Znakowana odzież firmowa jako sposób na budowanie wizerunku marki

Znakowana odzież firmowa jako sposób na budowanie wizerunku marki

Brief.pl / Inspiracje

Każda marka ma na celu budowanie świadomości wśród swoich klientów i partnerów. Identyfikacja wizualna i wygląd pracowników firmy odgrywa znaczącą rolę w sposobie postrzegania produktu i marki w całości. Jednym z popularnych rozwiązań jest wykorzystanie odzieży znakowanej logo firmy. Jakie są zalety wprowadzenia tego rozwiązania i na co warto zwrócić szczególną uwagę?

-
SPONSOROWANE

Na współczesną kulturę korporacyjną składa się wiele powiązanych między sobą elementów. Jednym z najważniejszych z nich jest odzież firmowa: nie przez przypadek każda szanująca się firma stara się mieć swój rozpoznawalny uniform. Odzież firmowa wpływa na postawę pracowników, zachęcając ich do poważniejszego podejścia do pracy. Znacznie większy wpływ ma jednak na klientów i odbiorców, którzy spotykając pracowników biur, sklepów, banków zwracają uwagę na ubiór tych osób. Nie da się ukryć, że pracownicy ubrani w uniform sprawiają wrażenie bardziej solidnych i kompetentnych. 

Jakie są główne korzyści, które firma może czerpać z posiadania odzieży znakowanej logo firmy?

 

Wizerunek firmy

 Przede wszystkim odzież znakowana wpływa na formowanie pozytywnego i mocniejszego wizerunku marki, który kształtuje podejście potencjalnych i już istniejących klientów oraz partnerów biznesowych. Mocny wizerunek marki wpływa na poważniejsze postrzeganie firmy na rynku jako solidnego kontrahenta. Dobrze przemyślany ubiór firmowy, wykonany z wykorzystaniem logo i kolorystyki marki, staje się ważną częścią identyfikacji wizualnej marki.

 Reklama wewnętrzna

 Odpowiednio dobrana odzież firmowa pomaga pracownikom czuć się bardziej komfortowo i pewnie w miejscu pracy,  poczuć się częścią zespołu, który dąży do wspólnego celu. Jeśli uniform jest wygodny, dopasowany i ładnie się prezentuje, pracownicy będą chętnie codziennie go zakładać.  Jest to pewny sposób na  formowanie pozytywnego wizerunku firmy spośród pracowników, co często jest bagatelizowane. Wpływa to na poziom zaangażowania i motywację personelu, co przekłada się na sposób współpracy z klientem. 

 Reklama zewnętrzna

 Najlepiej, gdy ubranie firmowe bezpośrednio nawiązuje i odzwierciedla promowaną kolorystykę i wizerunek marki. Wtedy jest częścią strategii reklamy zewnętrznej. Oprócz tego odnosząca się do określanego stylu firmy odzież pozwala na przeprowadzenie skuteczniejszej akcji promocyjnej. Liczy się fakt, że wystarczy jedno spojrzenia, żeby promotorzy zostali rozpoznani jako twarze konkretnej marki.

 Ubrania z logo firmy są również szeroko wykorzystywane dla promowania marki na targach branżowych, eventach, konferencjach i innych imprezach masowych, gdzie istotne jest przykuwanie uwagi potencjalnych klientów i wzbudzać zainteresowanie firmą i produktem. 

 Zauważalny pracownik

 Dzięki wykorzystaniu odzieży znakowanej logo firmy  klienci i partnerzy będą mogli łatwo zauważyć pracownika waszej firmy, zwrócić się o niego z pytaniami lub wątpliwościami. Ta kwestia jest ważna w każdej branży. 

 

Jak powinna wyglądać odzież firmowa?

 Nie ma żadnych ograniczeń. Odzież firmowa może być uszyta z każdego materiału, w każdym rozmiarze i kolorze.  Najważniejsze jest jednak to, żeby rozwiązanie było ściśle dopasowane do specyfiki firmy pod względem kolorystycznym i stylistycznym. 

