Gdańsk promuje się w Rosji

Gdańsk promuje się w Rosji

Brief for Poland / Aktualności

W najbliższy weekend na antenie największych stacji telewizyjnych w Kaliningradzie ukażą się filmy promujące atrakcje stolicy Pomorza. To kolejna kampania, jaką w rosyjskich mediach dla Gdańska realizuje agencja RedComm.

-

Odkąd obowiązują przepisy Małego Ruchu Granicznego (MRG), znacząco zwiększyła się liczba turystów z Rosji, jednak władze Gdańska nie spoczęły na laurach i postanowiły zaprezentować Rosjanom z Kaliningradu letnie atrakcje miasta. Placementowe materiały o Gdańsku w czasie największej oglądalności wyemitują największe telewizje w Kaliningradzie: prywatna TV Kaskad oraz federalny kanał Rossija 1. Dzięki temu informacje o atrakcjach Gdańska obejrzy nawet pół miliona odbiorców w obwodzie kaliningradzkim.

Każdy z filmów koncentruje się na innych walorach miasta. Pierwszy pokazuje potencjał kulturalny Gdańska, m.in. muzea, lokalnych artystów, a także najbardziej charakterystyczne elementy jak Stare Miasto czy fontanna Neptuna. Drugi film prezentuje Gdańsk jako morską stolicę Polski: miejsce idealne do żeglowania, a także miejsce o doskonałym zapleczu rekreacyjnym.

Gdański ratusz zlecił tę kampanię agencji RedComm, która specjalizuje się w marketingu na Wschodzie.To nie pierwsza kampania RedComm dla Urzędu Miasta w Gdańsku. W grudniu 2012 agencja promowała zimowe atrakcje miasta zapraszając mieszkańców Kaliningradu, m.in. do udziału w jarmarku bożonarodzeniowym i miejskim sylwestrze. Przez dwa tygodnie Gdańsk i region pomorski reklamowały się w TV, na popularnych portalach i w radiu.

RedComm ma na koncie również realizacje dla Pomorskiej Organizacji Turystycznej (PROT). W marcu agencja odpowiadała za kampanię promującą ofertę hotelarzy, przygotowaną dla Rosjan specjalnie z okazji Dnia Kobiet. W kwietniu w rosyjskich mediach głośno było o promocji projektu PROT pt. „Enjoy South Baltic”. Na Placu Zwycięstwa w Kaliningradzie na tydzień stanęła luneta, przez którą Rosjanie mogli podziwiać… plaże polskiego Bałtyku.

- Rosjanie odbierają reklamę inaczej niż Polacy, ale dotarcie do tej grupy docelowej opłaca się, zwłaszcza w dobie kryzysu – mówi Witold Bacia, dyrektor strategiczny RedComm. - To klienci klasy premium: kupują, zwiedzają, bawią się i co najważniejsze – nie oszczędzają.

Materiał promujący Gdańsk w TV Kaskad będzie można zobaczyć „na żywo” w internecie w niedzielę, 9 czerwca o godz. 20.00 polskiego czasu pod adresem http://kaliningrad.ru/kaskad.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.