W sam raz dla Google: co sprawia, że post jest warty podlinkowania?

W sam raz dla Google: co sprawia, że post jest warty podlinkowania?

Brief.pl / Wiedza

Link udostępniony przez naszego odbiorcę jest świetnym sposobem na rozpowszechnienie naszych treści spośród większej grupy i dowodem na szczere zaangażowanie czytelników. Jak długie powinny być teksty publikowane na stronie? Co sprawia, że chcemy się dzielić linkami? O tym w trzeciej części cyklu o postach przyjaznych Google opowie Anna Garwolińska z Semstorm.

-

Mimo że pewne tematy są bardziej popularne od innych, nie zawsze ciągną za sobą zainteresowanie, jakie potrafią wywołać rzadziej poruszane problemy. Istnieje kilka opinii na temat budowania zasięgu linków. Według jednej z hipotez chętniej linkujemy tematy, co do których wszyscy mamy podobne zdanie.

The Moz zbadał udostępniany content pod kątem zawartości postów. Wyniki badań nie zaskakują: publikowanie jakiegokolwiek urozmaicenia poza samym tekstem podnosi liczbę linków minimum o półtora razy. Wklejając post z samym wideo, mamy trzy razy większe szanse na udostępnienie materiału, niż gdy wkleimy suchy artykuł bez żadnych dodatkowych materiałów. Dlaczego tak się dzieje? Zanim przystępujemy do czytania posta, zazwyczaj skanujemy go wzrokiem. Kiedy czytelnik zauważa  zdjęcie, materiały wideo, infografiki, listy i inne multimedialne treści, od razu zyskuje pewien pogląd zawartości tekstu i chętniej zapoznaje się z takim wpisem. 

 

Jak pisać, żeby dogodzić czytelnikom i wyszukiwarce?

 

Te same badania wykazały również, że liczba linkujących domen zależy między innymi od długości postów. Po porównaniu liczby słów w artykułach (wyłączając komentarze i inne dane na stronie) okazało się, że post na blogu branżowym powinien mieć przynajmniej 1800 słów. Dopiero posty powyżej 3035 słów były linkowane mniej chętnie, ale i tak dwa razy częściej, niż te krótsze od wyznaczonego progu.

Podsumowując, najważniejszą rzeczą, która sprawia, że dany post jest warty podlinkowania, jest wartościowy content. Dodatkowe treści wizualne, takie jak listy i zdjęcia, znacząco wpływają na liczbę zdobytych linków. Posty, które zawierają wszystkie trzy typy treści – wideo, zdjęcia i listy – przyciągną sześć razy więcej udostępniających niż zwykły tekst. 

Mimo ciągłej aktualności tematów o erze krótkiej i łatwo przyswajalnej informacji, strony branżowe (a już z całą pewnością te zajmujące się SEO) powinny publikować artykuły zawierające od 1800 do 3000 słów. Wygenerują one piętnaście razy więcej linków niż posty o objętości do 600 słów. 

 

::

 

Przeczytaj także: 

W SAM RAZ DLA GOOGLE: CZY POSTY NA BLOGU POWINNY BYĆ JAK NAJKRÓTSZE?

W SAM RAZ DLA GOOGLE: CONTENT ORAZ IDEALNA DŁUGOŚĆ POSTU

 

::

Foto: Fotolia/ maxsim

 

Tagi:

Link Google SEO SEM

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.