Meetings Week Poland: rozwój przemysłu spotkań

Meetings Week Poland: rozwój przemysłu spotkań

Brief.pl / Patronaty

W Warszawie odbyła się 4. edycja Meetings Week Poland. Celem organizatorów było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcić do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym.

-

W dniach 14-18 marca w centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowy po raz czwarty odbył się Meetings Week Poland. W ramach pięciodniowego cyklu wydarzeń, konferencji oraz warsztatów spotkali się liderzy i członkowie branży, należącej do najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki świata. Mowa o przemyśle spotkań, gromadzącym specjalistów, zajmujących się profesjonalną organizacją kongresów, konwencji, targów, wystaw i innych spotkań o charakterze biznesowym czy zawodowym. 

Meetings Week Poland stanowi swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń oraz okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości. Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystyki RP. Patronem medialnym był między innymi magazyn Brief. 

 

Przemysł spotkań

 

Przemysł spotkań to potężny, zdefiniowany sektor gospodarki krajów rozwiniętych. Odpowiada w nich za 3 do nawet 6 proc. produktu narodowego brutto. Tymczasem w Polsce rzadko kto wie, co oznacza termin „przemysł spotkań”, a kategoria ta nie występuje w statystykach. Nie oznacza to jednak, iż ta branża słabo się rozwija w Polsce. Przeciwnie: jest to sektor zapewniający dziś dziesiątki tysięcy miejsc pracy i generujący wielomiliardowe obroty.

W 2014 roku same noclegi hotelowe, wynikające z uczestnictwa w konferencjach, kongresach, targach czy wystawach, które udało się policzyć w ramach statystyk gromadzonych przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, były warte ok. 1,2 mld zł. Noclegi stanowią tylko ułamek wartości tego rynku. Koszty organizacji imprez, uczestnictwa w nich, podróży, zakupy usług i towarów, generowane w związku z działaniami przemysłu spotkań, to wielokrotność tej wartości.

Na Meetings Week Poland 2016 złożyły się różne panele tematyczne skierowane do przedstawicieli korporacji, stowarzyszeń zawodowych oraz studentów. Każdy dzień poświęcony został innej tematyce.

- Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. W tym roku rozmawialiśmy m.in. o potencjale branży dla polskiej gospodarki, o sile i pasji, które niezbędne są w zawodzie event managera, o tym, skąd czerpać inspirację do budowania swojego biznesu oraz tworzenia innowacyjnych, kreatywnych projektów eventowych. Nie sposób wymienić wszystkich tematów, które zostały w tym roku poruszone i przywołać wszystkich niezwykle ważnych dla branży dyskusji. Najważniejsze jednak, że odbyły się one w gronie ludzi, którzy mają realny wpływ na kondycję polskiego rynku eventowego. Ogromnie nas ucieszyło, że mogliśmy obserwować duże zaangażowanie uczestników, entuzjazm i emocje, które świadczyły o trafnym doborze tematów w tegorocznej edycji - podsumowała Marta Dunin-Michałowska,Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.

 

W całym cyklu wydarzeń udział wzięło ponad 750 osób. W roli prelegentów wystąpili mówcy motywacyjni i eksperci z branży. Byli to między innymi: Rocco Spencer, Jonathan Bradshaw, Agnieszka Węglarz, Monika Dymacz-Kaczmarczyk, Łukasz Jakóbiak, Jasiek Mela, Tomasz Michniewicz.

- Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premiera raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga z nich to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który – jak mamy nadzieję – przyczyni się do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w naszej branży. Stowarzyszenie Branży Eventowej zajęło się także koordynacją tegorocznej edycji Meetings Week Poland - dodała Marta Dunin-Michałowska, Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.

Meetings Week zakończyła uroczysta gala finałowa w warszawskim Teatrze Palladium, podczas której swój finał miał konkurs MP Power Awards, który ma na celu poszukiwaniu najlepszych realizacji i praktyk w branży. 

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?