W sam raz dla Google: co sprawia, że post jest warty podlinkowania?

W sam raz dla Google: co sprawia, że post jest warty podlinkowania?

Brief.pl / Wiedza

Link udostępniony przez naszego odbiorcę jest świetnym sposobem na rozpowszechnienie naszych treści spośród większej grupy i dowodem na szczere zaangażowanie czytelników. Jak długie powinny być teksty publikowane na stronie? Co sprawia, że chcemy się dzielić linkami? O tym w trzeciej części cyklu o postach przyjaznych Google opowie Anna Garwolińska z Semstorm.

-

Mimo że pewne tematy są bardziej popularne od innych, nie zawsze ciągną za sobą zainteresowanie, jakie potrafią wywołać rzadziej poruszane problemy. Istnieje kilka opinii na temat budowania zasięgu linków. Według jednej z hipotez chętniej linkujemy tematy, co do których wszyscy mamy podobne zdanie.

The Moz zbadał udostępniany content pod kątem zawartości postów. Wyniki badań nie zaskakują: publikowanie jakiegokolwiek urozmaicenia poza samym tekstem podnosi liczbę linków minimum o półtora razy. Wklejając post z samym wideo, mamy trzy razy większe szanse na udostępnienie materiału, niż gdy wkleimy suchy artykuł bez żadnych dodatkowych materiałów. Dlaczego tak się dzieje? Zanim przystępujemy do czytania posta, zazwyczaj skanujemy go wzrokiem. Kiedy czytelnik zauważa  zdjęcie, materiały wideo, infografiki, listy i inne multimedialne treści, od razu zyskuje pewien pogląd zawartości tekstu i chętniej zapoznaje się z takim wpisem. 

 

Jak pisać, żeby dogodzić czytelnikom i wyszukiwarce?

 

Te same badania wykazały również, że liczba linkujących domen zależy między innymi od długości postów. Po porównaniu liczby słów w artykułach (wyłączając komentarze i inne dane na stronie) okazało się, że post na blogu branżowym powinien mieć przynajmniej 1800 słów. Dopiero posty powyżej 3035 słów były linkowane mniej chętnie, ale i tak dwa razy częściej, niż te krótsze od wyznaczonego progu.

Podsumowując, najważniejszą rzeczą, która sprawia, że dany post jest warty podlinkowania, jest wartościowy content. Dodatkowe treści wizualne, takie jak listy i zdjęcia, znacząco wpływają na liczbę zdobytych linków. Posty, które zawierają wszystkie trzy typy treści – wideo, zdjęcia i listy – przyciągną sześć razy więcej udostępniających niż zwykły tekst. 

Mimo ciągłej aktualności tematów o erze krótkiej i łatwo przyswajalnej informacji, strony branżowe (a już z całą pewnością te zajmujące się SEO) powinny publikować artykuły zawierające od 1800 do 3000 słów. Wygenerują one piętnaście razy więcej linków niż posty o objętości do 600 słów. 

 

::

 

Przeczytaj także: 

W SAM RAZ DLA GOOGLE: CZY POSTY NA BLOGU POWINNY BYĆ JAK NAJKRÓTSZE?

W SAM RAZ DLA GOOGLE: CONTENT ORAZ IDEALNA DŁUGOŚĆ POSTU

 

::

Foto: Fotolia/ maxsim

 

Tagi:

Link Google SEO SEM

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.