wp - grudzien 2016

Oto najpopularniejsze spoty w sieci

Oto najpopularniejsze spoty w sieci

Brief.pl / Aktualności

W ostatnim tygodniu, 11−17 kwietnia 2016, najczęściej emitowanymi spotami w polskim internecie był zwiastun filmu “Piąta Fala”, teaserowa kampania Idea Banku i reklama wody mineralnej Muszynianka. Ten tydzień odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online w porównaniu z poprzednim tygodniem.

-

TOP 10 KAMPANII WIDEO  W INTERNECIE

(11-17 kwietnia)

United International Pictures promował zwiastun filmu “Piąta fala”, który wszedł do kin w ubiegły piątek − 15 kwietnia. Kampania emitowana była na Facebooku oraz na platformie IPLA, gdzie łącznie odnotowała dotarcie na poziomie ponad 1,6 mln użytkowników i niemal 4 miliony emisji. 

Na drugim miejscu był spot Idea Banku, bardzo intensywnie emitowany w dni robocze ubiegłego tygodnia na serwisie YouTube i Facebooku, ze statystykami na poziomie 1,38 mln użytkowników i dwukrotnie większą liczbą emisji. W jednominutowym teaserowym spocie widzimy zespół grający na weselu kawałek o dość prostym tekście (“na na na…”), a na koniec słyszymy zapowiedź, że już wkrótce w telewizji i w internecie pojawi się nowa kampania Idea Banku. Na swoim kanale YouTube’owym Idea Bank zapowiedział − Nasze działania reklamowe będą promować nowy produkt dla przedsiębiorców. Chcemy w reklamach nawiązywać do biznesu muzycznego, w którym nie zawsze jest miejsce na artystyczne produkcje. Zapowiedź doczekała się rozwinięcia − faktycznie w tym tygodniu można zobaczyć kampanię kredytu firmowego z korzystnym oprocentowaniem, który ma zniechęcić przedsiębiorców do “chałturzenia”. Za koncepcję odpowiada agencja Brasil Warsaw. 




Na trzecim miejscu dość mało wyszukany wizualnie spot, promujący Muszyniankę jako wodę mineralną z magnezem. Kampania wystartowała 10 kwietnia. W mediaplanie znalazły się Grupa Onet, TVN i Cyfrowy Polsat (z widocznym udziałem placementów o tematyce sportowej). Spot w ubiegłym tygodniu odnotował 1,3 mln użytkowników i ponad 3 miliony emisji, będzie go można zobaczyć obejrzeć również w bieżącym tygodniu.


Trzeba przyznać, że w porównaniu do ubiegłego tygodnia statystyki pierwszej trójki nie rzucają na kolana. Kampania Samsunga Galaxy S7 (z ponad 4 milionowym dotarciem i 27 milionami rozpoczętych emisji) czy Axe (powyżej 3 milionów użytkowników i 11 milionów emisji) robiły zdecydowanie większe wrażenie. Cały tydzień (11-17 kwietnia) odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online niż poprzedni tydzień (4-10 kwietnia). Pamiętajmy, że w przypadku badania gemiusAdReal mówimy o początkach emisji a dane są prezentowane w ujęciu łączonym (in-stream, in-display, social video).

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.