Konferencja o femvertisingu już 12 maja w Warszawie

Konferencja o femvertisingu już 12 maja w Warszawie

Magazyn / Patronaty

Digital Think Tank, we współpracy merytorycznej z Beauty Management PR & Marketing to Women oraz Vice, organizuje pierwszą w Polsce konferencję o femvertisingu, czyli nurcie komunikacji ze współczesną kobietą. Konferencja odbędzie się 12 maja w Warszawie.

-

Femvertising jest nurtem komunikacji będącym konsekwencją zmian społecznych, zmian zachodzących w kobietach i ich roli we współczesnym świecie. Jest on odpowiedzią na coraz bardziej widoczną i udokumentowaną badaniami ewolucję pozycji kobiet i ich oczekiwań względem marek. Femvertising jest trendem, który wykracza poza stereotypy i skupia się na pozytywnych emocjach, szacunku, wsparciu i akceptacji.

Dlaczego komunikacja skierowana do kobiet powinna być ważna dla marek? W 2028 roku kobiety będą kontrolowały 75 proc. wydatków. Aż 43 proc. kobiet oczekuje szacunku i wsparcia od marek. Natomiast 52 proc. przedstawicielek płci pięknej podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu z powodu pozytywnego wizerunku kobiety pokazanego w jego reklamach.

Siłą Femvertisingu jest głębokie zrozumienie i silnie wzmacniający przekaz. Kampanie w tym duchu opowiadają historie i opisują sytuacje dnia codziennego oczami kobiet – także tych kilkuletnich. Angażują, poruszają, mówią wprost i w efekcie wywołują katharsis. Dekady stereotypizującej komunikacji, skutecznie obniżyły poczucie pewności i samoocenę kobiet, czego efektem jest chociażby słaby udział przedstawicielek płci pięknej jako ekspertek w mediach, rachityczna obecność na wysokich stanowiskach w biznesie, czy przedmiotowe i oparte na utartych schematach przedstawianie ich w kampaniach reklamowych.

Femvertising  rozpoczyna nową erę w komunikacji skierowanej do kobiet. Opiera się na  pro-kobiecym przekazie, który uwzględnia potrzeby, oczekiwania i  bazuje na zrozumieniu wyzwań oraz trudności i stereotypów, z którymi na co dzień borykają się współczesne kobiety. Biorąc pod uwagę fakt, że potencjał kobiet rośnie – zarówno na polu edukacji, siły nabywczej jak i decyzyjności zakupowej – to naturalny krok marek w kierunku zbliżenia się do najbardziej wpływowego konsumenta XXI wieku. Można powiedzieć, że po latach infantylnej i umacniającej krzywdzące stereotypy komunikacji - nadszedł czas rehabilitacji marketingu, który objawia się w postaci femvertisingu – mówi Joanna Stopyra, właściciel Beauty Management PR & Marketing to Women.

Podczas konferencji eksperci odpowiedzą m.in. na pytania:
* Jak w skali globalnej zmienia się komunikacja skierowana do kobiet?
* Na czym zależy współczesnym kobietom?
* Jakich komunikatów i wartości oczekują?
* Jaki content je interesuje i wywołuje zaangażowanie?
* Jakie formaty do nich przemawiają?
* Dlaczego marketing i PR w tym nurcie powinny ze sobą ściśle współpracować?

Program konferencji powstał w odpowiedzi na dynamicznie zachodzące zmiany kulturowo-społeczne, które stają się wyzwaniem dla specjalistów od komunikacji. Shero, kobiety pokolenia Y, kobiety 50+ czy nurt empowerwomen to jedne z najciekawszych zjawisk, które zanalizują prelegenci pod kątem komunikacji marketingowej.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie.

Prelegentami są m.in.: Joanna Stopyra (Beauty Management), Julia Izmałkowa (Izmałkowa Consulting), Dorota Kulbaka (Fog Content Agency), Basia Czyżewska (i-D Polska), Katarzyna Czuchaj–Łagód (Mobile Institute), Łukasz Majewski (VML Poland).

Brief jest patronem medialnym konferencji.

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.