Monitoring mediów społecznościowych: dlaczego warto?

Monitoring mediów społecznościowych: dlaczego warto?

Brief.pl / Wiedza

Polscy internauci na Facebooku i Twitterze tylko od początku kwietnia pytali blisko 10 tysięcy razy, jakie miejsca zakupu, produkty i usługi polecają inni użytkownicy. Wynika to z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Wpisy zawierające sformułowania „gdzie kupić...” i „gdzie” doczekały się odpowiedzi ze strony kont prywatnych czy firmowych w niespełna 2 tys. przypadków.

-

Badania

Z badań IMM wynika, ze potrzeby deklarowane przez użytkowników social media to wciąż w znacznej mierze niezagospodarowane pole dla marek i pracowników odpowiedzialnych za obsługę firmowych kont w mediach społecznościowych. Pomimo głośnych dyskusji o marketingu cyfrowym i mediach społecznościowych, reakcja marek w internecie pozostawia wiele do życzenia.  

„Coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki w mediach społecznościowych, lecz jednocześnie wiele z nich zapomina o potrzebie interakcji i korzyściach płynących ze stworzenia skupionej wokół marki społeczności w Internecie. Konta firmowe na Facebooku czy Twitterze często traktowane są jako statyczne „słupy ogłoszeniowe”, służące jedynie do publikacji własnych - często sztampowych - promocyjnych treści. Rodzaj aktywności wielu marek przywołuje raczej skojarzenia z artykułami i notkami prasowymi i mediami tradycyjnymi, niż z atrybutami i zmianami, jakie wniosły do komunikacji media społecznościowe” - podkreśla Łukasz Jadaś, specjalista ds. badań internetu i social media w IMM.

 

Liczy się interakcja

Monitorowanie w sieci własnej marki otwiera nowe możliwości analityczne, umożliwia raportowanie, zmierzenie zasięgu, czy porównanie skali dyskusji między markami własnymi a konkurencyjnymi. Jest to jedno z głównych narzędzi mierzenia efektów działań marketingowych lub PR.

Marki zapominają o potrzebie nawiązywania interakcji w mediach społecznościowych. To właśnie dyskusje i reakcje stanowią DNA obecności firmy w social media. 

Badania wykazały, że tylko od początku kwietnia internauci w Polsce blisko 10 tysięcy razy pytali o polecane miejsca zakupu różnego rodzaju produktów i usług. Pod uwagę byli brani wyłącznie użytkownicy Facebooka i Twittera. Liczba znacznie zwiększy się, jeżeli dodamy do tego internautów, sięgających po radę na forach dyskusyjnych i serwisach specjalistycznych. Zadziwiające jest to, że tylko niewielka część z komentarzy tego rodzaju doczekała się odpowiedzi ze strony użytkowników prywatnych, bądź marek. Tymczasem, jest to doskonała okazja nie tylko do zbudowania eksperckiego wizerunku własnej marki i firmy, ale także do stworzenia prawdziwej i związanej z marką społeczności.

Firma i marka monitorująca media nie powinna zapominać o potrzebie poznania potrzeb własnych klientów i klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą. Zasadniczą kwestią jest również czas – internauta zazwyczaj oczekuje szybkiej i sprawnej odpowiedzi i natychmiastowego rozwiązania problemu.

 

::

 

Foto: Fotolia/Jerome Romme

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?