wp - grudzien 2016

Konferencja o femvertisingu już 12 maja w Warszawie

Konferencja o femvertisingu już 12 maja w Warszawie

Magazyn / Patronaty

Digital Think Tank, we współpracy merytorycznej z Beauty Management PR & Marketing to Women oraz Vice, organizuje pierwszą w Polsce konferencję o femvertisingu, czyli nurcie komunikacji ze współczesną kobietą. Konferencja odbędzie się 12 maja w Warszawie.

-

Femvertising jest nurtem komunikacji będącym konsekwencją zmian społecznych, zmian zachodzących w kobietach i ich roli we współczesnym świecie. Jest on odpowiedzią na coraz bardziej widoczną i udokumentowaną badaniami ewolucję pozycji kobiet i ich oczekiwań względem marek. Femvertising jest trendem, który wykracza poza stereotypy i skupia się na pozytywnych emocjach, szacunku, wsparciu i akceptacji.

Dlaczego komunikacja skierowana do kobiet powinna być ważna dla marek? W 2028 roku kobiety będą kontrolowały 75 proc. wydatków. Aż 43 proc. kobiet oczekuje szacunku i wsparcia od marek. Natomiast 52 proc. przedstawicielek płci pięknej podejmuje decyzję o zakupie konkretnego produktu z powodu pozytywnego wizerunku kobiety pokazanego w jego reklamach.

Siłą Femvertisingu jest głębokie zrozumienie i silnie wzmacniający przekaz. Kampanie w tym duchu opowiadają historie i opisują sytuacje dnia codziennego oczami kobiet – także tych kilkuletnich. Angażują, poruszają, mówią wprost i w efekcie wywołują katharsis. Dekady stereotypizującej komunikacji, skutecznie obniżyły poczucie pewności i samoocenę kobiet, czego efektem jest chociażby słaby udział przedstawicielek płci pięknej jako ekspertek w mediach, rachityczna obecność na wysokich stanowiskach w biznesie, czy przedmiotowe i oparte na utartych schematach przedstawianie ich w kampaniach reklamowych.

Femvertising  rozpoczyna nową erę w komunikacji skierowanej do kobiet. Opiera się na  pro-kobiecym przekazie, który uwzględnia potrzeby, oczekiwania i  bazuje na zrozumieniu wyzwań oraz trudności i stereotypów, z którymi na co dzień borykają się współczesne kobiety. Biorąc pod uwagę fakt, że potencjał kobiet rośnie – zarówno na polu edukacji, siły nabywczej jak i decyzyjności zakupowej – to naturalny krok marek w kierunku zbliżenia się do najbardziej wpływowego konsumenta XXI wieku. Można powiedzieć, że po latach infantylnej i umacniającej krzywdzące stereotypy komunikacji - nadszedł czas rehabilitacji marketingu, który objawia się w postaci femvertisingu – mówi Joanna Stopyra, właściciel Beauty Management PR & Marketing to Women.

Podczas konferencji eksperci odpowiedzą m.in. na pytania:
* Jak w skali globalnej zmienia się komunikacja skierowana do kobiet?
* Na czym zależy współczesnym kobietom?
* Jakich komunikatów i wartości oczekują?
* Jaki content je interesuje i wywołuje zaangażowanie?
* Jakie formaty do nich przemawiają?
* Dlaczego marketing i PR w tym nurcie powinny ze sobą ściśle współpracować?

Program konferencji powstał w odpowiedzi na dynamicznie zachodzące zmiany kulturowo-społeczne, które stają się wyzwaniem dla specjalistów od komunikacji. Shero, kobiety pokolenia Y, kobiety 50+ czy nurt empowerwomen to jedne z najciekawszych zjawisk, które zanalizują prelegenci pod kątem komunikacji marketingowej.

Szczegółowy program dostępny jest na stronie.

Prelegentami są m.in.: Joanna Stopyra (Beauty Management), Julia Izmałkowa (Izmałkowa Consulting), Dorota Kulbaka (Fog Content Agency), Basia Czyżewska (i-D Polska), Katarzyna Czuchaj–Łagód (Mobile Institute), Łukasz Majewski (VML Poland).

Brief jest patronem medialnym konferencji.

::

Foto: Fotolia

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.