Netsprint z nowym inwestorem

Netsprint z nowym inwestorem

Brief.pl / Aktualności

Grupa Netsprint, której prezesem jest Artur Banach, jeden z laureatów rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2016, ma nowego inwestora. Innova Capital, środkowoeuropejski fundusz private equity, nabywając część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, rozpoczyna kolejną ważną inwestycję na rynku nowych technologii.

-

Netsprint to jedna z najstarszych spółek na polskim rynku usług internetowych. Firma kilka razy zmieniała profil działalności, najpierw tworząc jedną z najważniejszych wyszukiwarek w Polsce, następnie zajmując się usługami związanymi z wyszukiwaniem informacji np. w bazach danych, by w końcu skupić się na rynku reklamy. Dziś spółka koncentruje swe działania na wybranych, najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy online, w których kluczową rolę odgrywają kompetencje technologiczne, wykorzystanie big data, a także właściwe zrozumienie lokalnego rynku. Siłą napędową platformy jest odpowiednie analizowanie danych gromadzonych na temat użytkowników, co w znacznym stopniu wpływa na podwyższenie efektywności oraz rentowności działań marketingowych dla portali i wydawców – strategicznych partnerów Netsprinta. 

W skład Grupy Netsprint wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też mobile, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46 proc. przychodów reklamowych. Grupa rozważa kolejne przejęcia oraz wprowadzanie nowych usług na rynek.

- Partnerstwo nawiązane z funduszem Innova Capital jest dla nas znaczące na kilku poziomach. Przede wszystkim wierzymy, że Innova, jako wiodący fundusz private equity, będzie dla nas mocnym partnerem tak, gdy mowa o wsparciu finansowym, ale również w kontekście rozwoju naszej organizacji. Plan jest bowiem taki, by w przeciągu następnych trzech lat Netsprint stał się kilka razy większym podmiotem, niż teraz, a po okresie pracy nad wspólną inwestycją mamy przekonanie, że wiedza i umiejętności, oferowane przez fundusz Innova, pomogą nam osiągnąć ten cel. Często słyszymy od naszych partnerów zagranicznych, że na świecie jest bardzo niewiele spółek, które mają tak rozbudowaną platformę usług reklamowych, jak my. Większość podobnych nam przedsiębiorstw zagranicznych działa albo w obszarze content marketingu, albo w dziedzinie analizy danych, personalizacji czy programmaticu, rzadko kto zaś łączy wszystkie te działki. Nam się to udało i widzimy, jak wiele możliwości jest z tym związanych. Wiemy również, że żeby w pełni wykorzystać ów potencjał, niezbędne jest finansowanie. Inwestycja Innova Capital pomoże nam więc przede wszystkim przyśpieszyć rozwój produktów, następnie wzmocnić sprzedaż, a w dalszej perspektywie usprawnić ekspansję zagraniczną oraz pomóc w rozszerzeniu Grupy o kolejne spółki, o DNA podobnym do naszego - mówi Artur Banach, prezes Grupy Netsprint.

- W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską. Wierzymy, że nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku online, a także odpowiednie zaangażowanie kapitałowe, wesprą zarząd Netsprinta w realizacji strategii dalszego dynamicznego wzrostu - komentuje zaś Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzająca w Innova Capital.

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?