O roli opowieści w marketingu

O roli opowieści w marketingu

Brief.pl / Patronaty

Budowanie trwałych relacji poprzez tworzenie wartości to dzisiaj podstawa działania każdej marki, która pragnie skraść serca konsumentów. Jak to zrobić, aby klienci chcieli podążać za naszą marką i dzielić się nią z innymi? Twórz opowieści, opowiadaj o swojej marce! Jakich zatem narzędzi i technik należy użyć, aby robić to skutecznie, żeby klienci stawali się wiernymi przyjaciółmi Twojej marki na dobre i na złe?

-

„Opowieści w marketingu” to książka napisana przez Jacka Szlaka. Skierowana jest do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji i rozwiązań dotyczących tzw. marketingu narracyjnego oraz przykładów wykorzystania najbardziej skutecznych narzędzi tego trendu w praktyce. Autor porusza różne aspekty budowania świata narracji. 

-Opowieści rządzą światem. Potrzebujemy bohaterów, narracji, wyzwań i konfliktów, żeby zrozumieć, jak działa świat społeczny, zinternalizować pożądane zachowania i wartości. (…) Potrzebujemy również gładkiej i pięknej formy, byśmy mogli z łatwością i przyjemnością zanurzyć się w historii – zamiast potykać się na językowych usterkach i nadmiernych zawiłościach. Te same zasady można zastosować w komunikacji marketingowej i o tym między innymi jest ta książka – mówi Jacek Szlak.

Książka została podzielona na 4 części, które stanowią trzon wszelkich działań marketingu narracyjnego, czyli content marketing, storytelling, media relations i marketing wirusowy. Pozycja odpowiada m.in. na pytania:

  • Jak umiejętnie i z wyczuciem wykorzystać real-time marketing?
  • Jakie stosować reguły storytellingu zgodnie ze sztuką budowania opowieści?
  • Czy reklama natywna ma sens?
  • Czy content marketing jest zagrożeniem dla mediów?
  • Dlaczego marketing wirusowy to niezwykle potężne narzędzie, które może przynieść ogromny sukces, ale również zapędzić markę w „kozi róg”?

Recenzja książki Jacka Szlaka ukaże się wkrótce na naszej stronie.

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.