Oto najpopularniejsze spoty w sieci

Oto najpopularniejsze spoty w sieci

Brief.pl / Aktualności

W ostatnim tygodniu, 11−17 kwietnia 2016, najczęściej emitowanymi spotami w polskim internecie był zwiastun filmu “Piąta Fala”, teaserowa kampania Idea Banku i reklama wody mineralnej Muszynianka. Ten tydzień odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online w porównaniu z poprzednim tygodniem.

-

TOP 10 KAMPANII WIDEO  W INTERNECIE

(11-17 kwietnia)

United International Pictures promował zwiastun filmu “Piąta fala”, który wszedł do kin w ubiegły piątek − 15 kwietnia. Kampania emitowana była na Facebooku oraz na platformie IPLA, gdzie łącznie odnotowała dotarcie na poziomie ponad 1,6 mln użytkowników i niemal 4 miliony emisji. 

Na drugim miejscu był spot Idea Banku, bardzo intensywnie emitowany w dni robocze ubiegłego tygodnia na serwisie YouTube i Facebooku, ze statystykami na poziomie 1,38 mln użytkowników i dwukrotnie większą liczbą emisji. W jednominutowym teaserowym spocie widzimy zespół grający na weselu kawałek o dość prostym tekście (“na na na…”), a na koniec słyszymy zapowiedź, że już wkrótce w telewizji i w internecie pojawi się nowa kampania Idea Banku. Na swoim kanale YouTube’owym Idea Bank zapowiedział − Nasze działania reklamowe będą promować nowy produkt dla przedsiębiorców. Chcemy w reklamach nawiązywać do biznesu muzycznego, w którym nie zawsze jest miejsce na artystyczne produkcje. Zapowiedź doczekała się rozwinięcia − faktycznie w tym tygodniu można zobaczyć kampanię kredytu firmowego z korzystnym oprocentowaniem, który ma zniechęcić przedsiębiorców do “chałturzenia”. Za koncepcję odpowiada agencja Brasil Warsaw. 




Na trzecim miejscu dość mało wyszukany wizualnie spot, promujący Muszyniankę jako wodę mineralną z magnezem. Kampania wystartowała 10 kwietnia. W mediaplanie znalazły się Grupa Onet, TVN i Cyfrowy Polsat (z widocznym udziałem placementów o tematyce sportowej). Spot w ubiegłym tygodniu odnotował 1,3 mln użytkowników i ponad 3 miliony emisji, będzie go można zobaczyć obejrzeć również w bieżącym tygodniu.


Trzeba przyznać, że w porównaniu do ubiegłego tygodnia statystyki pierwszej trójki nie rzucają na kolana. Kampania Samsunga Galaxy S7 (z ponad 4 milionowym dotarciem i 27 milionami rozpoczętych emisji) czy Axe (powyżej 3 milionów użytkowników i 11 milionów emisji) robiły zdecydowanie większe wrażenie. Cały tydzień (11-17 kwietnia) odnotował o jedną czwartą mniej emisji wideo online niż poprzedni tydzień (4-10 kwietnia). Pamiętajmy, że w przypadku badania gemiusAdReal mówimy o początkach emisji a dane są prezentowane w ujęciu łączonym (in-stream, in-display, social video).

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.