Istnieje kilka kryteriów, które mają być spełnione, jeśli zależy nam na jakościowym i skutecznym wypromowaniu naszego biznesu.

 Rozpoznawalność 

 Odzież firmowa musi przede wszystkim być rozpoznawalna.  Żeby osiągnąć ten efekt, warto sięgnąć po rozwiązania  z widocznym logo, czasami nawet z materiału utrzymanego w kolorystyce firmy. Logo firmy może być wykonane z wykorzystaniem różnych technik: haft komputerowy, nadruk czy sitodruk. To pozwala na naniesienie logo lub dowolnej grafiki na każdy rodzaj odzieży. Oprócz tego dla większej rozpoznawalności można wykorzystać krój, który poprzez niektóre elementy będzie kojarzony z marką.

 Styl

Wykorzystanie modowych trendów może być strzałem w dziesiątkę. Ubiór musi być nowoczesny, jeśli tylko rodzaj branży nie wymaga innego rozwiązania. 

Ważne jest jednak nie przesadzić – moda bardzo szybko się zmienia, dlatego lepiej ostrożnie podchodzić do niekonwencjonalnych modowych rozwiązań w odzieży biurowej. Warto postawić na klasyczne i wygodne rozwiązanie. 

 Praktyczny wymiar

 Warto jednak pamiętać, że ubiór musi być odpowiedni do rodzaju wykonywanej pracy. Pracownik, zwłaszcza wykonujący pracę fizyczną,  musi się czuć wygodnie, swobodnie i komfortowo. Jeśli rodzaj działalności pracowników wymaga niemalże codziennego prania odzieży, trzeba zadbać o to, żeby materiał, z który jest uszyty był przystosowany do tego. Dla handlowców znakomitym rozwiązaniem będą koszule firmowe z logo typu „non iron”, które nie wymagają prasowania. Nawet po długim dniu pełnym spotkań pracownik biurowy czy przedstawiciel handlowy będzie czuł się „świeżo”.

Dla branży budowlanej dobrym rozwiązaniem są obowiązkowe elementy odblaskowe połączone z logo i kolorystyką firmy. Do wykonania takiego zlecenia potrzebne jest zastosowania specjalnej techniki nadruku, którą między innymi oferuje sklep Logos. 

Działy firmy

 Istnieje kilka rodzajów odzieży znakowanej: odzież dla pracowników biurowych, którzy bezpośrednio mają kontakt z klientem, oraz dla pozostałych pracowników firmy. 

Najwięcej uwagi zazwyczaj poświęca się grupie pracowników, która ma do czynienia z klientami i reprezentuje przedsiębiorstwo.  Popularnym rozwiązaniem jet jest zamówienie różnych wariantów ubioru firmowego dla pracowników z różnych działów (np. sprzedawca, menedżer, dostawca).

 Na każdą okazję

 Znakowany strój firmowy może składać się wyłącznie z akcesoriów, takich jak krawat, szalik, kamizelka lub czapka, ale również może być kompleksowym rozwiązaniem i oferować pracownikowi wygodę wyboru i dopasowania ubioru do sytuacji i pogody. Pracownik biurowy czy przedstawiciel handlowy może wybierać, po jaki strój dzisiaj sięgnąć: koszulka polo i kurtka czy raczej oficjalna koszula biznesowa.

 Kompleksowość stroju zapewnia wygodę każdej ze stron. Jest to też duże ułatwienie dla pracodawcy, od którego wymaga się ubrania swoich pracowników: z jednej strony wypełnia on swój obowiązek, a z drugiej buduje markę firmy ujednolicając ubiór w firmie.

 Wybór rodzaju i typu odzieży znakowanej logo zależy od branży, w której porusza się firma, celów marki oraz możliwości finansowych. Jest jednak nieodłącznym elementem skutecznego budowania relacji klienta z marką oraz jej rozpoznawalności.  

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie http://sklep-logos.pl/

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.