jest to angielski (58 proc.), niemiecki (29 proc.), francuski, włoski, hiszpański i czeski (po 4 proc.).

- Według danych EURid (Główny Rejestr domen .eu), w całej Europie zarejestrowano już około 4 mln domen .eu. Została ona wprowadzona 10 lat temu i cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem, także w Polsce. Świadczy to o tym, że nasi przedsiębiorcy coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na rynku unijnym - podsumowuje Marta Goc.

::

Przeczytaj także: RAPORT: POLSKIE E-SKLEPY NIE SĄ GOTOWE NA EKSPANSJĘ MIĘDZYNARODOWĄ

::

Foto: Fotolia/nito

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.