Zmiany prawne dotyczące ochrony danych osobowych

Zmiany prawne dotyczące ochrony danych osobowych

Brief.pl / Aktualności

W wyniku kilkuletnich prac nad reformą systemu ochrony danych osobowych, Parlament Europejski uchwalił Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). W konsultacje dotyczące zmian prawnych zaangażowani byli m.in. przedstawiciele Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, reprezentujący na arenie europejskiej interesy polskiej branży internetowej.

-

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych zostało uchwalone 14 kwietnia br., a oficjalnie wejdzie w życie najprawdopodobniej w czerwcu br. Kraje członkowskie Unii Europejskiej będą miały od tego momentu dwa lata na dostosowanie do nowych wymogów porządku prawnego w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Do najważniejszych zmian wprowadzonych przez RODO należą:
• wprowadzenie nowej kategorii danych spseudonimizowanych, mającej szczególne znaczenie dla różnych działań w zakresie marketingu internetowego,
• ustanowienie nowych zasad pozyskiwania zgód od podmiotów danych, w tym zgód osób małoletnich,
• określenie zasad dopuszczalnego profilowania danych,
• określenie statusu i sposobu wykonywania zadań przez ABI,
• wprowadzenie nowych zasad transferów danych do państw trzecich,
• ustanowienie systemu wysokich kar pieniężnych jako sankcji administracyjnych za naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych.

– Uchwalone rozporządzenie, które wpłynie na funkcjonowanie nie tylko organizacji przetwarzających dane osobowe z siedzibą na terenie Unii Europejskiej, ale także tych świadczących usługi na rynku europejskim, jest efektem długoletnich konsultacji na szczeblach państwowych i europejskim. Podmioty działające na rynku internetowym zobowiązane będą do dostosowania swoich produktów, usług, procesów i polityki prywatności do nowego prawa w przeciągu 24 miesięcy. W związku z tym planujemy już podjęcie działań edukacyjnych, aby zmiany były zrozumiałe i proces ich wdrażania przebiegł sprawnie - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

::

Fot. Fotolia.com/Educester

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.