Ruszyły zgłoszenia do tegorocznego Effie Awards

Ruszyły zgłoszenia do tegorocznego Effie Awards

Brief.pl / Aktualności

Dostrzeganie trendów oraz umiejętność przystosowania się do nieustannie zmieniającego się rynku i konsumenta decyduje o efektywnym działaniu marki. SAR Effie Awards jest jednym z najważniejszych konkursów, który nagradza i promuje komunikację marek wyróżniającą się na rynku poprzez wyjątkowo efektywne działania komunikacyjne i wysokie wyniki biznesowe. Zgłoszenia trwają od 8 kwietnia i można nadsyłać je w dwóch terminach: do 20 maja oraz do 31 maja.

-

Uczestnicy konkursu mogą zgłosić swoje projekty, które były zrealizowane na terenie Polski w okresie 1.01.2015 – 31.03.2016. Nagrody zostaną przyznane w 25 kategoriach konkursowych.  Wśród nich znalazły się m.in. dwie nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

W kategorii specjalnej Brand Experience nagradzane będą kampanie, których podstawą było zbudowanie niepowtarzalnego doświadczenia odbiorcy z marką. Działania, które pozwoliły na unikalny, rzeczywisty lub wirtualny kontakt z marką lub produktem wśród nieprzypadkowej grupy celowej.

–Postanowiliśmy rozszerzyć kategorie specjalne o Brand Experience dostrzegając rosnącą rolę doświadczenia i użyteczności jako wartości, w które marki wręcz zmuszone są inwestować wobec zmian zachodzących na rynku. Zmian zarówno biznesowych, jak i związanych z zachowaniami konsumenckimi. Nowe i dysruptywne modele wykorzystywane np. przez Ubera, Airbnb czy Netflixa głęboko transformują poszczególne branże, a ich kluczową propozycją jest łatwiejsze, przyjazne i dopasowane do potrzeb użytkowników doświadczenie usługi czy produktu. Punkty sprzedaży w niektórych kategoriach stają się showroomami, które to doświadczenie kreują i wzmacniają. Te trendy wymuszają na marketerach stałe poszukiwanie narzędzi, kanałów i pomysłów dających dzisiaj najlepsze możliwości budowania efektywnego i ciekawego doświadczenia z marką. Chcielibyśmy nagrodzić projekty i marki, które na unikalnym brand experience oparły swoje działania marketingowe i przyniosło to znakomite biznesowe rezultaty - powiedział Dariusz Andrian CEO, VML Poland.

Druga wprowadzona kategoria specjalna Branded Content ma wyróżnić działania, dzięki którym komunikacja dotarła efektywnie do danej grupy docelowej za pomocą oryginalnych treści nie będących standardowym formatem reklamowym.

–Branded Content jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin komunikacji marketingowej i obszarem, w którym widzimy ogromny potencjał. To właśnie w ramach branded content coraz częściej realizowane są niestandardowe działania spełniające dwa najważniejsze warunki kampanii nagradzanych w Effie – ponadprzeciętną skuteczność i innowacyjność. Czekamy na projekty, które zdobędą uznanie jurorów dogłębnym zrozumieniem konsumenta i umiejętnym połączeniu jego zainteresowań z celami marki. Działania, które będą pokazywać jak tworząc oryginalne treści nie będące standardową reklamą można skutecznie docierać do konsumenta, angażować go i uzyskiwać spektakularne wyniki biznesowe. – Elżbieta Twardowska, dyrektor strategiczny Ogilvy Brand Consulting.

Nad kształtem tegorocznego konkursu czuwa Komitet Organizacyjny w składzie:
 Marcin Gaworski – 180heartbeats + Jung von Matt, Jakub Kamiński – Brain, Michał Wronecki – Brasil, Agnieszka Gajzler – Isobar, Paweł Kastory – DDB&tribal, Piotr Górecki – Directors, Cezary Antoń – Fat baby, Anna Pańczyk – Grey, Marek Żołędziowski – Group One, Małgorzata Węgierek – Havas Media Group, Monika Bierwagen – Isobar, Maciej Korobacz – Just, Paweł Gala – MEC, Szymon Kukanów – Media Direction OMD, Anna Dzierzędzka – MediaCom Warszawa, Elżbieta Twardowska – Ogilvy&Mather, Robert Plesko – OMD Macroscope, Patrycja Bruź-Soniewicka – Saatchi & Saatchi Poland, Magdalena Czaja – San Markos, Beata Golubińska – SMG, Dariusz Andrian – VML, Szymon Walkiewicz – Walk.

Konkurs wspierają Sponsorzy i Partnerzy: Radio Zet, TVN, Onet, AMS, Facebook, New Age Media, Premium TV, IMS, Nespresso, Kukbuk. Patronat nad wydarzeniem objęli: Radio Zet Chilli, Forbes, Monitor Magazine i Wirtualnemedia.pl. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW. Patronem głównym konkursu i gali jest Konfederacja Lewiatan.
Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2016 nastąpi w trakcie Gali 24 października 2016 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Więcej informacji, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych dostępne są na www.effie.pl. Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę konkursową http://www.platforma.sar.org.pl.

Tagi:

Effie Awards

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.