Netsprint z nowym inwestorem

Netsprint z nowym inwestorem

Brief.pl / Aktualności

Grupa Netsprint, której prezesem jest Artur Banach, jeden z laureatów rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2016, ma nowego inwestora. Innova Capital, środkowoeuropejski fundusz private equity, nabywając część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, rozpoczyna kolejną ważną inwestycję na rynku nowych technologii.

-

Netsprint to jedna z najstarszych spółek na polskim rynku usług internetowych. Firma kilka razy zmieniała profil działalności, najpierw tworząc jedną z najważniejszych wyszukiwarek w Polsce, następnie zajmując się usługami związanymi z wyszukiwaniem informacji np. w bazach danych, by w końcu skupić się na rynku reklamy. Dziś spółka koncentruje swe działania na wybranych, najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy online, w których kluczową rolę odgrywają kompetencje technologiczne, wykorzystanie big data, a także właściwe zrozumienie lokalnego rynku. Siłą napędową platformy jest odpowiednie analizowanie danych gromadzonych na temat użytkowników, co w znacznym stopniu wpływa na podwyższenie efektywności oraz rentowności działań marketingowych dla portali i wydawców – strategicznych partnerów Netsprinta. 

W skład Grupy Netsprint wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też mobile, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46 proc. przychodów reklamowych. Grupa rozważa kolejne przejęcia oraz wprowadzanie nowych usług na rynek.

- Partnerstwo nawiązane z funduszem Innova Capital jest dla nas znaczące na kilku poziomach. Przede wszystkim wierzymy, że Innova, jako wiodący fundusz private equity, będzie dla nas mocnym partnerem tak, gdy mowa o wsparciu finansowym, ale również w kontekście rozwoju naszej organizacji. Plan jest bowiem taki, by w przeciągu następnych trzech lat Netsprint stał się kilka razy większym podmiotem, niż teraz, a po okresie pracy nad wspólną inwestycją mamy przekonanie, że wiedza i umiejętności, oferowane przez fundusz Innova, pomogą nam osiągnąć ten cel. Często słyszymy od naszych partnerów zagranicznych, że na świecie jest bardzo niewiele spółek, które mają tak rozbudowaną platformę usług reklamowych, jak my. Większość podobnych nam przedsiębiorstw zagranicznych działa albo w obszarze content marketingu, albo w dziedzinie analizy danych, personalizacji czy programmaticu, rzadko kto zaś łączy wszystkie te działki. Nam się to udało i widzimy, jak wiele możliwości jest z tym związanych. Wiemy również, że żeby w pełni wykorzystać ów potencjał, niezbędne jest finansowanie. Inwestycja Innova Capital pomoże nam więc przede wszystkim przyśpieszyć rozwój produktów, następnie wzmocnić sprzedaż, a w dalszej perspektywie usprawnić ekspansję zagraniczną oraz pomóc w rozszerzeniu Grupy o kolejne spółki, o DNA podobnym do naszego - mówi Artur Banach, prezes Grupy Netsprint.

- W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską. Wierzymy, że nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku online, a także odpowiednie zaangażowanie kapitałowe, wesprą zarząd Netsprinta w realizacji strategii dalszego dynamicznego wzrostu - komentuje zaś Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzająca w Innova Capital.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.