Netsprint z nowym inwestorem

Netsprint z nowym inwestorem

Brief.pl / Aktualności

Grupa Netsprint, której prezesem jest Artur Banach, jeden z laureatów rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2016, ma nowego inwestora. Innova Capital, środkowoeuropejski fundusz private equity, nabywając część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka, rozpoczyna kolejną ważną inwestycję na rynku nowych technologii.

-

Netsprint to jedna z najstarszych spółek na polskim rynku usług internetowych. Firma kilka razy zmieniała profil działalności, najpierw tworząc jedną z najważniejszych wyszukiwarek w Polsce, następnie zajmując się usługami związanymi z wyszukiwaniem informacji np. w bazach danych, by w końcu skupić się na rynku reklamy. Dziś spółka koncentruje swe działania na wybranych, najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy online, w których kluczową rolę odgrywają kompetencje technologiczne, wykorzystanie big data, a także właściwe zrozumienie lokalnego rynku. Siłą napędową platformy jest odpowiednie analizowanie danych gromadzonych na temat użytkowników, co w znacznym stopniu wpływa na podwyższenie efektywności oraz rentowności działań marketingowych dla portali i wydawców – strategicznych partnerów Netsprinta. 

W skład Grupy Netsprint wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też mobile, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46 proc. przychodów reklamowych. Grupa rozważa kolejne przejęcia oraz wprowadzanie nowych usług na rynek.

- Partnerstwo nawiązane z funduszem Innova Capital jest dla nas znaczące na kilku poziomach. Przede wszystkim wierzymy, że Innova, jako wiodący fundusz private equity, będzie dla nas mocnym partnerem tak, gdy mowa o wsparciu finansowym, ale również w kontekście rozwoju naszej organizacji. Plan jest bowiem taki, by w przeciągu następnych trzech lat Netsprint stał się kilka razy większym podmiotem, niż teraz, a po okresie pracy nad wspólną inwestycją mamy przekonanie, że wiedza i umiejętności, oferowane przez fundusz Innova, pomogą nam osiągnąć ten cel. Często słyszymy od naszych partnerów zagranicznych, że na świecie jest bardzo niewiele spółek, które mają tak rozbudowaną platformę usług reklamowych, jak my. Większość podobnych nam przedsiębiorstw zagranicznych działa albo w obszarze content marketingu, albo w dziedzinie analizy danych, personalizacji czy programmaticu, rzadko kto zaś łączy wszystkie te działki. Nam się to udało i widzimy, jak wiele możliwości jest z tym związanych. Wiemy również, że żeby w pełni wykorzystać ów potencjał, niezbędne jest finansowanie. Inwestycja Innova Capital pomoże nam więc przede wszystkim przyśpieszyć rozwój produktów, następnie wzmocnić sprzedaż, a w dalszej perspektywie usprawnić ekspansję zagraniczną oraz pomóc w rozszerzeniu Grupy o kolejne spółki, o DNA podobnym do naszego - mówi Artur Banach, prezes Grupy Netsprint.

- W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską. Wierzymy, że nasze dotychczasowe doświadczenie na rynku online, a także odpowiednie zaangażowanie kapitałowe, wesprą zarząd Netsprinta w realizacji strategii dalszego dynamicznego wzrostu - komentuje zaś Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzająca w Innova Capital.

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.