Meetings Week Poland: rozwój przemysłu spotkań

Meetings Week Poland: rozwój przemysłu spotkań

Brief.pl / Patronaty

W Warszawie odbyła się 4. edycja Meetings Week Poland. Celem organizatorów było zarówno zaprezentowanie skali branży spotkań w Polsce jak i integracja środowiska twórców przemysłu wydarzeń. Spotkania miały za zadanie zachęcić do dyskusji na temat wyzwań i problemów, jakie stoją przed środowiskiem eventowym.

-

W dniach 14-18 marca w centrum konferencyjnym stadionu PGE Narodowy po raz czwarty odbył się Meetings Week Poland. W ramach pięciodniowego cyklu wydarzeń, konferencji oraz warsztatów spotkali się liderzy i członkowie branży, należącej do najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki świata. Mowa o przemyśle spotkań, gromadzącym specjalistów, zajmujących się profesjonalną organizacją kongresów, konwencji, targów, wystaw i innych spotkań o charakterze biznesowym czy zawodowym. 

Meetings Week Poland stanowi swego rodzaju platformę wymiany doświadczeń oraz okazję do dyskusji na temat potrzeb, przeszkód i priorytetów rozwoju tej branży przyszłości. Wydarzenie zostało objęte patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystyki RP. Patronem medialnym był między innymi magazyn Brief. 

 

Przemysł spotkań

 

Przemysł spotkań to potężny, zdefiniowany sektor gospodarki krajów rozwiniętych. Odpowiada w nich za 3 do nawet 6 proc. produktu narodowego brutto. Tymczasem w Polsce rzadko kto wie, co oznacza termin „przemysł spotkań”, a kategoria ta nie występuje w statystykach. Nie oznacza to jednak, iż ta branża słabo się rozwija w Polsce. Przeciwnie: jest to sektor zapewniający dziś dziesiątki tysięcy miejsc pracy i generujący wielomiliardowe obroty.

W 2014 roku same noclegi hotelowe, wynikające z uczestnictwa w konferencjach, kongresach, targach czy wystawach, które udało się policzyć w ramach statystyk gromadzonych przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, były warte ok. 1,2 mld zł. Noclegi stanowią tylko ułamek wartości tego rynku. Koszty organizacji imprez, uczestnictwa w nich, podróży, zakupy usług i towarów, generowane w związku z działaniami przemysłu spotkań, to wielokrotność tej wartości.

Na Meetings Week Poland 2016 złożyły się różne panele tematyczne skierowane do przedstawicieli korporacji, stowarzyszeń zawodowych oraz studentów. Każdy dzień poświęcony został innej tematyce.

- Meetings Week Poland integruje branżę, edukuje ją i jest dla niej bodźcem do dalszego rozwoju. W tym roku rozmawialiśmy m.in. o potencjale branży dla polskiej gospodarki, o sile i pasji, które niezbędne są w zawodzie event managera, o tym, skąd czerpać inspirację do budowania swojego biznesu oraz tworzenia innowacyjnych, kreatywnych projektów eventowych. Nie sposób wymienić wszystkich tematów, które zostały w tym roku poruszone i przywołać wszystkich niezwykle ważnych dla branży dyskusji. Najważniejsze jednak, że odbyły się one w gronie ludzi, którzy mają realny wpływ na kondycję polskiego rynku eventowego. Ogromnie nas ucieszyło, że mogliśmy obserwować duże zaangażowanie uczestników, entuzjazm i emocje, które świadczyły o trafnym doborze tematów w tegorocznej edycji - podsumowała Marta Dunin-Michałowska,Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.

 

W całym cyklu wydarzeń udział wzięło ponad 750 osób. W roli prelegentów wystąpili mówcy motywacyjni i eksperci z branży. Byli to między innymi: Rocco Spencer, Jonathan Bradshaw, Agnieszka Węglarz, Monika Dymacz-Kaczmarczyk, Łukasz Jakóbiak, Jasiek Mela, Tomasz Michniewicz.

- Podczas Meetings Week Poland 2016 odbyły się także dwie premiery. Pierwsza z nich to premiera raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016”. Dokument opracowany został już po raz siódmy przez Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Druga z nich to premiera przygotowanego przez SBE Kodeksu Dobrych Praktyk Branży Eventowej, który – jak mamy nadzieję – przyczyni się do promowania etycznych postaw i tworzenia przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu w naszej branży. Stowarzyszenie Branży Eventowej zajęło się także koordynacją tegorocznej edycji Meetings Week Poland - dodała Marta Dunin-Michałowska, Prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej.

Meetings Week zakończyła uroczysta gala finałowa w warszawskim Teatrze Palladium, podczas której swój finał miał konkurs MP Power Awards, który ma na celu poszukiwaniu najlepszych realizacji i praktyk w branży. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.