O roli opowieści w marketingu

O roli opowieści w marketingu

Brief.pl / Patronaty

Budowanie trwałych relacji poprzez tworzenie wartości to dzisiaj podstawa działania każdej marki, która pragnie skraść serca konsumentów. Jak to zrobić, aby klienci chcieli podążać za naszą marką i dzielić się nią z innymi? Twórz opowieści, opowiadaj o swojej marce! Jakich zatem narzędzi i technik należy użyć, aby robić to skutecznie, żeby klienci stawali się wiernymi przyjaciółmi Twojej marki na dobre i na złe?

-

„Opowieści w marketingu” to książka napisana przez Jacka Szlaka. Skierowana jest do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji i rozwiązań dotyczących tzw. marketingu narracyjnego oraz przykładów wykorzystania najbardziej skutecznych narzędzi tego trendu w praktyce. Autor porusza różne aspekty budowania świata narracji. 

-Opowieści rządzą światem. Potrzebujemy bohaterów, narracji, wyzwań i konfliktów, żeby zrozumieć, jak działa świat społeczny, zinternalizować pożądane zachowania i wartości. (…) Potrzebujemy również gładkiej i pięknej formy, byśmy mogli z łatwością i przyjemnością zanurzyć się w historii – zamiast potykać się na językowych usterkach i nadmiernych zawiłościach. Te same zasady można zastosować w komunikacji marketingowej i o tym między innymi jest ta książka – mówi Jacek Szlak.

Książka została podzielona na 4 części, które stanowią trzon wszelkich działań marketingu narracyjnego, czyli content marketing, storytelling, media relations i marketing wirusowy. Pozycja odpowiada m.in. na pytania:

  • Jak umiejętnie i z wyczuciem wykorzystać real-time marketing?
  • Jakie stosować reguły storytellingu zgodnie ze sztuką budowania opowieści?
  • Czy reklama natywna ma sens?
  • Czy content marketing jest zagrożeniem dla mediów?
  • Dlaczego marketing wirusowy to niezwykle potężne narzędzie, które może przynieść ogromny sukces, ale również zapędzić markę w „kozi róg”?

Recenzja książki Jacka Szlaka ukaże się wkrótce na naszej stronie.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.