Ruszyły zgłoszenia do tegorocznego Effie Awards

Ruszyły zgłoszenia do tegorocznego Effie Awards

Brief.pl / Aktualności

Dostrzeganie trendów oraz umiejętność przystosowania się do nieustannie zmieniającego się rynku i konsumenta decyduje o efektywnym działaniu marki. SAR Effie Awards jest jednym z najważniejszych konkursów, który nagradza i promuje komunikację marek wyróżniającą się na rynku poprzez wyjątkowo efektywne działania komunikacyjne i wysokie wyniki biznesowe. Zgłoszenia trwają od 8 kwietnia i można nadsyłać je w dwóch terminach: do 20 maja oraz do 31 maja.

-

Uczestnicy konkursu mogą zgłosić swoje projekty, które były zrealizowane na terenie Polski w okresie 1.01.2015 – 31.03.2016. Nagrody zostaną przyznane w 25 kategoriach konkursowych.  Wśród nich znalazły się m.in. dwie nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

W kategorii specjalnej Brand Experience nagradzane będą kampanie, których podstawą było zbudowanie niepowtarzalnego doświadczenia odbiorcy z marką. Działania, które pozwoliły na unikalny, rzeczywisty lub wirtualny kontakt z marką lub produktem wśród nieprzypadkowej grupy celowej.

–Postanowiliśmy rozszerzyć kategorie specjalne o Brand Experience dostrzegając rosnącą rolę doświadczenia i użyteczności jako wartości, w które marki wręcz zmuszone są inwestować wobec zmian zachodzących na rynku. Zmian zarówno biznesowych, jak i związanych z zachowaniami konsumenckimi. Nowe i dysruptywne modele wykorzystywane np. przez Ubera, Airbnb czy Netflixa głęboko transformują poszczególne branże, a ich kluczową propozycją jest łatwiejsze, przyjazne i dopasowane do potrzeb użytkowników doświadczenie usługi czy produktu. Punkty sprzedaży w niektórych kategoriach stają się showroomami, które to doświadczenie kreują i wzmacniają. Te trendy wymuszają na marketerach stałe poszukiwanie narzędzi, kanałów i pomysłów dających dzisiaj najlepsze możliwości budowania efektywnego i ciekawego doświadczenia z marką. Chcielibyśmy nagrodzić projekty i marki, które na unikalnym brand experience oparły swoje działania marketingowe i przyniosło to znakomite biznesowe rezultaty - powiedział Dariusz Andrian CEO, VML Poland.

Druga wprowadzona kategoria specjalna Branded Content ma wyróżnić działania, dzięki którym komunikacja dotarła efektywnie do danej grupy docelowej za pomocą oryginalnych treści nie będących standardowym formatem reklamowym.

–Branded Content jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin komunikacji marketingowej i obszarem, w którym widzimy ogromny potencjał. To właśnie w ramach branded content coraz częściej realizowane są niestandardowe działania spełniające dwa najważniejsze warunki kampanii nagradzanych w Effie – ponadprzeciętną skuteczność i innowacyjność. Czekamy na projekty, które zdobędą uznanie jurorów dogłębnym zrozumieniem konsumenta i umiejętnym połączeniu jego zainteresowań z celami marki. Działania, które będą pokazywać jak tworząc oryginalne treści nie będące standardową reklamą można skutecznie docierać do konsumenta, angażować go i uzyskiwać spektakularne wyniki biznesowe. – Elżbieta Twardowska, dyrektor strategiczny Ogilvy Brand Consulting.

Nad kształtem tegorocznego konkursu czuwa Komitet Organizacyjny w składzie:
 Marcin Gaworski – 180heartbeats + Jung von Matt, Jakub Kamiński – Brain, Michał Wronecki – Brasil, Agnieszka Gajzler – Isobar, Paweł Kastory – DDB&tribal, Piotr Górecki – Directors, Cezary Antoń – Fat baby, Anna Pańczyk – Grey, Marek Żołędziowski – Group One, Małgorzata Węgierek – Havas Media Group, Monika Bierwagen – Isobar, Maciej Korobacz – Just, Paweł Gala – MEC, Szymon Kukanów – Media Direction OMD, Anna Dzierzędzka – MediaCom Warszawa, Elżbieta Twardowska – Ogilvy&Mather, Robert Plesko – OMD Macroscope, Patrycja Bruź-Soniewicka – Saatchi & Saatchi Poland, Magdalena Czaja – San Markos, Beata Golubińska – SMG, Dariusz Andrian – VML, Szymon Walkiewicz – Walk.

Konkurs wspierają Sponsorzy i Partnerzy: Radio Zet, TVN, Onet, AMS, Facebook, New Age Media, Premium TV, IMS, Nespresso, Kukbuk. Patronat nad wydarzeniem objęli: Radio Zet Chilli, Forbes, Monitor Magazine i Wirtualnemedia.pl. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW. Patronem głównym konkursu i gali jest Konfederacja Lewiatan.
Ogłoszenie wyników konkursu Effie Awards 2016 nastąpi w trakcie Gali 24 października 2016 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej.

Więcej informacji, regulamin i wzory dokumentów zgłoszeniowych dostępne są na www.effie.pl. Zgłoszenia można dokonać poprzez platformę konkursową http://www.platforma.sar.org.pl.

Tagi:

Effie Awards

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.